• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Jag e inte heller rädd iför förlossningen. Jag e mer rädd för alla sprutor än själva födseln. Dock vill jag verkligen ha ett eget rum så ja kan få vara själv med både bebis å pojkvännen.

Hur det blir med besök på BB e jag lite kluven till. Jag orkar inte med att hela släkten ska komma. Hur e det med att hålla bebis. Måste man låta besökarna hålla i den nyfödde? Kanske lite dumt å säga men ja vill inte bebis ska läggas i alla famnar några timmar efter födseln.

Imorgon är det dags för 3D/4D Ultraljud. E lite nervös. Hoppas att allt ser bra ut och hon vågar visa sig

• NiniMe

Jag längtar efter förlossningen, mina förlossningar har varit det mest empowering jag hade varit med om i hela mitt liv... Detta är den sista förlossning jag kommer vara med om för egen del så jag ska njuta av den Sen ska jag arbeta på att få vara med och stötta andra vid deras förlossningar istället

• Saftmedbulle
    Novixi skrev 2012-05-10 19:41:13 följande:
    Saftmedbulle: tyvärr får du varken äta ELLER dricka från kl.24.00 fram tills glukosbelastningen :( min BM sa att jag inte ens får svälja då jag borstar tänderna :( usch!
    Jag som är en frukostmänniska mår grymt dåligt av att inte få äta. När jag gjorde belastningen med sonen blev jag yr, illamående, skakig och fick huvudvärk :( men värdena såg bra ut och jag hoppas de gör det denna gången med. Ska dit nästa fredag och göra det. Blää!
    Hmm, tack för infon! Längtar dit (not!)...
  • Randiga Rut

Det verkar som om bf-listan råkat ut för en mindre kapning! ;) De med bf efter 20/8 är borta, lätt åtgärdat -bara att klippa å klistra- men jag har bara mobilåtkomst, kan ngn fixa?

• Saftmedbulle
    7eHimlen skrev 2012-05-11 09:11:10 följande:

Jag kan inte sluta oroa mig för Angelica1991, hoppas allt har gått bra med både bebis o mamma!

Tänker oxå på henne och hoppas att allt är bra...
  • Sommaren12

Anneh: daisy är jättefint!! Förstår att du är besviken. Hur nära är kollegorna? Förstår att det inte känns lika kul när deras heter det men ni hade ju redan tänkt på det namnet. Vad är oddsen förresten?! Har aldrig hört nån Daisy i Sverige förrän nu.

7ehimlen: första här med och jag är inte heller ett dugg nervös! Ser enbart fram emot det. Jag har varit med om ganska smärtsamma saker tidigare och på nåt sätt har det härdat mig, iaf i sinnet. Inser ju givetvis att jag kommer äta upp allt det här när jag väl ligger där och kvider men än så länge finns det inget som kan skrämma upp mig! Jag är normalt sett inte så hokuspokus av mig men tänkte köpa en cd i mindfullness och lyssna på i sommar. Sen vill jag gärna prova akupunktur för det har botat mig förr och så badar jag gärna om inte vattnet hunnit gå. Lustgas vill jag också ha. Epidural i värsta fall men inget annat. Tycker biverkningarna för alla verkar så obehagliga. Jag är kontrollfreak och nog mer rädd för att tappa kontrollen än vad jag är för smärtan.

Idag är för övrigt en bra dag! :) FK ringde och bekräftade att det blir sgi baserad på min förra lön och inte lägsta nivå. Fast tyvärr måste jag skydda den i sommar genom att va jobbsökande! Ska bli spännande att söka jobb som höggravid i tre veckor... Vem vill ha en liksom?! Skrattretande.
    Är bara knappt tre veckor kvar av skolan nu. :) och jag har väl gnällt av mig lite här om min hemske föreläsare? Gick så dåligt i den kursen och jag mådde helkass, har drömt om kursen i flera veckor! Så när jag loggade in i registret idag för att se om jag ens klarat kursen så blev jag hiiimla snopen när jag såg att jag fått VG!! Alltså högsta betyg på universitetet... Helstört, men man tackar! Haha!

• elfsan87

Skönt att höra att så många INTE är rädda inför förlossningen! Jag känner mig rätt lugn jag med! :) Längtar så till den dagen! Jag har tänkt att klara mig med lustgas! Men blir det för jäkligt och långdraget kan man ju ändra sig och ta epidural. Är också lite oroad av biverkningar med den typen av smärtlindring... Jag får ta det som det kommer då och försöka lita på kroppens förmåga!

• anneh

Sommaren: dom är inte såå nära, men bor i samma lilla stad, så det blir samma förskola och skola sen. Och så har vi måånga gemensamma vänner, så det blir ju att man träffad då och då på tex grillkvällar.
    Så nej, där är det kört, skulle bara kännas konstigt om vi också tog det namnet tyvärr :( så tråkigt.

Man får gratulera till betyget och till att det inte blir lägsta nivå.

Ett tips när du ska vara jobbsökande 3veckor.. Skriv i din ansökan att du är gravid med BF i augusti, du kommer nog inte få så många napp, men hey, du har ändå sökt ;)

• Gadget

Grattis sommaren till godkänd kurs och det fina betyget!

Hörrni, den här Maraboureklamen i botten av iPhoneappen.... Jag var tvungen att köpa Marabouchoklad idag, det finns faktiskt i min vanliga butik här i Tyskland. Nu blir det choklad till fredagsmys i regn- och åskvädret efter en härligt solig dag med 28 grader.