• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-05-11 22:38:23 följande:
    Sommaren12-skriver du in dig via arbetsförmedlingen då? Och hur länge innan bf bör man vara inskriven för att skydda sitt sgi?

Jobbar nämligen på en skola 75% och det är bara tills 14 juni och efter det blir det att jobba lite extra på ett annat ställe.. Så skulle behöva skydda mitt med..
    Hela tiden när man inte har en sysselsättning så måste man vara inskriven hos Arbetsförmedlingen. Så för min del som har studiemedel fram till och med 3 juni måste vara inskriven från och med 4 juni fram tills dess att jag börjar ta ut föräldrardagar. Du måste ha jobbat minst ett halvår för att få din sgi baserat på den lönen. Det är SUPERVIKTIGT att det inte blir några glapp, en enda dag och din sgi går förlorad = lägsta nivå. 
    Kom ihåg att det är ju en liten procedur att skriva in sig, inte bara att gå dit. Jag har förberett mig redan genom att skriva in alla uppgifter jag kan via nätet, sen går jag dit och "aktiverar" min inskrivning nån dag i förväg för säkerhets skull.  
  • Sommaren12

Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär. Obestämd Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ. 
    Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej. 

• Albasmamma

Naimis: usch då! Testa att svälja minst 10 hela vitpepparkorn. Det och handsprit brukar hjälpa.

• Novixi

Sommaren: det finns säkert någon som anställer dig! :) jag har fixat jobb i sommar och ska jobba fram till 15 juli som det ser ut nu :) börjar nästan direkt efter att skolan slutat. Känns skönt att ha något att göra istället för att gå hemma och "vänta" de sista veckorna :P sen blir det en bonus med lite extra pengar också :) har lägstanivå sen när jag har fp så det blir ju inte mycket :/

Svipp: jag hade apotekets behå när jag fått sonen, tyckte den var jättebekväm. Mjuk och inga onödiga sömmar som skavde och den satt inte för hårt någonstans

NiniMe: vilket program/app använder du när du får fram så mycket info om bebisen? Den jag har visar inte stjärntecken och liknande :)

• Lilja85

Ville bara visa mitt skötbord som jag fixat med hela kvällen... É supernöjd Solig

Här med mysbelysning: 

• astro
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:20:32 följande:
    Kan man äta mozarella? Gör ni det? Nu har jag läst både och nämligen...
    Inget problem för mig för jag gillar inte kall mozzarella
    Men jag skulle äta kall - om jag gillade det - om den var gjord av pastöriserad ost och om den inte var på gränsen till för gammal.

Risken att få listeria är ju egentligen pytteliten i Sverige t o m om man struntar i allt vad kostråd heter. Ska man gå efter statistiken så är nog lax det enda man faktiskt bör vara försiktig med. Vi gravar hemma så det är inget problem det heller.
    Sommaren12 skrev 2012-05-11 23:51:34 följande:
    Hur har ni det med sexandet nuförtiden? Här är det väl sådär. Obestämd Lusten finns men jag känner mig osmidig och inte speciellt het i sängen med denna magen. Dessutom börjar ju bebisen böka runt och sparka massor så fort jag lägger mig ner så jag känner det hela tiden när vi har sex vilket känns... fel typ. 
    Så det är inte mycket liv i luckan i sänghalmen här hemma och jag får nästan lite skuldkänslor över det, men vi har pratat och han förstår så det är väl okej. 
     Jag har väl egentligen lust men samtidigt är kroppen klumpig och gör ont (foglossningen) ... som "tur" är behöver jag inte bekymra mig, för maken är så nedlusad med jobb just nu att han inte har någon lust. Han är en sådan där människa som helst fokuserar på en sak i taget, liksom.

Vi brukar vanligen ha ett väldigt sporadiskt sexliv från femte månaden och framåt, så jag är inte direkt chockerad heller.  
  • NiniMe
    Novixi skrev 2012-05-12 01:20:25 följande:
    NiniMe: vilket program/app använder du när du får fram så mycket info om bebisen? Den jag har visar inte stjärntecken och liknande :)
    Jag har hittat på blimamma.se en sådan man lägger in på sin blogg, så kopierar den från blogggen och lägger in här
  • Sommaren12

Novixi: alltså jag är inte lat eller så men har faktiskt ingen lust att jobba i sommar. Såg fram emot sommarlov eftersom jag fokuserat så mycket på skolan och känner att jag har haft svårt att hinna njuta av graviditeten. Jag är en sån som hela tiden är igång med något och som alltid har fullt upp så nu vill jag för en gångs skull bara va lite ledig. Jag har inte haft semester alls på sommaren de senaste två åren.

Astro: ska sätta mig in i mozarellavärlden lite. Hittade ett gott recept som innehåller det.
    Skönt att nån mer än jag inte är på topp i sängen. Tröstar lite...

• Ellenbmt

Caroline secrets- det behöver di verkligen inte ha om du inte har tygblöjor eller en flicka i klänning, inte ens alla tygblöjor behöver byxor utanpå.