• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Fan va orörlig jag känner mig! Knyta skor börjar bli omöjligt och "hoppa i" trosorna också, får knäna ivägen för magen. Gnäll!!

• cupcakekiller

Sommaren12: Du är inte ensam, tycker redan att det är jobbigt att kliva i/ur badkaret!

Kom och tänka på en sak förrut, vi kommer ju att vara höggravida i sommar...Hur rakar man benen då igentligen?

• Kampis

Benen är väl inga problem- värre med bikinilinjen! :D

Jag är rädd att jag kommer bli så stor i sommar så det blr jobbigt med allt.. sist hade jag en riktigt liten mage som aldrig var i vägen, när vi kom in på bb böjde jag mig ner som vanligt och knöt upp skorna - barnmorskan blev helt paff :D  

• Svipp

Man får be om hjälp med det, precis som med det mesta andra. -Kan du..., skulle du kunna..., var så snäll och.... Bara vänja sig...

• Hejåhå

Rockthetebell: jag har ingen aning om sf-måtten. Mitt tips är att (antar att du ska sy upp eller justera en klänning) välja en modell som inte ser konstig ut om du tar i lite extra kring måtten. Man blir större under bysten också, inte bara över bysten.

Om du kollar in bildtråden ser du min brudklänning. Den trodde jag var bra fyra veckor innan med goda marginaler. Veckan innan fick vi ta ut den under bysten ytterligare och sy in extra kilar i underklänningen.

• Mamma070912

Gadget: Jag sydde en amningskudde till första barnet använde den jättemycket! Inte så svårt men stoppa i dan ganska hårt, de ligger ju och trycker på kudden hela tiden så den vill gärna bli plattare. Nu hade jag inget styvt tyg, utan stretchigt gosefilt-tyg som töjde sig lite. (Blev även två filtar i samma tyg). Hade lakanstyg till innerkudden. Använde den lika mycket till tvåan och nu ligger den och väntar på tvätt inför nästa (Och sen är de ju jättebra att ha runt bebisen när de ska lära sig sitta).

Rock the rebell: Det är nog så att det inte är något alls... Jag tycker det är de mest häpnadsväckande färger på allt som kommer ut;-D Orange el grönt kiss och massa konstiga flytningar... Blod är ju iofs inte bra, men är det inte så mycket så är det kanske bara rester från din större blödning. Hoppas det blir bra snabbt, man kan ju inte låta bli att fundera.

Fick en tid till spmvc idag på posten, före jag ska på nästa besök hos mvc i vecka 25. Står inte vad de vill. När vi var på rul sa de att vi skulle få komma i v 32 för extra tillväxtkoll, då mina tidigare barn varit små. Har de räknat fel kanske... Verkar ju lite väl tidigt och ganska onödigt eftersom det ju inte har varit något fel alls de andra gångerna. Avvikelse från perfekt flöde i navelsträngen på första tjejen vid ett tillfälle men inget annat. Kan inte bestämma mig för om jag bara ska dyka upp, eller ringa och kolla först. (Alltid kul att få ett extra ul ). Typiskt att det är den enda dagen som jag jobbar den veckan också, måste kanske ringa och ändra tid iaf...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Albasmamma

Anneh: Min BM är bra på så vis, hon sa "ja, det har ju varit påsk :), men du får nog räkna med att du kommer gå upp rätt mycket". Men jag vet att jag kan gå ner det sen och mina två tidigare barn har inte varit stora vid födseln. Jag tror inte att man ska stirra sig blind vid antalet kilon, så länge mamma och bebis mår bra så klart. Eller jag intalar mig det iaf :)

• EmelieOfGbg

Albasmamma: Vet du vad det blir för kön? Jag har samma hjärtljud som dig så tänkte om du visste?:) Kul och spekulera.

• anneh

Albasmamma: Okej, men vad skönt. Jag är livrädd för att min BM kommer gnälla på mig ang vikten, har en känsla av att hon kan vara sån då hon undrade om jag ätit massa godis en gång när mitt blodsocket låg på 5,4.. Nåja, får väl bita ifrån.

• Saftmedbulle
    cupcakekiller skrev 2012-04-11 13:52:22 följande:
    Sommaren12: Du är inte ensam, tycker redan att det är jobbigt att kliva i/ur badkaret!

Kom och tänka på en sak förrut, vi kommer ju att vara höggravida i sommar...Hur rakar man benen då igentligen?
    Hi, hi... och målar tånaglarna?