• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla
    Hej och hå allihopa!

Vad roligt det är att läsa alla era inlägg! Kul att se så många lyckade RUL :)

Idag går jag in i vecka 23. Vad fort det går nu! När jag var mellan vecka 13-18 så tyckte jag att tiden stod sååååå stilla. Efter att halva tiden gått så känns det som att tiden går mycket fortare. Nästa BM besök blir den 2/5!

Vi pysslar och donar inne i bäbisrummet. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, bilstol och lite kläder är införskaffade! Har även fått en kanonfin gåstol och ett babygym med på köpet när vi köpte bilstolen av en kompis till sambon.

Sitter och spekulerar i vad man ska ha i vagnen första tiden! När jag fick första sonen i oktober -04 så var det kallt och ruggigt och vi hade då en åkpåse i vagnen. Nu blir det ju tidigare & jag vet inte alls vad jag ska ha i vagnen!? Filt? Täcke?

• sally12

V.25 idag, tiden går faktiskt!
    Jag avundas alla er som kan inreda bebis blivande rum, skruva ihop sängar osv!
    Vill också pyssla på med allt sånt, bädda i sängkläderna...
    Jag får gott vänta till 31/7, då vi flyttar in i huset... Bör tilläggas att jag har bf 1/8.
    Min sambo lär hata mig när han får göra allt + på det sätt jag vill ha det ;)

Har tid hos bm imorgon, nervös som vanligt. Undrar vad som ska hända ;)

• NiniMe
    RockTheRebell skrev 2012-04-11 11:25:19 följande:
    Förresten! Undrar hur stor man är v28. Har examensbal vecka 22. Men sf måttet borde man väl kunna räkna på ganska tillförlitligt. Kanske lägga på nåt. Bysten är svårare att räkna på!
    Räkna inte sf mått som storleken på din mage, mitt sf mått är nu runt 23-24 och jag är i vecka 25, MEN jag har ett midjemått på 105
  • isaochbel

Hej tjejer. Följer er varje dag men skriver själv inte mycket. Idag fick jag reda på att bebisen är Rh-positiv och jag är negativ så nu blir det immuniserings prov nästa vecka och sen vaccin i v.29 på KS Huddinge. Vet att det inte brukar vara någon fara och endast några få bildar antikroppar men jag blev riktigt nervös av detta. Var bara tvungen att skriva av mig min oro.

• mammsen
    isaochbel skrev 2012-04-11 19:01:59 följande:
    Hej tjejer. Följer er varje dag men skriver själv inte mycket. Idag fick jag reda på att bebisen är Rh-positiv och jag är negativ så nu blir det immuniserings prov nästa vecka och sen vaccin i v.29 på KS Huddinge. Vet att det inte brukar vara någon fara och endast några få bildar antikroppar men jag blev riktigt nervös av detta. Var bara tvungen att skriva av mig min oro.
    Jag är med RH-negativ och min dotter är RH-possitiv, du behöver inte oroa dig!
    Ditt barn kan inte skadas som du bär på, men om du inte får imuniseringen senast 2 eller om det var 3 dygn efter förlossningen så kan (fast bara om ditt barn blöder vid förlossningen och du får in det blodet i ditt villket är ganska ovanligt) du bilda antikroppar mot possitivt blod, då reagerar din kropp på possitivt blos som om det är en sjukdom. Och Då kan du få missfall i kommande graviditeter opm barnet är possitivt..

Dock behöver du inte oroa dig :) När du fått veta lite mer om det så förstår du att det inte kan hända NÅGONTING med varken dig eller bebisen eller kommande bebisar med de rutinerna som finns kring detta :)

På vissa ställen har de börgat ge imuniseringen i förebyggande syfte några veckor före förlossningen med, de gjorde de inte när jag fick  min dotter, men som sagt, det är ingenting att oroa sig över och undrar du något så bara fråga, eller prata med din BM :) 
  • Albasmamma

EmelieOfGbg: jag väntar en liten kille :)

Anneh: Jag förväntade mig också en uppläxning så jag är väldigt glad att hon var förstående. Alla går ju upp väldigt olika. Visst skulle jag önska att jag bara gick upp några kilo men det har jag inte gjort någon av de andra två graviditeterna så det var rätt väntat.   

• Sandra1983
    LindaPernilla skrev 2012-04-11 17:53:54 följande:
    Hej och hå allihopa!

Vad roligt det är att läsa alla era inlägg! Kul att se så många lyckade RUL :)

Idag går jag in i vecka 23. Vad fort det går nu! När jag var mellan vecka 13-18 så tyckte jag att tiden stod sååååå stilla. Efter att halva tiden gått så känns det som att tiden går mycket fortare. Nästa BM besök blir den 2/5!

Vi pysslar och donar inne i bäbisrummet. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, bilstol och lite kläder är införskaffade! Har även fått en kanonfin gåstol och ett babygym med på köpet när vi köpte bilstolen av en kompis till sambon.

Sitter och spekulerar i vad man ska ha i vagnen första tiden! När jag fick första sonen i oktober -04 så var det kallt och ruggigt och vi hade då en åkpåse i vagnen. Nu blir det ju tidigare & jag vet inte alls vad jag ska ha i vagnen!? Filt? Täcke?
    Jag funderar också på vad jag ska ha i vagnen... Svårt det där. Förra året så blev det höst här i Göteborg den 17 augusti. Världens regnoväder och kallt och äckligt (kom ihåg detta eftersom jag "råkade" köra ner föräldrarnas bil i en vattensamling. Dessutom hade jag släp med häst i också. Bilen (2mån gammal) fick skrotas och jag fick plaska i vatten upp till bröstet och lasta ur hästen. Dessutom hade mamma gips på foten och kunde inte gå ur bilen. Herregud. Sitter och småler åt saken nu, men just då var det lite kaos, haha. I vilket fall så blev det aldrig "varmt" efter detta. Funderar på om täcke borde räcka i vagnen...
  • Albasmamma

sally: inte behöver du vara nervös, du får mest troligt lämna urinprov, stick i fingret, vägning, lyssna på bebisens hjärtljud och kolla ditt blodtryck. Det går bra ska du se!

• Ellenbmt

Jag har gått upp 14kg tror jag! Känner mig enorm och idag sprack mina byxor! Ångesten är total! Men i övrigt haft en kanondag, fast man känner sig ju redan höggravid!

Sommaren- när mitt vatten gick hoppade jag in i duschen och rakade benen och muffen och klippte tånaglarna! Var ganska stor få så bökigt var det, men vill man så går det! Annars får din kille hjälpa dig?