• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Angelica- lycka till! Håller tummarna att hon får stanna i magen ett tag till

• trossan

Det goda livet-
    Var hittade du färg och forms lilla skötbädd? Har sett den en gång på en internetahop men hittar inte igen. Finns de bara att köpa på nätet?

Nu har vi också en barnvagn! Wow!!
    Fått ärva en teutonia från 2010, vet inte modell. Fick både sitt, ligg och babyskyddsinsats. Grymt!
    Så skönt att ha sluppit hela barnvagnsdjungeln och slippa välja tycker jag!
    Men sen drömde jag inatt om att den drog helt snett, bara till vänster hela tiden :)

Blir lika chockad varje gång jag ser vagnen i hallen!! :)

• 7eHimlen

Angelica1991 hoppas allt gått bra för dig i natt!!! Att lilla pyret stannat kvar i magen för att växa till sig lite mer! Åh jag håller tummarna allt jag kan! om inte anat för att - OM hon nu kommer ut för tidigt -att allt går bra iaf! Som någon skrev här ovan så är ju sjukvården för prematura grymt bra nu för tiden!

-

I övrigt fick min fru sig en ordentlig snyting igår när hon la huvudet mot magen! ;) mysigt!!!  Haha kaxig unga helt klart! :D    

• fransyskan

Har tänkt på Angelica1991 sedan 5 imorse -- hoppas allt ordnar sig!

Har mitt eget läkarbesök idag. Tror det är ända gången jag varit "glad" över att dom har det som rutin att pilla på tappen. Har redan hämtat mina blod-resultat från labbet dock och vet iaf att jag inte har vare sig grav-diabetes eller toxoplasmosis. Blir mitt sista besök hos min egen gynekolog, från och med nu så följs man av en obstetriker (heter det verkligen så på svenska?!) på sjukhuset.

Noli and NiniMe: lycka till på glucosbelastningen! Hoppas det inte blir alltför äckligt.

• A R

Tjihooo, titta vad jag vunnit från Boob, vilken tur jag har!

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring? Jag har tänkt att göra det men vet inte vilken som är bäst, det lutar åt Trygg Hansas vänta barn försäkring. Hur tänker ni?

Dessutom vill jag verkligen uppmana er andra som tänkt skaffa en barnförsäkring att göra det så snart barnet är fött. Med tvåan väntade vi ett par månader innan vi skickade in papperna, om vi gjort det ett par veckor tidigare hade vi fått försäkra honom men när han var ca tre månader upptäcktes det att han troligen hade neurofibromatos och vi fick avslag på ansökan. Det visade sig att det var det han hade och som jag skrivit tidigare har han även haft cancer. Vi har gått miste om mycket ersättning p.g.a. jag inte skickade in papperna direkt. Så gör det i tid!

• Something01

Ja tog gravidförsäkring hos folksam, vi har alla våra försäkringar där så tänkte att det blir lättast sen när vi byter till barnförsäkring :D

• godisbit

Kul! Grattis till vinsten AR!

Ang försäkringar så har vi allt hos TryggHansa och har även tecknat deras väntabarnförsäkring (inte gratisversionen mammabarn).