Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Här kommer det bara att bli nya saker till bebisen, möjligheten finns.

• Aprilia1977

En fråga...

Har i eftermiddag haft den hittills mest jobbigaste dagen hittills. Stått på benen sedan tidigt i morse till kl 15:00. Avslutade dagen med att äta middag hos en kompis och godis i tonvis. Nu när jag gick och lade mig kändes det som att bebisen hade världens ryckningar. Det tyckte jättefort och jag blev superrädd. Är det någon som har upplevt något liknande.

Kan tilläggas att jag är helt slut i hela kroppen och fötterna känns som bly, dessutom gör dem otroligt ont. Är mest orolig för bebisen.

Kramar till er alla!     

• Aprilia1977
    Hejåhå skrev 2012-04-11 22:20:52 följande:
    Aprilia: kan det inte varit hicka hos bebisen?

Jag vet inte... vet inte ens hur det ska kännas, när bebis har hicka. Men gud vad rädd jag är. Tänkte att jag godisförgiftat mitt barn. Nu kommer jag inte att äta en bit godis resten av min gravida tid (hoppas jag att jag kan hålla) Foten i munnen
  • Aprilia1977

Ja, det jag kände var ristningar, hela magen liksom riste och riste... jag hoppas att ni förstår... har nu inte kunnat sova på över en timme, fötterna värker något så otroligt. Och jag upplever att pulsen är hög, vilket den nu varit i ett par veckor.

Kanske måste jag börja träna lite mer kondition i och med att det är jobbigt att sova, när det enda man hör är det eviga snabba dunkandet i öronen.

Vad gulliga ni är som svarar, jag känner mig minder orolig... men riktigt fri från oro blir jag nog aldrig.

Hejåhå skrev 2012-04-11 22:50:19 följande:
    Aprilia: det känns som regelbundna ganska snabba minisparkar eller ryckningar på ett och samma ställe :) det är nog ingen risk att du sockerchockat bebisen.

Skönt att höra. Tack!

astro skrev 2012-04-11 22:58:41 följande:
    Troligen hicka och kanske blev bebin dessutom "sockerpigg". De äter mer när vattnet smakar sött och då blir det lätt hicka som bara den.
    Tycker mig ha märkt att det händer direkt när man äter/dricker socker, inte efter en stund när kroppen hunnit processa det man åt/drack. Kanske uppfattar kroppen att det kommer nytt socker och "släpper till" av förråden?

Fötterna - några knep som fungerar är att ligga med fötterna högt en stund (fast det kan vara obekvämt när man är gravid). Ett svalt/kallt salt fotbad är också bra. Likaså en kylkudde. Har du ingen sådan fungerar en påse frysta ärtor (eller dylikt) invirat i ett gammal örngott (t ex). 

Jag ska absolut testa kuren för fötterna när jag kommer hem i kväll.... Måste även be sambon massera lite extra mycket.

Sandra1983 skrev 2012-04-11 23:03:08 följande:
    skulle det vara så farligt att äta godis så tror jag att min bebis kommer att komma ut som ett sockervadd Glad. Har precis återfått mitt godissug som varit borta hela graviditeten. Jag tänker nog allt fortsätta att moffa i mig godis...

Hahaha, ja sockervadd kommer nog min bebis oxå att vara... Men får nog dra ner på allt godis och all glass. Det funkar inte att magen har börjat "hänga". Dags att skärpa till sig och äta det jag ska äta... haha...

Tack igen och kramar till er alla, nu måste jag nog försöka att lägga mig för att testa på om John Blund vill slänga lite sand i mina ögon!  

• Aprilia1977
    Kampis skrev 2012-04-13 20:23:33 följande:
    Tyvärr hade jag rätt.
    Om jag började blöda skulle jag komma in, men nu skulle jag bara vila... 
    Usch, jag hoppas att din kväll och natt varit bra och att du fått komma in till sjukhuset. Jag förstår dig fullt ut.
  • Aprilia1977

Jag är bara så ledsen, nästan lite deppig men ändå inte..... det är allt och ingenting.... tankar.... lycka.... allt är så omvälvande...

