• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • strongenough

Sommaren12: vad gulligt att du tänker på oss

Jag går just nu på UL varannan vecka och till BM varannan. Vattnet har jämnat ut sig helt av sig själv vilket är riktigt bra. Det kan komma tillbaka men nu är jag längre gången (25+2 idag) så chanserna är mycket större att allt går bra. Den ena flickan är mindre och sist jag va på UL gjorde jag en blodflödes kontroll. Den stora får normalt med blod medan den lilla ligger precis på gränsen för normalt. Jag oroar mig fortfarande och lär väll göra tills jag har dem hos mig. Dock känns livet lättare när dem har bättre chanser.

Riktiga vildar är dem. Sist låg dem mitt emot varann och sparka på varann hela tiden och då gjorde dem UL i sammanlagt 1 timme och 45 min. Aktiva små flickor

• EmelieOfGbg

Hej! Det här med att få 10% av sin arbetsgivare... Gäller det bara om man är fastanställd? Jag har ett vik och har haft i 1 1/2 år. Nån som vet vad som gäller? (jobbar i skolan)

• isaochbel
    NiniMe skrev 2012-04-23 08:11:20 följande:
    Jag blir lite smått knäpp här... Jag tycker att lillans rörelser har minskat igen.. Jag känner att hon rör sig men jag får liksom inga sparkar av henne.. Man känner nere vid bäckenet att hon ruckar runt lite men inte mer.. Jag till och med vaknar på natten och är orolig för jag inte känner henne sparka.. I vanliga fall brukar hon sparka runt när jag går o lägger mig men inte nu i helgen, när jag lägger mig till rätta så ligger jag halvt på magen och då brukar hon putta och ha sig men inte nu.... Hon har beteet sig väldigt annorlunda denna helgen....
    Men sen samtidigt så läser man runt att det är ganska vanligt runt denna veckan att rörelserna går upp och ner...
    Min lilla kille rör sig väldigt oregelbundet så jag frågade faktiskt BM när jag var där för att ta prover. Han brukar röra sig 1 dag sen stilla 3 men senast har han varit stilla mycket mer och jag har varit orolig. Hon sa att det är inget man ska hänga upp sig på så här "tidigt" eftersom de fortfarande har bra med plats. Men klart man ska vara vaksam!
  • anneh

Emelie: på min arbetsplats är det månadsanställning eller fast anställning som gäller, tyvärr ej vikarier.. Kolla upp det, det kan ju vara olika på olika arbetsplatser :)

• 7eHimlen

Hej alla! Gud vad det är roligt att tråden är så aktiv!! :D

Ang stödstrumpor så använder jag det eftersom jag fick en blodpropp i vecka 8. Fast jag måste inte ha de varje dag eftersom jag ändå tar sprutor med blodförtunnande i förebyggande syfte så jag inte ska få fler proppar. Min doktor sa däremot att det funkar med vanliga knästrumpor oxå, så det måpste inte vara extremtajta stödstrumpor. Jag håller med om att apotekets är dötrista, man vill ju ha lite roligare strumpr. Jag har hittat jättefina på www.cocoz.se så kolla där om ni oxå vill ha fina mönster! :D 

Klockan fem i morse vaknade jag av att både jag o lilleman låg i fosterställning. Han i min mage med huvudet precis under revbenen och rumpan ut mot vänster sida o fötterna neråt. Aj, det gjorde ont på mamma! Tog ett tag att få honom att flytta sig, men efetr lite buffande från oss båda så fattade han vinken ;) lite mysigt ändå, men aj det var inte så skönt. Hehe.       

BTW, när jag kom till jobbet så hade min pappa/chef ställt en låda på min stol. i den låg en jätteliten kostym och en lapp där det stod "Till Jenny när du får en son".
    Jag kände igen skrivstilen men kunde inte koppla vem det var som skrivit den, det var inte pappas stil. Men ÅH så söt kostymen var. tre delar, byxor, väst o kavaj :D supersött i blågrå ylle :P Sen kommer chefen o frågar om jag sett den och det visar sig att lådan är fran min farmor.
    Hon var min allra allra bä'sta vän när jag växte upp, vi gjorde verkligen allt tillsammans och hon var helt fantastisk! Tyvärr insjuknade hon i Alzheimers när jag gick i gymnasiet och dog 2007 så hennes sista tid i livet var mindre rolig.
    Men att hon tänkt på mig, hon måste ju plockat ner den i lådan innan 1997 (då jag tog studenten och hon åkte in på hem). så himla galet och så himla underbart! Dagen började med stoooooora krokodiltårar över hur snäll hon var och hur tråkigt det är att hon aldrig får träffa vår son. Tänk att hon tänkte på mig!! Åh underbara farmor, vad jag saknar dig!! <3  

• 7eHimlen

Glömde ju, idag är det 124 dagar kvar till BF och vi ska till BM kl 15 för kontroll :D Kommer bli så underbart att  (förhoppningsvis) höra hjärtljuden igen. För det lyssnar man väl på varje gång (ni som redan har barn o vet hur det funkar?) :D

• Albasmamma

Åh 7eHimlen - jag blir alldeles tårögd! Så fint av din farmor, förstår att hon har en speciell plats i ditt hjärta!

• 7eHimlen
    Albasmamma skrev 2012-04-23 09:41:59 följande:
    Åh 7eHimlen - jag blir alldeles tårögd! Så fint av din farmor, förstår att hon har en speciell plats i ditt hjärta!
    Ja eller hur, jag bara stortjöt!! Så himla snällt! :D
  • Kampis

7himlen: Men åh vilken fin present! Förstår att du grät massor!

jag brukar tänka mycket på min mamma nu, hon dog 2000 i bröstcancer när jag var blott 12 år och hon 41. pappa minns ju inte hur hon hade det under graviditeterna och hur jag och mina systrar var i utveckling och så, hade varit så kul att veta om dottern är lik mig som jag var när jag var liten osv. och så är det ju oerhört ledsamt att de som inte är i livet längre inte fått träffa barnen i verkligheten, men jag är övertygad om att de är med och ser dem ändå, så även din farmor :)