Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Augustibebis 2012

Hej & hå!

Jag hoppar med här och i bildtråden för augustibebisar! :)
    Jag går in i vecka 11 imorgon - spännande!!

Jätteroligt att läsa om hur det går för er :)
  • LindaPernilla
    Hej & hå!
    Hoppas allt är bra med er & era magar!

Igår var vi på inskrivning på MVC. Gick kanon & nu känns allting mycket mera "verkligt".
    Allt är så spännande!

Är dock supertäppt i näsan & har varit det sedan innan jul någongång. Det släpper aldrig & jag är livrädd för att använda Otrivin & sån't för länge.. kan ju bli tok!
    Men ska nog ringa 1177 och höra mig för om det finns något annat alternativ,.
  • LindaPernilla
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8
  • LindaPernilla
    minstörstalycka skrev 2012-03-19 10:15:20 följande:
    Åh vad mysigt!! SÅ AVIS!! Jag har tid i eftermiddag!! Jag kan inte slappna av idag.. Tur jág går hemma mammaledig ;)
    Skönt att få 2 dagar tidigare än förut :)
    Ja, jag har gått hela helgen och hoppat omkring i väntan på att det skulle bli måndag så man fick se pyret! :)
    Jag som hatar att vänta.. men ja, den som väntar på något gott..
    Jätte skönt att få tidigare BF. Sambon var störtsäker på att vi skulle få ett senare BF, men där fick jag rätt ;)
    SandraDa skrev 2012-03-19 10:20:29 följande:

Visst är det underbart  :)
    Skoj då har vi samma bf! 
    Ja, helt otroligt! :)
    Åh, vad roligt! :)
  • LindaPernilla
    Hej allihopa!!

Hoppas allting är bra med er och era magar! Roligt att läsa att det gått så bra på RUL för många. Det var minsann en upplevelse att se den lilla "räkan" som vi så fint kallar bebis! ;)

I veckan var vi och köpte barnvagn! Vi kikade omkring litegrann på blocket och hittade en kanonfin barnvagn som vi ringde på.. och den fanns kvar! En Emmaljunga Edge Duo Combi. Som det känns nu så är den underbar!! Lätt att dra, snygg & praktisk! Fick med en oanvänd skötväska också.. :)

Annars så rullar allting på! Vi har nog kommit överens om namn också, jag och karln! YEY.. det trodde jag aldrig, faktiskt Men vi ska klura lite till, ett "back up" namn utifall! När sonen föddes så var jag stensäker på att det var en Jesper som vi bestämt. Dock tyckte pappan att Hugo var ett sånt tufft namn. Vad hände? Det var inte alls någon Jesper som kom ut - det var ju för tusan en Hugo!! Och så blev det

Vi tog ju inte reda på kön denna gång - så allt är så spännande! :)

Imorgon går jag in i vecka 21. Känns så häftigt att mer än halva tiden har gått!
  • LindaPernilla
    strongenough skrev 2012-04-08 10:30:00 följande:
    Jag gjorde ett misstag igår när jag va på påskmiddag. Mögelosten stog framför mig och tog en bit på mackan. Jag hade HELT glömt att man inte ska äta det. Enda missen jag gjort sen jag blev gravid. Hur farligt är det egentligen? Rynkar på näsan
    Förra gången jag var gravid så fick jag inte reda på graviditeten förän jag var i vecka 23, och jag hade ätit lite smått med mögelost innan. Hade superångest och sa det till BM vid inskrivning och hon sa att det inte var någon fara eftersom det inte var några stora mängder.. så jag tror absolut inte du behöver oroa dig :)
  • LindaPernilla
    Hej och hå allihopa!

Vad roligt det är att läsa alla era inlägg! Kul att se så många lyckade RUL :)

Idag går jag in i vecka 23. Vad fort det går nu! När jag var mellan vecka 13-18 så tyckte jag att tiden stod sååååå stilla. Efter att halva tiden gått så känns det som att tiden går mycket fortare. Nästa BM besök blir den 2/5!

Vi pysslar och donar inne i bäbisrummet. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, bilstol och lite kläder är införskaffade! Har även fått en kanonfin gåstol och ett babygym med på köpet när vi köpte bilstolen av en kompis till sambon.

Sitter och spekulerar i vad man ska ha i vagnen första tiden! När jag fick första sonen i oktober -04 så var det kallt och ruggigt och vi hade då en åkpåse i vagnen. Nu blir det ju tidigare & jag vet inte alls vad jag ska ha i vagnen!? Filt? Täcke?

• LindaPernilla
    Hej bruttor!
    Hoppas att ni har en trevlig lördagskväll.

Har precis nattat sonen efter en mysig kväll med lördagsgodis, film och deg i soffan bara jag och han. Pappan är ute på rajraj tillsammans med en gemensam kompis som nyligen fått reda på att dom också väntar smått! Så det är superroligt!

Nu sitter jag och pluggar, och skulle ärligt talat (som jag nyss skrev på facebook, haha) kunna varva gråt med spyor! Uuuusch, vad tråkigt det är. Men om lite mera än en månad är jag färdigutbildad! Tack och lov för det!

I förmiddags var det liv i magen ordentligt. Sambon satt och skrattade åt den guppande magen & fällde en liten tår av lycka :'-) Att få se hur det rörde sig och vilka kicksparkar lill*n gjorde :)
Svar på tråden Augustibebis 2012