• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Sixten är hur gulligt som helst, o passar jättebra med Molly o Harry tycker jag

Jag var trött i förra veckan, men nu är jag hur pigg som helst! Precis som dig, Issan8, så mår jag oförskämt bra, känner inte heller att jag är gravid mer än att bebis är väldigt aktiv :-P vilken tur vi har som (ta i trä) slipper foglossning, tidiga värkar o andra saker

Ang bebisar i närheten så fick min bästa vän barn för 10 mån sen, o lillasyster nu i januari - o i december ska en kusin få oxå, så det kommer bli hur kul som helst!

• Ellenbmt

Jag läste i min app att tredje termitern är som första när det gäller trötthet. Därför många av oss vill somna nu, eller redan sover :)?!

Känns att bebisen är stor nu när det trycker och buffar från alla håll i magen. Overkligt.
    Mår annars bra, aptit och livslust, det är kul :) längtar till augusti!!!

• EmelieOfGbg

Herregud! Fixade och la till mig i BF-listan och allt såg snyggt och fint ut.. Sen när jag tryckte på posta så kom allt i en annan ordning. Förlåt. Kan man radera ett inlägg? Jag hittar inte hur man gör?

• Issan8

ja där ser man. Jag antar att det bara är att njuta av graviditeten och vara tacksam över att slippa ha ont el må dåligt. Är så ledsen för en ganska nära väns skull som fick MF i vecka 20 för bara några dagar sen :(
    Vill inte skrämma upp folk men ibland känns det som att man inte har några garantier förrän bebis är född och ligger där i ens famn. Jag hinner inte läsa ikapp hela tråden men grattar Angelica som födde så tidigt men det ser ju ljust ut så jag önskar er all lycka, hoppas hon fortsätter vara lika stark.

Är net någon som vill rekommendera tips och förberedelser att läsa på eller göra inför förlossningen, speciellt för oss förstföderskor? känner att jag borde börja läsa på mer och dessutom hittar vi ingen föräldrakurs här i Schweiz på engelska och vår tyska är för dålig. Eller ska man bara lite på att allt löser sig ändå? Vården är för övrigt superbra här så det oroar jag mig inte för.

• RockTheRebell

Man försöker ju tyda vad det kan va även om det ska va en överraskning ^^ men det går alltid till att det kan vara vilket som med våra olika tecken o symptom.. Jaaa jag skakar på julklappar om hag hittar dem fast det gör jag aldrig. Haha