• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Jag är mycket trött just nu!

Så vacker lilla Sofia! Hoppas så på att allt artar sig :)

Sixten är rätt gulligt, men min morfars bror heter det och han är inte gullig... xD En riktigt gris. Så för mig är det namnet inget. Men utan personlighetskopplingar så!

Vi var på Näl o information om förlossningen igår. Det gjorde det ännu lite verkligare för sambon. Men frågan om man fattar när babyskyddet är på g hem vet jag inte. Det är nog när mat och skrik nätterna är igång ;)

• fru Elle

RockTheRebell; Finns ju vissa namn man har svårt för och namn som jag förknippade med något negativt skulle jag heller inte välja. 

Ja jag gillar Sixten, mer än Max som har varit hans enda förslag till tilltalsnamn tidigare. Andra förslag jag gillar är Alfred, Edvard, Alexander och Wilhelm. Edvard och Wilhelm ratar min man och Alfred kan han tänka sig, men enbart som mellannamn. Namn som han har tillfört listan är Agaton, Morris och nu Sixten. Sixten är det enda namn förutom Max han kan tänka sig som tilltalsnamn. Namn är svårt, speciellt när man inte tycker samma .

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • NiniMe

Usch jag sitter här nu med mensvärk som inte släpper alls, blir svagare i intervaller men även starkare....  Ska hoppa ner i säng snart o hoppas det släpper

• lills

Ninime: hade oxå mensvärk igår. Hjälpte jättemycket med ett varmt bad. Hoppas det blir bättre.

• fru Elle

Försöker få honom att komma med fler förslag men han har varit väldigt inne på Max.

• EmelieOfGbg

Fru elle: Sixten är ett tufft/coolt/fint namn som vi har som nummer 1 på våran lista:) Passar ju perfekt ihop med Harry och Molly tycker jag!

• Issan8

Nu är jag också hemma efter en härlig men intensiv New York-resa. Ska snart lägga upp bilder på nåt av våra inköp till bebis. För min del tror jag ibland att jag knappt är gravid längre, om det inte vore för en livlig bebis å en mage som växer så år jag precis som om jag inte vore gravid, mår så himla bra och har inte ont på ett enda ställe.

Är det någon mer som mår oförskämt bra? Bara att jag orkade turista i NY 10 timmar om dagen 5 dagar i rad chockerar mig, även om fötterna kändes väääääldigt tunga i slutet av dagen. Är i v.28 och har gått upp 10 pannor :)

• natlup

Måste skriva av mig lite. Har varit jätte lös i magen sen torsdags. Idag så ringde jag vårdcentralen för att fråga vad jag ska göra och fick tid imorgon för kolla mina värden.

Jag hoppas att lilla fått i sig näring trotts att min mage har strulat. Får lite ångest att jag inte ringde läkaren tidigare i veckan.

Det gör så ont i magen precis innan jag måste på toa. Hoppas inte detta påverkar graviditeten

• DetGodaLivet
    Issan8 skrev 2012-05-15 21:51:42 följande:
    Nu är jag också hemma efter en härlig men intensiv New York-resa. Ska snart lägga upp bilder på nåt av våra inköp till bebis. För min del tror jag ibland att jag knappt är gravid längre, om det inte vore för en livlig bebis å en mage som växer så år jag precis som om jag inte vore gravid, mår så himla bra och har inte ont på ett enda ställe.

Är det någon mer som mår oförskämt bra? Bara att jag orkade turista i NY 10 timmar om dagen 5 dagar i rad chockerar mig, även om fötterna kändes väääääldigt tunga i slutet av dagen. Är i v.28 och har gått upp 10 pannor :)

Jag mår också toppen förutom lite halsbränna och behov av middagstupplur (vilket jag har möjlighet att göra på arbetstid så det är liksom inget hinder). Jobbar i trädgården och kör skottkärra fram tills nio på kvällarna utan att ryggen protesterar. har verkligen inget att klaga på tycker jag.