Satt i bilen påväg till jobbet i måndags och kände världens lycka! Jag ska bli mamma och bebisen i magen gjorde kullerbyttor. Tårarna började spruta, vilket resulterade i att sminket åkte in i ögat, det började svida. Jag försökte att torka mig i ögonen medan jag körde (tokiga jag skulle nog ha stannat i vägrenen men fortsatte ändå att köra). Lyckan som jag känt var som bortblåst...  Men visst är jag totalt överlycklig, känslan går inte att beskriva.

Har märkt att jag är lite lätt förvirrad, blandar ihop saker och ting, kom inte ens ihåg min sambos födelsedag... var det 1 eller 2 augusti... och givetvis svarade jag fel och sambon skakade på huvudet och undrade om allt verkligen stod rätt till... Svaret till honom var: Jag är gravid, och kan i alla lägen skylla på det... hehe...

Kram till er alla    

• Aprilia1977
    natlup skrev 2012-04-19 20:55:37 följande:
    Skönt att veta att alla inte läcker mjölk under graviditeten. Bara vänta glatt till bebis kommer:)

Jag e i vecka 25 (24+0) å känner henne oregelbundet. Vissa dagar e hon lugn andra dagar e det som hon e på grönalund :P

Hur e det med er? När bör man vara orolig och ta kontakt med läkaren? Kan den vara lugn två dagar utan att de har hänt nåt?

Känner precis som du ang bebisen. Min lille diamant rör sig nu tidigt på morgonen, speciellt när sambon stiger upp kl 5. Jag tror att min barnmorska har skrämt upp mig. Hon menade på att man skulle känna bebis varje dag.
  • Aprilia1977

Är åter ledsen/frustrerad. Det är mycket som pågår på jobbet nu. I och med att jag bara är anställd fram till den 21 juni så kör alla med mig samt att de inte lyssnar på mina förslag. Igår var droppen, jag började stortjuta, som tur var inte framför mina kollegor. Men fick bland annat höra att mina tankar kring hur arbetet sköts beror på mina gravidhormoner hit och mina graviditethormoner dit. Dessutom sa en kollega att jag borde ta semester för att vila upp mig, jag undrar just om de bara vill bli av med mig. Men alla tycks veta hur jag mår och får jag säga det själv så mår jag JÄVLIGT BRA!!!!!! Åh, det enda jag skulle vilja göra är att lämna nycklarna på bordet och gå, vilket även sambon tycket......,

Trevlig fredag till er alla. Kram!!!

• Aprilia1977

Är åter ledsen/frustrerad. Det är mycket som pågår på jobbet nu. I och med att jag bara är anställd fram till den 21 juni så kör alla med mig samt att de inte lyssnar på mina förslag. Igår var droppen, jag började stortjuta, som tur var inte framför mina kollegor. Men fick bland annat höra att mina tankar kring hur arbetet sköts beror på mina gravidhormoner hit och mina graviditethormoner dit. Dessutom sa en kollega att jag borde ta semester för att vila upp mig, jag undrar just om de bara vill bli av med mig. Men alla tycks veta hur jag mår och får jag säga det själv så mår jag JÄVLIGT BRA!!!!!! Åh, det enda jag skulle vilja göra är att lämna nycklarna på bordet och gå, vilket även sambon tycket......,

Trevlig fredag till er alla. Kram!!!

• Aprilia1977
    DetGodaLivet skrev 2012-04-20 08:08:56 följande:
    Usch vad jobbigt, det är ju inte så att du ska gå hem imorgon direkt - de borde se till din kompetens så länge du finns kvar på jobbet, och anmärkningar om graviditetshormoner är verkligen under bältet. Har du pratat med chefen?
    vår chef är nog det värsta som vi haft. Har mailat henne (går inte att få tag på henne annat än via mail och sms men hon svarar ändå inte) ang. div saker... men hon hör aldrig av sig... Så jäkla tråkigt!
Svar på tråden Augustibebis 2012