• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Vi valde trygg hansas väntabarn denna gången. Vi har de flesta av våra försäkringar hos dem orkade inte kolla igenom de olika bolagen denna gången. Tror vi hade if förra gången och att den med är bra.

Den enda försäkring jag någonsin har använt i samband med förlossning/BB-vistelsen är min egna försäkring trygg vuxen. Får pengar varje dag som jag är inskriven på sjukhus. Gick in för att kolla beloppet och blir ersatt med 250 kr per dag. Tror man betalar 80 kr för varje dag man är inskriven på sjukhuset. Det var faktiskt Trygg Hansa som tipsade om det när jag ringde för att teckna barnförsäkring när första barnet var fött.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • LindaPernilla
    Angelica : Hoppas att det går bra för er! Jag håller tummar och tår för att allting går bra!!

Igår gick jag in i v. 27! Ti'n går fort nu, alltså.
    Idag ska jag bege mig ner på stan för att luncha med en väninna samt kika på lite bebiskläder! Iiih :) Roligt!

Ska även följa med min lillasyster till tatueraren då hon ska göra sin första tatuering! Är inte aaaaaaaalls avundsjuk Känner tatueraren väl, så han skulle minsann fixa en tatuering som man "klistrar" på åt mig idag. Haha! Kul.. Har två tatueringar nu. Hugo på underarmen och "Nothing else matters" på sidan av svanken.

Hoppas allt går bra med er och era magar!
  • Sommaren12

kampis: hiss! :)

Jag tecknade gratis gravidförsäkring tidigt hos Länsförsäkringar där vi har övriga försäkringar. Hade nog inte gjort det om det inte varit gratis. Efter att ha läst på lite så verkar inte den man betalar för va så givande så jag håller mig till den som är gratis. Gratis är gott! ;)

• Tesdy

Jag har mammabarn försäkringen hos T-H hade samma när jag väntade dom andra två och dom är fortfarande försäkrade där hos T-H.

Hoppas verkligen det går bra för Angelica.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • NiniMe
    Noli skrev 2012-05-10 07:09:45 följande:
    Angelica1991: Håller tummarna för er även jag. Om hon fick komma ut tidigare så är sjukvården otroligt duktig och allt kommer säkert gå bra!

NiniMe: Jag ska också iväg på glukosbelastningen strax. Är en riktig frukostmänniska och har ont i magen av hunger redan nu så lite orolig är jag allt när det gäller att stå sig till kl 10! Men skönt att göra bort det nu  
    Ja fy nu är den dock avklarad och här såg allt bra ut Sockret låg på 5,4...

Lillan har gott om plats i magen, hon ligger fortfarande på tvären upp vid naveln hahaha, huvudet låg på höger sida inåt och benen på vänster.... Så hon har sin bröder o tacka för den slappa livmodern hon bor i, så livet är en fest därinne

Järnvärdet var 111
    Sf-mått 28
    Vikt: 94 Tyst +20 kg
    Hjärtljuden låg denna gången på ca 140.
  • Challelotten

Jag är lite lat och håller mig till det försäkringsbolag som jag har allt på Folksam :0) ibland är det svårt för en själv att bytta då jag har astma så vill inget annat bolag ha mig. Så då är det bättre alla har samma :0)

• any19877

Hej! Vi tecknade TH försäkring redan i v 26 och pga att jag väntar tvillingar var det viktigt för oss:)
    Var hos Bm idag( v 26+2)
    Sf-mått var 32 cm!:)
    Järnvärdet: 119
    Viktt :66, gick upp 10 kg( 2 kg på två veckor efter senaste besök)
    Hjärtljuden: 142( pojken) 148(tjejen)

• fru Elle

Kampis; har inte sett den modellen innan. Finns det spännen som spänna fast den på vagnen. Det har jag gillat med skötväskan jag har haft. Bra med utrymme att ställa flaska, har jag använt mycket då vi har varit tvungna att släpa med oss flaskor för ersättning/välling. Modellen verkar vettig tycker jag, men själv är jag lite tråkig och hade valt enfärgat. Men tycker den var fin. Får man med alla väskorna?

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012