• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Nä nu tror jag min man har blivit knäpp, vanligtvis så tycker han att jag shoppar för mycket. Idag började det med att han hade fotat en väska från Tiger på stan som han undrade om jag tyckte var fin och ville ha. Efter det undrade han om jag hade sett en annons för en KitchenAid i tidningen. Har länge tänkt köpa en sådan men jag tycker inte vi har plats i köket för en sådan sen så kan jag inte bestämma mig för färg. Sen nu kom det ett meddelande om jag hade sett att de sålde Molo för 50% på members. Undrar om han har slagit i huvudet eller något?! Väldigt olikt honom i alla fall, brukar klaga på att det alltid står kassar med nyinköpta saker i hallen. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Fyran2012

Jag har tecknat Trygg hansas vänta barnförsäkring..har Trygg hansa till våra tre andra barn med.

• godisbit

fru Elle - ja ibland lyckas de förvåna oss!

Min sambo har hela tiden tyckt att det där med bebiskläder kan man vänta med, att det är ett tråkigt men nödvändigt ont.... tills han åkte på jobbresa till USA och shoppade söta små bodies med Las Vegastryck =)

• fru Elle
    godisbit skrev 2012-05-10 13:42:20 följande:
    fru Elle - ja ibland lyckas de förvåna oss!

Min sambo har hela tiden tyckt att det där med bebiskläder kan man vänta med, att det är ett tråkigt men nödvändigt ont.... tills han åkte på jobbresa till USA och shoppade söta små bodies med Las Vegastryck =)
    Ja verkligen

Kul när de också köper något och är lite delaktiga. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Ni som är omföderskor, och eller ni som har haft/har bråck i muffen, känns det som om det trycker på ibland, och att det ska vara så? Eller är det så att jag borde kolla ytterligare en gång? Min bm verkar helt oberörd av allt jag berättar... Det är lixom som om någon sytt in en tegelsten under skinnet i muffen, och när jag har sd eller bebisen rumlar runt med större rörelser känns det som att om jag pressar på så ramlar allt ut, bebis, tarmar, inälvor.... Ursäkta mitt språk men va fasen?!

• fransyskan

Jahapp, en timme i väntrummet, trettio minuter med doktorn. Medans jag väntade läste jag en broschyr för blivande mammor -- det är HELT förbjudet att röka, dricka för mycket kaffe/te eller "äta för två", dock nämns alkohol inte alls. (Till lunch tryckte jag i mig ett tre-pack med mackor och en liten påse rotfrukts-chips bara för att det var förbjudet. Hah. Jag är nu en riktig rebell.)

Doktorn tyckte iaf att han var en riktig bjässe; magmåttet var det som gällde för en bäbis en månad äldre. Har enligt hennes våg gått upp 5 kg och hon varnade för att snart kommer "vatten-vikten". Blodtrycket var okej och resultaten från blod-testerna var, som jag redan visste, okej. Dock kunde hon inte hitta tappen... den ligger tydligen väldigt lågt och lång tillbaka.

Någon som vet om detta har någon betydelse senare? :(

• Fyran2012
    Ellenbmt skrev 2012-05-10 13:53:29 följande:
    Ni som är omföderskor, och eller ni som har haft/har bråck i muffen, känns det som om det trycker på ibland, och att det ska vara så? Eller är det så att jag borde kolla ytterligare en gång? Min bm verkar helt oberörd av allt jag berättar... Det är lixom som om någon sytt in en tegelsten under skinnet i muffen, och när jag har sd eller bebisen rumlar runt med större rörelser känns det som att om jag pressar på så ramlar allt ut, bebis, tarmar, inälvor.... Ursäkta mitt språk men va fasen?!
    Jag har inte åderbråck, men har fött tre barn innan. Jag känner oxå tryck i ibland & jag tror det är "allt" som sitter längre ner nu & är lite försvagat.
    En del får ju framfall & då "tittar" delar av livmodern el slidväggarna ut.. Det hoppas man ju på att man slipper!
  • V3ritas
    Ellenbmt skrev 2012-05-10 13:53:29 följande:
    Jag hade det första gången och även nu, denna gång kom det tidigare och jag känner ibland som du beskriver. Brukar vara i samband med att jag varit uppe och sprungit länge eller suttit still länge. Då brukar jag när det finns möjlighet lägga mig ner en stund så att trycket ska minska, sen är det bättre ett tag :)
  • Mamma070912

Ellenbmt: Jag har bråck och det trycker på väldigt, särskilt om jag har stått länge eller reser mig upp efter liggläge. När man är på toa är ingen lek... får hålla emot med papper mot slidan så att det inte känns som det ska sprängas när man gör nr 2. Vet inte om det hjälper dig att veta men

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!