• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette
    Gulli skrev 2012-04-10 16:30:23 följande:
    Men suck =) Ja, som sagt radbyten verkar inte fungera för mig. den som vet vad problemet är får gärna informera =)

Jag har problem med BF-listan när jag använder Firefox (allt bli i en enda löpande text), men i Explorer går det bra. Vet inte om det är det som är problemet för dig...
  • Kampis
    Ellenbmt skrev 2012-04-10 18:00:47 följande:
    Hörrni, min "muff" känns helt öm och lixom mjuk, och när jag tex nyser eller gör tvåan på toa så känns det som om "innehållet" ska ramla ut? Vill även påpeka att jag kniper så ofta jag minns... Dessutom känns det som om det buktar ut lite, precis vid mynningen?

haha jag vet precis vad du menar,känns som man har haft hur mycket sex som helst, aldeles öm :O
  • Ellenbmt

Jepp. Varför? Men läskigt att det är så "fluffigt"/"bulligt"/ "svullet"...

• mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-04-10 18:47:31 följande:
    Jepp. Varför? Men läskigt att det är så "fluffigt"/"bulligt"/ "svullet"...
    Aha, ni menar så.. men det är jag med till och från sista tiden!
    man känner sig svullen i hela underlivet, b-läpparna och allt tycker jag!
    Den ökade blodvolymen i kroppen ni vet ;)

När jag är svullen däromkring så brukar jag vara 100gånger känsligare överallt, även klitoris, så jag har motionerat både sambon och den lilla rosa kaninen en del just det sista, haha ;) 

Tycker dock det e lite störit ibland att gå runt och känna sig svullen :/

Men det goda överväger det dåliga ;) 
  • mammsen

Ellenbmt - Man kan ju knappast knipa för mycket, men det kanske påvärkar så blodet samlas lite extra mycket därnere om man kniper och tränar ständigt?! Alltså en vild gissning bara men när man tränar fysiska aktiviteter så pumpar ju blodet mer, eller vad man ska säga :/ hmm, jag sitter och funderar på hur det nu var jag tänkte och menade.... Just nu låter det inte logiskt längre,, inte ens i mitt huvud. 
       Altså, hårda träningspass ökar ju blodets pumpande typ coh gör ju att musclerna svullnar, eller?? Men jag har svårt att tänka mig att någon kan träna musen så hårt,, så det låter nog jävligt orelevant, korkat och ganska vimsigt,, OM det är så att du tränar musen hårt så dra ner på träningen så kanske besvären minskar ;)
    Annars e det nog bara stå ut och hoppas att sex blir mycket skönare för dig med! och göra det bästa av situationen, köp en bra film till ungarna om du hade några, nya sexiga underkläder och nästa gång gubben kommer hem från jobbet är det bara hugga tag i han ;) 

• Ellenbmt

Kanon! krön mammsen till doktor i både sexualkunskap, humorist samt träningscoach :) underbart.

Skrattar så tårarna rinner.

• Ellenbmt

Ps. Jag kniper vidare för jag tror det är bra :) puls i rumpan är något du får lära mig.. :)

• Kampis

Fy vad besviken jag blev nu, hämtade posten och såg att jag fått gravid"paketet" från allt för föräldrar och allt som var i var rabbatcheckar från gappahl på en gratis body + 25 % på en vara och 10 % på deras shop.... Skulle ju var mer!

• Kampis

Äh ignorera mitt inlägg, mnan skulle visst hämta det  via hemsidan...

• mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-04-10 20:49:09 följande:
    Ps. Jag kniper vidare för jag tror det är bra :) puls i rumpan är något du får lära mig.. :)
    Puls i rumpan?? Skrev jag det??? då måste jag skrivit fel, fattar noll!

Tack för inlägget för med, tror jag :P haha