• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Strossel

Sex?! Haha ja sambon får väl ett barmhärtighetskn*** då och då. Annars är det dåligt men får väl hoppas att det vänder snart ;)

Är det bara jag som har blivit piggare, konstigt nog sen jag blev gravid?!

• Marmite

Oj så många vi blir!

Bullen: Jag har också sjukt svårt att somna på kvällarna!

Pratade just med MVC och fick tid för inskrivning 28 dec. Hon var jätterar och verkade inte alls omedgörlig inför ett vul i vecka 10, det var faktiskt barnmorskan som föreslog det, hon måste tyckt att jag verkade vara en nojjig förstagångsmamma... undrar just varför ; )?

Har ni fått tid för inskrivning ännu?

• fru Elle

Är föräldraledig nu med en liten kille som är överallt så brukar bli avbruten när jag försöker sitta vid datorn. Ignorerar ingen med flit, alla inlägg jag skriver blir inte besvarade heller. Blir lätt så att de försvinner i mängden när det en sån aktiv tråd. Var själva aktiva så brukar det lösa sig.

Själv har jag inte haft något missfall, är inte speciellt orolig för att jag skulle få det heller. Brukar ha ganska svårt att bli gravid men när jag väl har blivit det så brukar det gå bra. Självklart skulle jag bli ledsen om vi skulle få ett missfall men det är inget som jag tänker på.

Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Marmite, hos oss gör man också ett UL vid inskrivningen, men har inte gjort VUL då utan ett vanligt UL.

När det gäller sex så tycker jag inte det är någon skillnad. Det var nog det förra gången när vi hade försökt bli gravida i ett år och det inte längre kändes som ett kärleksbarn utan mer som ett schemalagt "arbete". Då behövde vi en liten paus!

Molly 2008 och Harry 2010
  • annhapannha
    Augustimamman skrev 2011-12-13 09:42:09 följande:
    Jo vi har fortfarande sex men jag är faktiskt inte lika sugen längre. 

Nån mer som har svårt att sova om nätterna? Jag har svårt att somna och sen vaknar jag en eller två gånger om nätterna och har svårt att somna om.

Nu ska jag ge mig iväg till skolan, ska va där i åtta timmar idag. JIPPI. :/ Har blivit så bortklenad med våra annars tre timmars föreläsningar. Nu ska allt tryckas in innan jul så har skola till halv sju ikväll. Kommer va helt slut. ÄR redan helt slut... 
    Jag har svårt att somna och sen vaknar jag och har svårt att somna om. Men det blir kanske bättre =)
    Plötsligt händer det
  • Lilja85

Bullen85: Japp, samma här. svårt å sova, vaknar ett par ggr/natt och problem att somna om. Speciellt sista gången jag vaknar, brukar vara vid halv fem, fem...

• Sandrina

Någon som vet hur det är med UL på Mama Mia i Stockholm?
    Jag är inte så bra på alla förkortningar än, vad står VUL för?
    RUL antar jag står för rutin ultraljud.
    Men alla andra UL och VUL ni pratar om, hur funkar det? Får alla göra det eller när gör man de OM man gör det?!

• Sandrina

Marmite - Jag har fått en tid den 19/1, känns väääldigt långt kvar till dess. Är också förstagångsmamma med massa frågor!! Men dit jag gick verkade det inte vara något konstigt med att bli inskriven v. 11-12 som jag kommer vara i då! Får väl snällt vänta antar jag!

Svar på tråden Augustibebis 2012