• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Naimis- wohoo, bra tajmat!! :)

Livelovelaugh- aj, det där låter ju inte alls bra. Nu ska jag tänka mig för innan jag sätter mig på långresa i bilen..
    Menar du att du har petflaskan under ryggen fast du har ont på framsidan?

• lovisen01

Blir inspirerad av er som handlar på Tradera, jag har aldrig gjort det men funderar på om jag ska skapa ett konto och prova handla lite. Var på bytardag för barnkläder och handlade för några veckor sen, och har egentligen kläder så det räcker och blir över i strl 50-56. Men något litet plagg borde jag kunna köpa på tradera, ska kolla om det finns något fint från Småfolk :)

• Ellenbmt

Sommaren! Du måste ringa och skälla ut dem! Du ska inte stå för returavgiften!!! Herregud så dåligt skött av dem!
    Jag som peppat dig till den här vagnen så får du så dåligt första intryck! :(

• Fyran2012

Sommaren: Stå på dig, det där är inte acceptabelt! Har de "lurats" så får de stå för frakten tycker jag.
    Lycka till!

• Sommaren12

Ellenbmt: ja vi ska göra det. Är svårt bara eftersom de skrev "som på bilden". Då är det ju upp till oss att granska den men vi såg inte att det var en tvillingdel, de hade tagit bilden med lite avstånd och man ser ju inte så lätt skillnaden. Tycker de borde skrivit det i beskrivningen också. Men förutom det så finns det ju mer att klaga på så det ska vi.
    Vagnen är annars så fin! Den känns helrätt så intrycket av den är eg bra det är mer Babyproffsen som vi är missnöjda med.

• fransyskan
    Saftmedbulle skrev 2012-04-17 17:36:05 följande:
    Fast sjunga "Jesus älskar alla barnen" är inte farligt ;)
    Nej, det har du helt rätt i -- det kan till och med säkert låta riktigt fint! :) Men det är absolut inget för mig och min familj. Alla är vi olika och tur är väl det! {#emotions_dlg.flower}
    trossan skrev 2012-04-17 20:08:40 följande:
    Min mage sparkar suuuupermycket nu!! Wow! Hur mysigt som helst!
    Ville bara berätta det för nån... :)
    Visst är det mysigt. Det gjorde min också igår -- mitt i ett superlångt möte! Jag höll på att brista i skratt när det plötsligt slog mig att det stackars livet ligger där och lyssnar på allt bla, bla, bla. Tala om barnplågeri!
    livelovelaugh skrev 2012-04-18 07:20:38 följande:
    Akta er för bio, bilar osv som innebär långa stunder av sittandes.
    Hah, bio! Jag får flashbacks till min två timmars av kvidande och lidande i lördags.
    Sommaren12 skrev 2012-04-17 21:23:52 följande:
    Idag kom vår vagn och jag är så himla besviken... Rynkar på näsan
    Nu ska jag vara riktigt osvensk -- "Put your Brit on!" som min man alltid säger; dom är verkligen experter på att kräva sin konsumenträtt! -- men om det inte löser sig när du pratar med en "vanlig" anställd... be om att få prata med en chef, kontakta huvudkontoret, maila/ring direkt till en högre chef, etc.

Har du fått ett mail om att den ska vara ny, så ska den ju faktiskt vara ny. Och dom har ju ett rykte att tänka på.

Idag ska vi på ultraljud igen -- vi ska få veta vilket kön det är vilket självklart är superspännande. Men, som alla andra också varit, är jag även lite orolig att det ska se att något är fel. Blir en lååång dag fram tills klockan blir tre.
  • livelovelaugh

Trossan, ja, jag får,mest smärtlindring när jag liksom kan sträcka ut ryggen genom att höja den om du förstår hur jag menar. Ju mer tryck det är på reformen ju ondare gör det för mig så för att komma undan det,måste jag ha något bak i ryggen för att trycka upp. Man får pröva sig fram. Första graviditeten jag hade såhär,förstod jag aldrig sammanhanget och led...något så fruktansvärt av det men tyvärr blev jag ju ordinerad att ligga för att avlasta men det blev bara värre. Faktiskt är det väldigt vanligt att man får just den här typen av smärta men får det oftast bara bortfärdat som "graviditetskrämpor" och att det är normalt att det gör ont i reformen när bebis trycker där... My ass..den smärtan är mycket mycket mer än bara bebis som trycker. Varma bad kan även hjälpa när det gör som ondast.. Annars är det mkr stå för ryggen och försöka tänka på att inte hänga fast revbenen som i mage. Graviditeten efter hade jag lika mkt bekymmer med det men lärde mig vad som fungerade för att minska besvären så mkt som möjligt. Inte roligt men det går. Smärtan kan öka rätt rejält mot slutet och i v.35 satt jag (när jag var tvungen att sitta) med hela handen intryckt under revbenen och tryckte ner så mkr det gick för att avlasta. Jag hoppas du kommer lindrigt undan och att det går över ist jag har gett upp hoppet om att slippa

• livelovelaugh

Sommaren 12, vad är det för skillnad mellan tvilling och enkeldelen? Kikade i bildtråden och den är ju toppen fin