Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Grattis till lilla Emelie! Skönt det låter med en enkel förlossning! ;)

• Sommaren12

A R: förstår att du blev besviken. Samma hände mig. Hade 4-5 min emellan värkarna, ringde fl, mannen duschade och åt å så la vi ner kamera å det sista i väskan. Så slutade det. Jag blev så deprimerad att jag grät i två dar! Var så redo att åka in och blev bara totalsnuvad!
    Hoppas det blir dags snart ändå, jag gissar inom två dar på dig. ;)

• Sommaren12

I v 37 var Selma beräknad plus 12 procent men i v 40 var hon tillbaka på normalkurvan och vägde 3150 g enligt läkaren. När hon kom drygt en vecka senare vägde hon dock 4255 g så deras mätningar är ju inte att lita på. De kan väga både rätt mycket mer eller mindre i verkligheten.

• Sommaren12

Grattis till nykläckta bebisarna!

Tycker vi kör kom-i-form-tråden separat! Längtar efter den. Har gått ner 9 kg senaste veckan. Dieten heter "föd ett barn"! ;)

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-08-25 15:10:10 följande:
    Bf idag coh jag har magen kvar än, inga tecken alls på att nån bebis vill ut! Blir nog ett septemberbarn isätllet :P 

Jag undrar oxå hur snabbt man känner att man kan gå utan att muffen ska trilla ut, sen efter förlossningen, ser såå fram emot att gå promenader nämligen :)
    Nåja, några dagar kvar till september! ;)

Jag antar att det är lite individuellt, hur förlossningen var och hur mycket man spruckit. Jag hade en "normal" förlossning på 12 timmar och sprack normalt mycket. Idag är det en vecka sedan och jag har varit ute och promenerat en del. Nu är jag bara lite öm mellan benen. De fyra första dagarna var jobbiga, men sen släpper det undan för undan ganska snabbt.  
  • Sommaren12

Cupcakekiller: fint babyskydd du köpt! :) men du, bebis kommer när den har lust. Jag rekommenderar varmt att vila och äta mycket så du har bra krafter när det sätter igång. Du kommer behöva det, tro mig. Jag var själv ute och gick, bakade och donade för att få ut henne och få tiden att gå. Det resulterade mest i att jag var trött redan när vi åkte in till fl. Det är inte för inte som födseln jämförs med ett marathon...

Svar på tråden Augustibebis 2012