• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Ellenbmt: tack för tipsen!! Jag ska inte bädda ännu, vill bara ha det köpt. Tänker ta fram spjälsängen i juni för att inreda den lilla hörnan men bäddningen får bli när bebis kommit.

• NiniMe

Jag bryr mig inte så mycket om hur viktuppgången SER ut, ja jag blir tjock inte mer med det, men det jag tycker är jobbigt är tyngden man lägger på sig hur kondisen far åt skogen och hur trött man är.... OCH tanken på hur jag kommer få kämpa som en gnu efter detta för att jag ska må bra med mig själv....
    Givetvis förstår jag att jag har ju varit gravid och jag kommer ha det finaste i min famn just pga detta Men jag vet också om hur dåligt jag kommer må psykiskt över en degmage och dallrande höfter, celluliter (det har jag ändå men inte så här många) handla kläder är inte ens att tänka på eftersom jag totalt vägrar handla byxor i storlek 48-50... Jag har gått igenom detta 2 ggr innan och fy usch och blä för det...

• Saftmedbulle
    Maaya skrev 2012-05-08 19:59:40 följande:
    Hej allihop :) jag är nyfiken på vilken vecka ni är i o hur mycket ni gått upp i vikt sen inskrivningen? Jag börjar känna mig tjock :/ så vore skönt i veta om det bara är jag eller om det är så för fler!
    v. 24... gått upp 9kg, men... känner mig inte så tjock :) ialla fall inte jämt...
  • Saftmedbulle
    NiniMe skrev 2012-05-09 11:42:45 följande:
    Usch ja imorrn är det min tur att göra glukosbelastning Kräks vidrigt, dock så kommer jag ha en citron med mig.. Jag brukar suga i mig citronen efter istället, fantiserar om att det är en tequila hahaha
    Tar bort eftersmaken iallafall

Här ligger vågen på HÄRLIGT 20 kg + sen inskrivningen... Fy fan säger jag bara... Men jag har börjat träna liiiiiiite lätt på gymmet, tar dock bara armarna och så sitter jag på en handikappscykel.. Så lite kalorier förbränner jag
    Ska oxå göra glykosbelastning...låter obehagligt...
  • Helenaa

Jag gjorde en glukosbelastning imorse. FIII FAAAAN säger jag bara.
    Höll på att hulka 4 ggr innan allt kom  ner....och sen vara utan mat i 15 timmar totalt då man är gravid är inte att rekommendera :P
    Men allt såg bra ut och ingen graviditetsdiabetes iaf. Skönt skönt! 

• Bubbs

Usch vad obehagligt det låter med glukosbelastning! Här gör dem det bara om man har högt blodsocker, men om jag har fattat det rätt så brukar det vara rutin i vissa landsting?

• Saftmedbulle
    Bubbs skrev 2012-05-09 18:10:02 följande:
    Usch vad obehagligt det låter med glukosbelastning! Här gör dem det bara om man har högt blodsocker, men om jag har fattat det rätt så brukar det vara rutin i vissa landsting?
    För min del blir det för att barnmorskan såg på blodprovet att sockervärdet var för högt. Ingen rutin där...
  • cupcakekiller

Jag funderar på att köpa en Kronan-vagn, tänkte höra om det är något ni rekomenderar?
    Är den väldigt låg? Jag är iofs bara 1,68 så låga vagnar kanske inte är ett problem..

• jguz

Tjejer,

Jag har ont i magen... Som jobbig morlande mensvärk... Ont precis ovanför blygdbenet och ut på sidorna... Det kommer och går... Sist var när jag satt på jobbet för en timme sen... Det släppte och nu har det börjat igen... Det är svagt och byggs upp tills det gör rätt mycket ont och sen klingar det av...
    Men så gör det ont (morlande mensvärk) en stund.

Jag har inte några sammandragningar just när det onda kommer...

Vad säger ni?
    Is i magen eller ringa och kolla med förlossningen? :-/
    Är i vecka 25+2 idag....