• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

jag ska bara ha filt i vagnen. Tänk på att det inte blåser i en vagn, det blir rätt varmt ändå med bara kläder och en filt. De ligger så ombonat ändå. Jag tror (endast mina spekulationer) att många klär och pälsar om sina bebisar alldeles för mycket när de ligger i liggdelen. Mina barn har alltid älskat att sova ute i vagnen och vi bor ändå uppe i Norrbotten där vi verkligen kan ha kalla vintrar.

• Sandra1983

Albasmamma: jag är helt med dig, det verkar som om vi tror att barnen fryser mycket mer än vi.

Ellenbmt: Jag ska göra exakt samma som dig, haha

• Ellenbmt

Sandra- ja alltså Det var i ger jag direkt planerade utan det blev nog bara för stressen, nerverna och paniken av att vattnet gick! Lixom helt hyper- vad fan gör vi nu?!?! Fixar biffen lixom :)

• Therese 445
    Eftersom Jguz inte kan kopiera och hon råka lägga det i bildtråden hjälper jag bara till lite :)

jguz
    Jag gick precis igenom posten...
    Vi bor i parhus och grannen som sitter ihop med vårat hus är underbara och har två pojkar i våra barns ålder så de leker med varandra 24/7. 
    Sen se vi grannen som bor i huset bredvid vårt hus, våra ytterdörrar är mitt emot varandra så vi delar in och utgång från gatan. 
    Iallafall, han är gammal som gatan och hans syster kommer ofta på besök och hjälper honom. Han har ingen egen familj eller barn och har bott i huset sedan de byggdes i slutet på 70:talet. 

Så gick jag precis igenom posten, och då ligger en datorskrivet brev till oss bland brev och reklam. 
    Där gamla grannen klagar på oss... Eller på mina barn rättare sagt. Han är trött på cyklar som står här utanför, ungarna har precis tagit fram cyklarna efter vintern och vi har tre söner som har några kompisar var som också har börjat cykla och tyvärr (för honom) så älskar kompisarna att vara hemma hos oss och leka, så förutom mina barns cyklar så kanske det står 2-3 cyklar till här utanför på kvällar och helger. 
    Sen gillar han inte att det låter som ett dagis utanför hans dörr... 
    Han klagar över fotbollar, skateboards och allt "annat skräp" som står utanför vår dörr. 

Asså jag kan förstå till viss del... Och jag har sagt till mina barn att ställa cyklarna snyggt, lägga bollar etc. på vår altan och inte utanför dörren. Men ni vet hur barn är... Det är bråttom och då har man inte med sig tankarna och det blir inte alltid snyggt uppställt. Vi brukar städa i ordning på kvällarna. 

Det som stör mig är ----> Att han inte kunde plinga på dörren och säga detta öga mot öga. För honom att gå ut från sin dörr till vår dörr är ett avstånd på 4 meter. Att gå till brevlådan är ett avstånd på 15-20 meter. Och tiden han har lagt ner på att skriva på datorn och skriva ut brevet?

Jag och min man är trevliga och sansade... :(

Min man blev sur just för att han inte kunde plinga på, medan jag blev ledsen... Min man sa -Passar det inte kan han flytta till ett hus på landet där det inte finns några grannar med barn. 

Mina barn skräpar inte ner det är bara deras "sommar leksaker" som han stör sig på och barn ska väl få ha sina saker? 

Hur ska jag bemöta det här? Jag kommer så klart prata med ungarna igen och be dem tänka efter var de lägger grejorna. 
    Men ska jag plinga på honom och prata, skriva ett brev tillbaka eller ignorera? Låtsas som inget och bara försöka få ungarna och deras kompisar hålla ordning och prata lite tystare när de ska in och ut till oss?? 

Usch han fick mig att känna mig helt misslyckad som mamma... :( pruttgubbe!!!
  • Aprilia1977

En fråga...

Har i eftermiddag haft den hittills mest jobbigaste dagen hittills. Stått på benen sedan tidigt i morse till kl 15:00. Avslutade dagen med att äta middag hos en kompis och godis i tonvis. Nu när jag gick och lade mig kändes det som att bebisen hade världens ryckningar. Det tyckte jättefort och jag blev superrädd. Är det någon som har upplevt något liknande.

Kan tilläggas att jag är helt slut i hela kroppen och fötterna känns som bly, dessutom gör dem otroligt ont. Är mest orolig för bebisen.

Kramar till er alla!     

• Aprilia1977
    Hejåhå skrev 2012-04-11 22:20:52 följande:
    Aprilia: kan det inte varit hicka hos bebisen?

Jag vet inte... vet inte ens hur det ska kännas, när bebis har hicka. Men gud vad rädd jag är. Tänkte att jag godisförgiftat mitt barn. Nu kommer jag inte att äta en bit godis resten av min gravida tid (hoppas jag att jag kan hålla) Foten i munnen
  • Sommaren12

Påverkas bebisen nåt av hur man mår? Jag har en HEMSK kurs nu med en fullkomlig IDIOT till föreläsare. Hela klassen mår dåligt och i princip så mobbar han ut vissa av oss, däribland mig. Ovanpå det känner jag och min grupp en enorm press då vi fått ett riktigt uppdrag av en arbetsgivare som vi ska arbeta med under denna kursen. Mår psykiskt jävla skitdåligt och våndas för att gå till skolan. Är två veckor kvar av kursen nu. Kan det påverka bebisen hur jag mår?

• Hejåhå

Aprilia: det känns som regelbundna ganska snabba minisparkar eller ryckningar på ett och samma ställe :) det är nog ingen risk att du sockerchockat bebisen.