Inlägg från: lillakotten |Visa alla inlägg
  • lillakotten

Augustibebis 2012

Får man hänga på? Fick plus på Stickan igår. Är i v 4+1 och har bf 30/8 :) andra barnet

• lillakotten

Vaknade tidigt i morse av migrän. Sedan när jag var uppe och tog en tablett så högg det liksom i magen. Jag har mycket starkare växtvärk än vad jag hade när jag väntade dottern. Inte hela tiden utan mest på kvällarna. Är det någon annan som har ont så här tidigt? Börjar ju bli lite orolig..

• lillakotten

Eleanorsmamma: vad skönt att det har gått över för dig! V7 då kan man se ett ljus i tunneln alltså ;). Det är så jobbigt när man får så ont. Man blir ju orolig för att det inte ska gå vägen.

• lillakotten

Nyköpings bo: ligamenten, jo kanske det släppte ju då jag vilade.

Nu kollade jag för skojs skull babycenter och där är min bf 1/9 men hör på fl så är det 30/8.. Nog för att jag räknar med att gå över tiden då lillan är född med planerat kejsarsnitt. Så jag är liksom förstföderska igen!

• lillakotten

Kan man äta magnesium som gravid? Huvudvärken slog till igen på dagen och jag hade inget annat till hands än en Aspirin :/. Men det spelar nog ingen roll så hör tidigt. Det är ju mest för att det är blodförtunnande som man inte ska pilla i sig en del värktabletter.

Ang växtvärk efter snitt så kan jag tänka mig att det är så att det är värre då det drar i ärret så att säga.

• lillakotten

Arba: jag tror att jag vill föda normalt då det är det bästa för barnet, i de flesta fall. Min dotter låg i säte så det var därför hon föddes med snitt. Det gick jätte bra och jag läkte fort efteråt. Hur vill du göra denna gång?

• lillakotten

God morgon! Här har jag nog råkat ut för influensa eller liknande. Är helt golvad från igår kväll :/. Feber, huvudvärk och halsont. Suck. Vi ska åka utomlands på torsdag så jag måste bli frisk! Någon som har en dunderkur?

• lillakotten

Sponen: jag känner inget i brösten ännu heller. Med dottern fick jag nog inte ont förens vecka 9 typ och då blev det helt plötsligt olidligt att ha bh med bygel :)

Svar på tråden Augustibebis 2012