• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja
    fransyskan skrev 2012-04-23 10:45:47 följande:
    Någon som sammsovit med en Snuggle Nest? Vet inte riktigt om jag vågar, men tänkte att den kan ju alltid vara bra till blöjbyten och som en rese-säng eller liknanade
    Vi hade snuggel nest i början, ett som min mamma hade sytt åt oss. Jag tyckte det var jätteskönt att ha. Vi sam sov fram tills att min dotter var 11 månader ungefär men just den första tiden tyckte jag det var jätteskönt att hon hade sitt egna lilla ställe i sängen för dom är ju så små. Men sen var det också jättebra att ha i vardagsrummet att sova middag i och så. När hon var så där nyfödd så la jag den bara på soffan så sov hon där
  • DetGodaLivet

Jag har också köpt ett snuggle nest. Vet inte hur mycket vi kommer att samsova (har barnsängen precis kant-i-kant med vuxensängen och i samma höjd så det känns nära ändå).

Men min lillpojk somnade ofta i vår stora breda soffa på dagtid när jag ammade och sov sedan bäst om han fick ligga kvar där, och blev alltid orolig att han skulle rulla ur. Så till det tänkte jag att snugglenest kunde vara bra att putta upp bebin i så den ligger tryggt- Även bra vid resor, eller besök där man kanske lägger ifrån sig babyn att sova på någon vuxensäng så som det ofta blir. 

För 50 spänn kan jag chansa på att det kan vara bra att ha i alla fall. Anars får jag väl kränga det vidare.

• TheMaraja
    DetGodaLivet skrev 2012-04-23 11:08:11 följande:
    Jag har också köpt ett snuggle nest. Vet inte hur mycket vi kommer att samsova (har barnsängen precis kant-i-kant med vuxensängen och i samma höjd så det känns nära ändå).

Men min lillpojk somnade ofta i vår stora breda soffa på dagtid när jag ammade och sov sedan bäst om han fick ligga kvar där, och blev alltid orolig att han skulle rulla ur. Så till det tänkte jag att snugglenest kunde vara bra att putta upp bebin i så den ligger tryggt- Även bra vid resor, eller besök där man kanske lägger ifrån sig babyn att sova på någon vuxensäng så som det ofta blir. 

För 50 spänn kan jag chansa på att det kan vara bra att ha i alla fall. Anars får jag väl kränga det vidare.
    Ja men precis, även om man inte använder det i sängen så är det toppen att ha faktiskt. Speciellt när det är så billigt och man fyndat ett då behöver man ju inte fundera så mycket.
  • fransyskan
    TheMaraja skrev 2012-04-23 11:00:25 följande:
    Vi hade snuggel nest i början, ett som min mamma hade sytt åt oss. Jag tyckte det var jätteskönt att ha. Vi sam sov fram tills att min dotter var 11 månader ungefär men just den första tiden tyckte jag det var jätteskönt att hon hade sitt egna lilla ställe i sängen för dom är ju så små. Men sen var det också jättebra att ha i vardagsrummet att sova middag i och så. När hon var så där nyfödd så la jag den bara på soffan så sov hon där
    Oj, jag vill också ha en mamma som kan sy! Hade den hårda kanter då? Det där med soffan lät bra, men jag oroar mig för att katten ska tycka att "nästet" (samt den varma klumpen som sover i "nästet" :P) blir en bra kattbäd...
  • Naimis
    TheMaraja skrev 2012-04-23 09:19:52 följande:
    Naimis: Ang donkeyn. Jag har ju kollat en del och duon kostar 989 £ på www.pramworld.co.uk och 60£ i frakt om man vill spara några tusen

Hade faktiskt tänkt att beställa därifrån.
  • DetGodaLivet

Idag har jag förresten släpat hem ett skötbord också. Det fick på millimetern plats på stället där vi tänkt det ska stå 

Fult som stryk är det men för en gångs skull fick det praktiska styra. Vill ha LÅDOR under, inte hyllor som vi hade på ikeavarianten som vi köpte senast. Vi ska ha tygblöjor och de kräver sitt utrymme.

Fick med en liten extra skötbädd också (själva skötbordet hade redan en större måttanpassad skötbädd fäst på sig). Den tänkte jag har på ovanvåningen där vi inte har plats för skötbord så man kan ha den under sängen eller något och plocka fram ifall det behövs.  

• TheMaraja
    Naimis skrev 2012-04-23 11:17:36 följande:
    Hade faktiskt tänkt att beställa därifrån.
    Samma här
  • TheMaraja
    fransyskan skrev 2012-04-23 11:13:07 följande:
    Oj, jag vill också ha en mamma som kan sy! Hade den hårda kanter då? Det där med soffan lät bra, men jag oroar mig för att katten ska tycka att "nästet" (samt den varma klumpen som sover i "nästet" :P) blir en bra kattbäd...
    Nej den hade mjuka kanter, kanske egentligen heter något annat då. Jag oroade mig också för katten i början, men hon nosade bara lite försiktigt då och då och gjorde inga direkta närmanden. Dock älskar hon att sova i sängen när lilltjejen inte var där

Vår såg mer ut så här: www.familjenbergstrom.com/Samlaren/
  • fransyskan
    TheMaraja skrev 2012-04-23 11:34:20 följande:
    Nej den hade mjuka kanter, kanske egentligen heter något annat då. Jag oroade mig också för katten i början, men hon nosade bara lite försiktigt då och då och gjorde inga direkta närmanden. Dock älskar hon att sova i sängen när lilltjejen inte var där

Vår såg mer ut så här: www.familjenbergstrom.com/Samlaren/?p=2731
    Nämen oj, sådana ser faktiskt betydligt bekvämare ut än den jag har!

Dom har verkligen kattfobi i Frankrike så vi har fått höra mycket om att vi kanske borde hitta ett annat hem åt katten... det är allt från att den skulle ligga ihjäl barnet till att den skulle tugga på läpparna pga mjölksmak/doft! (Det första har man ju hört i Sverige också, men aldrig att katten skulle käka upp barnet... :P)