• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Ok vad ni skriver! Tog lång tid att gå igenom, och nu vet jag inte vad jag ska skriva längre :)

Min förlossning var perfekt, Hollywood vattenavgång tidig kväll. Inga värkar, åkte in på koll, då var jag öppen tre och fick stanna, fick värkar när de satte på det där bältet. Duschade, badade, provade lustgasen, ville inte ha den, fick värkförstärkande och poff åtta timmar från vattenavgången va hon ute. Dock utan syretillförsel så hon hamnade på neonatal, men det kändes på något vis naturligt och tryggt... ?!

Nu är jag nervös... För att spricka, för jättebebis, för barnmorskor, för bajs, och ja det mesta... Utom smärtan, den vet jag att jag tyckte var cool.

• Sommaren12

Anneh: ajdå ja då förstår jag. Trist. :(
    Tänkte med att jag får skriva nåt liknande. Stava dåligt, massa utropstecken och skriva att jag är gravid och trött typ, haha! ;) bara jag ser till att söka nånstans där jag inte vill ha jobb i framtiden. :O

• Challelotten

Ser också fram emot förlossningen och att man ska få se vem som gömmer sig i magen :0) Kan bara känna mig nervös ibland inför all smärta och allt. Men det gick ju bra förra gången och denna gången vet jag vad som skall hända så nu har man en klar bild på hur jag vill ha det.

Fick hem mina mamma kläder jag har köpt idag även om man vet att man behöver ombytte nu i sommar så känns det lite onördigt att köpa en massa det är ju bara 12 veckor kvar nu :D  

• LiJon

Anneh; fy vad tråkigt, Daisy är såå fint och ett förslag jag försökt med på sambon utan resultat. Nu har vi ju ett annat det antagligen blir, lite halv-ovanligt och det skulle inte vara kul om någon annan "hann före". Hoppas du kommer på nåt som känns lika rätt!

Vet att fler av er andra har börjat läcka bröstmjölk. Har inte tänkt så mycket på det där och trodde nog att det skulle komma först efter förlossning för min del. Men så idag när jag bäddade sängen såg jag två fläckar på min sida, fattade inte alls vad det var och trodde nästan jag hade dreglat eller nåt, haha, tills jag kom på - boobsen! provade klämma på den ena och det rann direkt, typ som vatten. Grejen är att jag nu haft ont i dem hela dan!? Inte ömma som typ innan mens utan mer huggande och spänningar, äre normalt tror ni? :P  

• Albasmamma

Kikar in lite snabbt i hockeypausen...

Anneh: trist med namnet, men ni ska se att ni hittar ett annat som känns helt perfekt åt er lilla tjej.

Sommaren: vilken toppenfredag!   

natlup: lycka till imorgon, mysigt med 3D-UL.  

• astro
    Carolines Secrets skrev 2012-05-11 22:32:07 följande:
    Någon som vet om man MÅSTE ha underbyxor till bebisar eller om det räcker med och ha blöjan direkt under vanlig byxa eller body?
    Försökte använda underbyxor till min förstfödde, tyckte vara att det var klumpigt och har struntat i det sedan dess.

Ju färre sömmar desto bättre, så jag gillar blöja+body+sparkdräkt eller mjuka byxor. 
  • Bellatrixx

Sommaren12-skriver du in dig via arbetsförmedlingen då? Och hur länge innan bf bör man vara inskriven för att skydda sitt sgi?

Jobbar nämligen på en skola 75% och det är bara tills 14 juni och efter det blir det att jobba lite extra på ett annat ställe.. Så skulle behöva skydda mitt med..

• Naimis

Så har sonen gått och blivit magsjuk. Bara att hålla tummarna att vi andra slipper. Tyvärr känns de inte så just nu