• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • livelovelaugh

Har nog glömt presentera mig :-$

har följt er från start men med 3 barn i ålder 5, 2,1 och 3företag är det sällan jag hinner skriva. Nu är jag hemma med sjuklingar som sitter stilla en stund

Det här är alltså mitt 4e barn, vi vet kön och håller det hemligt till fl. Vi är nyinflyttade till sundsvall och är lite hispig över att föda på ett nytt ställe.

Bf är 9/8 men som tror att även den här bebisen kommer lika ut tidigt. Som två senaste kom redan i v.35

har hunnit bli 25 år (hur det nu gick till?!)

Hoppas det är ok att jag hänger lite löst här

Fransyskan, hoho bio ger jag upp som gravid, det är ju en nära döden upplevelse

Vart i frankrike bor du? Har familj utanför paris och tycker det är så underbart land

• lillakotten

Första bm besöket efter rul avklarat spännande! Mitt järnvärde är uselt så det blir dubbla tabletter från och med nu. Men lillebror sparkade på och hade samma hjärtljud som storasyster 148. :)

en tjej okt 09 och en bebis aug 12
  • livelovelaugh

Såg även att det pratades om svenska kyrkan i frankfurt, det är jätte trevligt där!

Min äldsta dotters far är tysk så vi har varit mkt i tyskland och härjat. Älskar at handla bebis saker där! Hade jag kunnat lära mig prata och inte bara förstå hade jag nog flyttat dit..

• Sommaren12

Livelovelaugh: tvillingliggdelen är avsmalnad vid foten, lite som formen av en kista kan man säga. Anpassad för att man ska kunna sätta två sådana på samma chassi. Den vanliga liggdelen har full bredd i både fot- och huvudände.

Och välkommen att börja snacka i tråden med! ;)

• livelovelaugh

Sommaren, haha blev en aning mkt spam

Typ som på citykorgen mao, gör det så jätte mkt då? Är det en sådan korg man använder med en sittdel sedan som syskonvagn eller enbart som tvilling? tänkte att annars kanske det är snart att ha det omdet blir syskon?

• trossan
    lovisen01 skrev 2012-04-18 08:30:51 följande:
    Blir inspirerad av er som handlar på Tradera, jag har aldrig gjort det men funderar på om jag ska skapa ett konto och prova handla lite. Var på bytardag för barnkläder och handlade för några veckor sen, och har egentligen kläder så det räcker och blir över i strl 50-56. Men något litet plagg borde jag kunna köpa på tradera, ska kolla om det finns något fint från Småfolk :)

Akta dig, det är livsfarligt! :)
    Jag har köpt lite saker och jag märker hur jag nu liksom inte kan låta bli att kolla lite varje dag. Det är ju så små summor.. Men, precis som du säger, hur mkt behöver man egetnligen i strl 50-56!? :)

Samtidigt tänker jag att det är ju lätt att sälja tillbaka det sen också! Om man bara orkar hålla på.

Jag skulle vilja gå på bytardagar!
    Hur hittar jag dem?
    Någon som vet om det finns några i Stockholmsområdet?

Såg att någon skrev någonstans att det var mest bytardagar på våren, inga på hösten? trist...! 
  • trossan
    fransyskan skrev 2012-04-18 09:17:50 följande:
    Visst är det mysigt. Det gjorde min också igår -- mitt i ett superlångt möte! Jag höll på att brista i skratt när det plötsligt slog mig att det stackars livet ligger där och lyssnar på allt bla, bla, bla. Tala om barnplågeri!
    Hahaha, rolig tanke!
    Tur att bebisen inte förstår allt än! Glad

Det är så roligt, varje gång min sambo ska prata med magen så blir han så formell " Hej Magen, det här är din Pappa...". Som om bebisen kunde bry sig om vilka ord han använder.. Gulle.. Glad
  • trossan
    livelovelaugh skrev 2012-04-18 09:20:37 följande:
    Trossan, ja, jag får,mest smärtlindring när jag liksom kan sträcka ut ryggen genom att höja den om du förstår hur jag menar. Ju mer tryck det är på reformen ju ondare gör det för mig så för att komma undan det,måste jag ha något bak i ryggen för att trycka upp. Man får pröva sig fram. Första graviditeten jag hade såhär,förstod jag aldrig sammanhanget och led...något så fruktansvärt av det men tyvärr blev jag ju ordinerad att ligga för att avlasta men det blev bara värre. Faktiskt är det väldigt vanligt att man får just den här typen av smärta men får det oftast bara bortfärdat som "graviditetskrämpor" och att det är normalt att det gör ont i reformen när bebis trycker där... My ass..den smärtan är mycket mycket mer än bara bebis som trycker. Varma bad kan även hjälpa när det gör som ondast.. Annars är det mkr stå för ryggen och försöka tänka på att inte hänga fast revbenen som i mage. Graviditeten efter hade jag lika mkt bekymmer med det men lärde mig vad som fungerade för att minska besvären så mkt som möjligt. Inte roligt men det går. Smärtan kan öka rätt rejält mot slutet och i v.35 satt jag (när jag var tvungen att sitta) med hela handen intryckt under revbenen och tryckte ner så mkr det gick för att avlasta. Jag hoppas du kommer lindrigt undan och att det går över ist jag har gett upp hoppet om att slippa
    Vad är det som är "reform"? Vilken del av kroppen är det? Förvånad
    Låter annars mycket som det jag känner, det börjar nästan pirra i hela revbenet efter ett tag, som sockerdricka i fötterna typ. Och smärtan varierar än ganska mycket, men blir rädd för att det ska bli värre.
    Tack för bra tips iallafall!! 
  • lovisen01

trossan - haha jag märker redan att det kommer bli något som jag gillar! Har lagt en del bud, får se om jag får hem några plagg. Visst kan man sälja kläderna vidare sen, men jag tycker det verkar krångligt? Kanske bara är att göra det några gånger så vet man säkert hur man ska göra sen dock :p

Jag har ingen koll på bytardagar i Stockholm, här i Varberg är det en på våren och en på hösten. Jag hade hoppats lite på att det skulle finnas andra kläder än från HM, Lindex osv där, men jag hittade ändå en del jag ville ha. Men jag tror att det var någon som tipsade om någon sida på facebook som hade bytardagar i Sthlm? Eller så var det någon annan sida :)  

• fransyskan
    livelovelaugh skrev 2012-04-18 09:31:37 följande:
    Fransyskan, hoho bio ger jag upp som gravid, det är ju en nära döden upplevelse
    Vart i frankrike bor du? Har familj utanför paris och tycker det är så underbart land
    Tro mig, jag har nu också avsvurit mig biobesök!!!

Bor så jag har ca 30 min till Paris med tåg men vår lägenhet är ändå precis bredvid skogen. Just idag regnar det, men annars  är det verkligen otroligt fint och vårigt här just nu. Blommor på balkongen och fågelsång varje morgon. Men jag saknar trots allt Sverige -- vårt är ett fint litet land! <3

Och välkommen till tråden! Som du nog redan märkt då du läst så är alla här jättetrevliga!