• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    7eHimlen skrev 2012-05-11 09:11:10 följande:

Jag kan inte sluta oroa mig för Angelica1991, hoppas allt har gått bra med både bebis o mamma!

också mycket orolig.
    irruz skrev 2012-05-11 08:49:46 följande:
    jag har en dotter på ett år som heter Smilla :) världens finaste namn Hjärta Glad
     Älskar också det namnet men hos oss är det en kisse som heter Smilla
  • NiniMe
    irruz skrev 2012-05-11 08:49:46 följande:
    jag har en dotter på ett år som heter Smilla :) världens finaste namn Hjärta Glad
    Jag älskar det namnet När jag har väntat pojkarna så har man ju diskuterat de namnet om det skulle blivit en tös, så namnet har varit spikat sen år tillbaka Love it
    Hon kommer få tre namn Smilla Emma Jolie.. Ser hon inte ut som en Smilla så blir det något av dom andra namnen Men smilla är så sött
    Passar bra till brödernas namn osse, Sigge, Sander (Alexander) och Smilla
  • LindaPernilla

Här är en till som börjat fundera över förlossningen lite smått!

Förlossningen med sonen gick bra, helt i lagom fart. Förlossningsberättelse finns på min blogg : @lindqvistlinda.bloggplatsen.se - rulla ner till den 28/4 :)

Det var en drömförlossning och jag sitter ju naturligtvis och hoppas på att förlossningen ska gå smidigt och bra den här gången också, men tänker ju "tänk om?" hela tiden! Sambon är dock duktig på att lugna mig!

Satt också och funderade på besök på BB!
    Kommer ni att ta emot besök? Allt beror ju förstås på hur förlossningen går! Men låt oss säga att den går bra, allt funkar fint och känns bra. Själv så känner jag att om jag kommer att gå hem tidigt, tex dagen efter, så känns det bara onödigt med besök när man hellre kan ta emot besök hemma i en lugn miljö!

Sambons föräldrar vill förståss gärna träffa bebis fort, det är deras första barnbarn, så det förstår man ju! Men dom är hemskt förstående och skulle inte alls ta illa upp om vi ber om att inte få besök förän vi är hemma igen!

• NiniMe
    LindaPernilla skrev 2012-05-11 09:56:16 följande:
    Här är en till som börjat fundera över förlossningen lite smått!

Förlossningen med sonen gick bra, helt i lagom fart. Förlossningsberättelse finns på min blogg : @lindqvistlinda.bloggplatsen.se - rulla ner till den 28/4 :)

Det var en drömförlossning och jag sitter ju naturligtvis och hoppas på att förlossningen ska gå smidigt och bra den här gången också, men tänker ju "tänk om?" hela tiden! Sambon är dock duktig på att lugna mig!

Satt också och funderade på besök på BB!
    Kommer ni att ta emot besök? Allt beror ju förstås på hur förlossningen går! Men låt oss säga att den går bra, allt funkar fint och känns bra. Själv så känner jag att om jag kommer att gå hem tidigt, tex dagen efter, så känns det bara onödigt med besök när man hellre kan ta emot besök hemma i en lugn miljö!

Sambons föräldrar vill förståss gärna träffa bebis fort, det är deras första barnbarn, så det förstår man ju! Men dom är hemskt förstående och skulle inte alls ta illa upp om vi ber om att inte få besök förän vi är hemma igen!
    Är allt bra med lillan och mig så kommer jag åka hem direkt efter, får panik av att vara därinne...
    Sen besöken ja dom får komma om dom känner för det men dom brukar vänta några dagar Jag känner mig lugn med besök
  • Albasmamma

LindaPernilla: Jag kommer inte vilja ha besök på BB (om vi nu inte blir kvar länge vill säga.)  Men med första barnet som är fött med planerat snitt så stannade jag bara 2 dagar (trots att de ville jag skulle vara kvar en dag till), andra barnet är fött vaginalt på natten och vi åkte hem dagen efter. Dels har vi 11-12 mil till BB så jag tycker det känns onödigt att mina/våra närmsta ska komma dit utan de får istället hälsa på hemma.

• astro

Avskyr sjukhus, stannar så kort jag kan på BB - fast nu blir det ju snitt så jag blir förmodligen kvar tre dagar. Minst två i alla fall

Håller besöken inom familjen - närmaste familjen - i tre hela månader. Det är vår policy helt enkelt. 

• LindaPernilla

Jag ogillar också sjukhus! Känns bara obehagligt att vara där, så jag kommer vilja åka hem så fort som möjligt om allting är OK med oss!

Med sonen låg jag kvar två nätter. Allt var bra med oss, men jag var nybliven 15-åring när han föddes och kände mig osäker med amningen, så jag blev kvar för att få hjälp att komma igång. Nu var det nästan 8 år sedan, så inför detta känner jag mig mycket mera lugn! :)