• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Ja nu har jag tagit fram min angelsound och lyssnat på lillan och vad hon har för sig därinne.... Hjärtat slår som bara den och hon rör sig hela tiden, så mycket att det var svårt att höra hjärtat hahaah, så jag kan vara lugn

• 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-04-23 10:25:49 följande:
    7e himlen - åh vad fint, blev också tårögd!

Beklagar till er som har mist era mammor för tidigt. Förstår att det är extra påtagligt när man väntar en liten själv och har funderingar på hur det var för sin egen mamma.

Här hemma körde jag en till sjukdag efter några om och men. Är fortfarande superförkyld men det värsta är yrseln, tänker om det kan vara mitt redan jättelåga blodtryck som blivit ännu lägre nu när jag varit hemma väldigt inaktiv ett par dagar... Hur som så kör jag en till chilldag så jag orkar jobba resten av veckan istället    

:D Ja det var verkligen fint! :D 

Ja jag har tur som ar en moster jag kan fråga om lite saker iaf, men det skulle ju varit mkt mer behjälpligt att ha mamma nära. Men hon får lov att svara på mina frågor i drömmarna istället! :P

Oj det låter jobbigt att ha så lågt blodtryck, hoppas det hjälper att vila lite!      
  • 7eHimlen

Jag tänkte oxå ge mig på att sy ett eget snugglenest, är det nån som vet vart man hittar stoppning? typ nån sorts bomull antar jag att det ska vara? :D

• godisbit
    7eHimlen skrev 2012-04-23 12:35:50 följande:
    Jag tänkte oxå ge mig på att sy ett eget snugglenest, är det nån som vet vart man hittar stoppning? typ nån sorts bomull antar jag att det ska vara? :D
    Jag funderar också på att sy ett själv och tänkte ha vanlig kuddstopp i. brukar finnas på t.ex. ohlsonns tyger eller hobbyaffärer och är syntetiskt. Se till att dra isär fibrerna och fluffa upp stoppningen ordentligt innan du fyller det du syr för annars är det större risk att det blir klumpar och ojämnt och inte minst efter ett par tvättar så kan det förstärkas om man har otur. 

• godisbit

sen ska man väl gärna ha fyllning i bottendelen också... kanske en tunn skumgummidyna som man klipper till i lämplig form?

• TheMaraja

Jag köpte de billigaste kuddarna på ikea, kostade typ 7 kr styck och stoppade med och sen tog jag skumgummi i bottenplattan. Det blev jättebra.

fransyskan skrev 2012-04-23 12:00:24 följande:
    Nämen oj, sådana ser faktiskt betydligt bekvämare ut än den jag har!

Dom har verkligen kattfobi i Frankrike så vi har fått höra mycket om att vi kanske borde hitta ett annat hem åt katten... det är allt från att den skulle ligga ihjäl barnet till att den skulle tugga på läpparna pga mjölksmak/doft! (Det första har man ju hört i Sverige också, men aldrig att katten skulle käka upp barnet... :P)
    Ha ha, jag tror inte katten börjar käka upp barnet har aldrig hört om det. Vi gjorde oss av med en av våra katter, han sov alltid i vår säng och jag vaknade ofta av att han kom och la sig på mitt ansikte. Så där kändes det bra att lämna bort honom. Han flyttade ut på en bondgård så han kunde nog inte få det så mycket bättre.
    DetGodaLivet skrev 2012-04-23 12:03:12 följande:
    Vårt babynest ser ut tyg såhära...

babyproffsengbg.jetshop.se/babyprotector-p-33...

Och skötbordet typ såhära (fast med gallerkorgar inte klädda)...

babyproffsengbg.jetshop.se/golvskotbord-p-592...

(fast för 50 resp. 150 spänn då)   

Å vilket bra skötbord! Ser väldigt praktiskt ut.
  • 7eHimlen
    godisbit skrev 2012-04-23 12:40:39 följande:
    Jag funderar också på att sy ett själv och tänkte ha vanlig kuddstopp i. brukar finnas på t.ex. ohlsonns tyger eller hobbyaffärer och är syntetiskt. Se till att dra isär fibrerna och fluffa upp stoppningen ordentligt innan du fyller det du syr för annars är det större risk att det blir klumpar och ojämnt och inte minst efter ett par tvättar så kan det förstärkas om man har otur. 

godisbit skrev 2012-04-23 12:41:53 följande:
    sen ska man väl gärna ha fyllning i bottendelen också... kanske en tunn skumgummidyna som man klipper till i lämplig form?
    Okej, får göra lite efterforskningar! Tack för tipsen! ;D

• Grizabella

Sök på google där finns massa beskrivningar på hur man syr sitt eget snuggelnest, funderar på att sy ett om jag vågar mig på det

• jguz

Jag har konstigt ont... Precis ovanför blygdbenet till vänster så har jag ont... Det värker som stark mensvärk.

Det är
    Inte fogarna för sån värk har jag haft och det känns inte så här.
    Ibland hugger det till (även när jag sitter stilla) det känns som någon sticker in en läng smal kniv (eller en 50 cm lång nål) och då gör det ont ända upp under mitt vänstra bröst och så gör det ont någon sekund sen släpper det.

Wierd... Vad kan det va?

Har endel sammandragningar oxå... Men de gör inte ont.

Hmm... Sist sa bm att om jag var orolig för något skulle jag ringa förlossningen. Jag e ju lite orolig... Men jag vill inte vara den som åker in för skitsaker heller...