• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Roos26 skrev 2012-05-10 15:50:36 följande:
    Va hos BM idag , gick igenom allt igen med alla SD å nu min moderkaka som ligger långt ner. Mycke tyder ju på att jag inte är en utav de typ 98 % som moderkakan drar sig uppåt på då jag gjort 4 st UL och innan har den inte suttit så lågt. Nytt UL runt v 28 och om de ser likadant ut eller att den växt över ännu mer så kunde jag räkna med att gå till typ v 32 innan förlossningen skulle sättas igång. Kejsarsnitt planeras men man brukar tydligen börja blöda när bäbisen vänt på sig å trycker neråt å då kan man inte vänta mer....så nu e man lite nervös igen. Jobbigt å behöva vänta på att veta vid ca v 28 men men bara å hålla ut....annars såg allt annat bra ut . Starka hjärtelag på 150 om jag mins rätt å magen låg rätt i kurvan. Inte gått upp något de sista 2 veckorna ...trodde de eftersom jag inte rört mig mycket:P
    Jag hoppas verkligen att allt går bra! Svårt att inte oroa sig, men ta en dag i taget! {#emotions_dlg.flower}
  • Naimis

BM idag.

Vecka 28+6

Blodtryck: 100/60

Sf-mått: 28 cm

Hjärtljud: 145-150

Och han verkar ha vänt sig så huvudet ligger nedåt. Kan förklara varför de spänner som tusan.

Några mer prover tog vi inte idag.

Nu kommer besöken tätare.

• Tifan

Idag har jag varit i träffat min underbara läkare! Så nu är jag sjukskriven fram till förlossningen :) pratade även med sjukgymnasten så nu kommer hon att beställa en rullstol till mig som jag får hämta ut när jag vill! Vi pratade även om igångsättning om mina besvär fortsätter att vara såhär tråkiga :/

• NiniMe
    Saftmedbulle skrev 2012-05-10 14:43:54 följande:
    Utan mat... för visst får man dricka vatten, eller?
    Du får endast dricka typ ett halvt glas vatten OM du måste i samband med tabletter
  • Novixi

Saftmedbulle: tyvärr får du varken äta ELLER dricka från kl.24.00 fram tills glukosbelastningen :( min BM sa att jag inte ens får svälja då jag borstar tänderna :( usch!
    Jag som är en frukostmänniska mår grymt dåligt av att inte få äta. När jag gjorde belastningen med sonen blev jag yr, illamående, skakig och fick huvudvärk :( men värdena såg bra ut och jag hoppas de gör det denna gången med. Ska dit nästa fredag och göra det. Blää!

• LiJon

Hoppas verkligen det går bra för Angelica1991, usch vad orolig man skulle vara.

Har träffat en mer kompetent läkare idag som skrev om intyget, inte helt nöjd men det känns som att det är större chans att det godkänns. Blir hemma två veckor men han var stenhård på att jag skulle kräääva av min chef att hon skulle ge mig andra arbetsuppgifter när jag kommer tillbaks (har bara två veckor kvar att jobba då). Och jag skulle gäärna hålla på med något administrativt där men jag tror inte det finns något sådant att göra på en vårdavdelning för sjuka. Vi har liksom antingen kök (tungt) städ (tungt) eller vårdarbete som också är tungt. Jaja, vi får se hur det löser sig!

Har varit in på förlossningen idag. Det har varit jättelugnt i magen senaste dagarna och idag i princip ingenting. Så jag ringde mest för att höra vad de tyckte och de sa att jag skulle komma in på en gång. Först letade barnmorskan hjärtljud säkert tio minuter utan att hitta, då slutade man ju nästan andas... så hon sa att hon skulle hämta doktorn och att det var bäst att göra ultraljud. Då såg vi hjärtat slå direkt, såå skönt. Precis när jag la mig där började jag känna ryckningar i magen så fick vi se att hon hade hicka därinne, haha. Jättegullig läkare som var noggrann och sa att man skulle komma in så fort man var orolig, man är aldrig till besvär. Skönt att höra! Fick ligga med CTG sen en stund men det var fortfarande svårt att få in hjärtljuden. 800 gram uppskattades hon väga nu!

När vi var där hörde vi en kvinna i rummet bredvid som födde och skrek för kung och fosterland... Kändes så på riktigt och nära på nåt sätt, att man kommer vara där själv relativt snart. Fick nästan lite panik när man hörde henne. Har varit rätt lugn inför för förlossningen än så länge men tror jag kommer bli rätt orolig ju mer det närmar sig. Hur känner ni inför förlossningen? Det är ju inte såå lång tid kvar tills dess.

• Sommaren12

Lijon: Skönt att allt såg bra ut! Som din läkare sa så kan man kräva att få göra nåt annat. De måste ge dig några andra arbetsuppgifter som inte äventyrar graviditeten. Vet att det i praktiken är svårt med själva "krävandet" men har du en bra och förstående chef så löser ni nog det.

• LiJon

Sommaren12; Ja de är väl enligt lag skyldiga att ge en andra uppgifter som jag förstår det. Försökte få tag på chefen idag men ska prova imorgon igen. Han sa att många arbetsgivare direkt bara lämpar över på FK att betala sjukskrivning för att själva slippa krångla och sen också betala dubbelt, dels ha mig kvar och sen en ersättare som måste göra mina uppgifter. Och det är ju sant, jag är ju inte så dålig att jag inte kan jobba med något lättare fysiskt, och jag VILL ju verkligen jobba så länge som det är tänkt. Är redan rastlös hemma, haha.

• DetGodaLivet

Jag har inga problem att orka med mitt jobb alls, tack och lov. Fritiden är det värre med...kör skottkärror flla emd jord fram tills nio på kvällarna... Skönt att det regnat idag så man får ett break. Har suttit inne coh planterat om basilika.

• Fyran2012
    lillakotten skrev 2012-05-10 15:52:57 följande:
    Fyran: en s3 har vi med köpt till lillebror fast en svart :). Ska ni ha korg eller mjuklift?
    Kul!
    Jag tror det lutar åt en mjuklift, ni då?