• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912

LiJon: Skönt att du tog tag i läkarintyget med en gång, så jobbigt när det ska krångla med läkare, FK eller papper som ska fixas hit och dit.

Vad skönt att komma in och titta på den lille, man blir ju väldigt orolig när det blir så där lugnt. Var ju märkligt att hjärtslagen var så svåra att hitta, h*n ville väll höja upp din puls lite grann kanske

Har en väldigt stor oro själv inför förlossningen. Tycker det känns jättejobbigt, men faktiskt så tänkte jag på det tidigare idag och tänkte att det blir ju lite spännande också, att se hur det går den här gången... Men mest är det en olustig, illamående känsla i hela kroppen när jag tänker på det. Är själv en skrikare, vill hellre vara inåtvänd och tyst. Skäms liksom över mig själv efteråt, för att jag skrek så. Jag är knäpp, jag vet

Antar att det har blivit snitt för Angelica1991 eftersom det har varit tyst hela dagen, hoppas innerligt att det har gått bra så här långt.

Har också funderat på var mammsen tagit vägen, hoppas inget olyckligt har hänt...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Aprilia1977

God morgon!
    Fredag idag, vilket innebär att jag kommer att få sova lunch och middag nu när det blir helg (är så trött).

Inatt kom sambon hem vid 01:30, efter en konferens i södra Sverige. Låg och sov när jag kände någon som smekte mina fötter. Han log mot mig och gosade en stund.... sedan var det kört. Jag blev KLARVAKEN!!!! Låg och vände och vred på mig.. vill sova... vill sova... hmm... GIck upp istället och kl 4:00 kunde jag slockna. För att stiga upp kl. 5. 

Så kan det bli ibland!

V. 27+0 idag! Känns bra!        

• Naimis

Här har oron inför förlossningen börjat smyga sig på de senaste veckorna.

Drömde för någon natt sedan att jag hade 4-5 månader kvar och att bebisen vögde 2,5 redan.

Jag både bävar och ser fram emot de. De är helt underbart att få barn, men nu börjar jag bli påmind om de där första toalettbesöket efter, vilken ångest de är när man ska göra tvåan. Börjar fundera på om vi ska låta storebror komma och hälsa på på bb, man blir ju kanske inte kvar så länge, hur kommer han reagera?

Och sen bara själva förlossningen, tänk om den blir lång och utragen, är orolig för att känna mig full och illamående av lustgasen. Det är lite jobbigt att man inte vet hur saker och ting blir och kan planera

• Kampis
    fru Elle skrev 2012-05-10 13:20:03 följande:
    Kampis; har inte sett den modellen innan. Finns det spännen som spänna fast den på vagnen. Det har jag gillat med skötväskan jag har haft. Bra med utrymme att ställa flaska, har jag använt mycket då vi har varit tvungna att släpa med oss flaskor för ersättning/välling. Modellen verkar vettig tycker jag, men själv är jag lite tråkig och hade valt enfärgat. Men tycker den var fin. Får man med alla väskorna?

Just i detta paketet var det allt som syns på bilden ja, 2 väskor, flaskväska och skötbädd allt för 300. Om det var vagnspännen på just denna kommer jag inte ihåg - men den är ändå borta ur bilden - TOKratad av sambon :D
  • Albasmamma

Fredag och går in i vecka 29 idag!

Jag har också börjat fundera mer och mer på förlossningen. Sen igår kväll så fick jag nån knäpp och börja stoppa ner grejer i BB-väskan. Lite väl tidigt kanske men jag tänkte då kan jag plocka ner eftersom. :)
    Känner en oro för att detta ska bli en stor bebis, i övrigt är jag inte så nojig. Men det svåra är ju att inte ha kontroll, att inte veta hur det blir denna gång.

Tänker också på Angelica, hoppas att allt är bra med dig och bebisen!

• NiniMe

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 29+1
    » Jag har varit gravid i 204 dagar
    » Jag har 75 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 72% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1472 gram
    » Bebisen är c:a 40,7 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Ja då har man gått in i vecka 30 nu

• irruz
    NiniMe skrev 2012-05-11 08:39:30 följande:

Smilla är beräknad till 26 juli 2012
    » Jag är gravid i vecka 29+1
    » Jag har varit gravid i 204 dagar
    » Jag har 75 dagar till förlossningen
    » Jag har klarat av 72% av graviditeten
    » Bebisen väger c:a 1472 gram
    » Bebisen är c:a 40,7 cm
    » Stjärntecken: Lejonet

Ja då har man gått in i vecka 30 nu

jag har en dotter på ett år som heter Smilla :) världens finaste namn Hjärta Glad
  • 7eHimlen

Jag kan inte sluta oroa mig för Angelica1991, hoppas allt har gått bra med både bebis o mamma!

• godisbit

Var hos bm idag (23+2 enligt det ändrade bf på RUL), första besöket sedan inskrivning. Alla provsvar var bra och jag har gått upp 4 kg sedan inskrivning. Blodtryck 110/70, sf 24 cm och bebisens hjärtfrekvens låg på 147. Hon kunde inte känna hur bebben låg men jag känner ju själv hur det kullerbyttar där inne så det spelar kanske ingen roll så här tidigt.