• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Bra: Sydde ett par mamma-mjukis-byxor av en gammal t-shirt (tog typ en kvart) som blev super-sköna.

Mindre bra: Måste ha sovit tokigt för vaknade med muskelvärk på konstiga ställen.

Issan8: Det finns ingen expat-grupp nära dig? Amerikaner brukar vara riktigt duktiga på att skapa föreningar/grupper och de välkomnar ofta andra engelsk-talande också. Jag hittade en grupp inne i Paris som erbjuder en föräldrakurs på engelska och som, än viktigare, alla har varit hur snälla och hjälpsamma som helst.

Sedan finns det en antal kurser på internet också:

www.profylaxonline.se/   (svenska, kostar en liten slant)
    www.babygruppenonline.se/fub-online/   (svenska, gratis)
    www.babycenter.com/childbirth-class   (engelska, gratis)

Samt att jag har en CD med avslappningsövningar för gravida som jag tycker är hur bra som helst.

Och säker många fler.
  • Angelica1991

Ja det känns att jag inte var beredd på att hon skulle komma nu. sista dygnet insåg jag inte hur nära det var. visserigen sa dom 1 v sen kommer inte tappen hålla mera. vilket också är nära men jag fattade inte. vi har ju börjat tagit del av hennes vård nu. mata, byta blöja, ta temp, bädda om och så :)

• Kampis

WIIIEE sömnrekord av dottern inatt! Hon sov i ett streck mellan 23 - 07 det har hon aldrig varit i närheten av! Normalt vaknar hon tre gånger på den tiden. Jag trodde hon hade dött när klockan var halv sju och hon inte låg i vår säng :O

• Ellenbmt

God morgon! Som sagt Angelica- tänk viken tur att ni är omringade av folk som är kunniga!

Jobba idag med, men sen är jag ledig på torsdag! Så skönt. Fredag och lördag är det marknad där vi bor, så himla mysigt med lite Sommarkänslor, hoppas inte regnet når oss bara!! Dottern vill ha sockervadd och rida ponnyhäst! :)

Ang ont i muffen- jag har ju ådernråck, det känns som ni beskriver, fast kanske ännu värre?! Jag sa själv att det är som någon sytt in en tegelsten under skinnet... Dock lättar det när jag ligger ner ett tag. Men jag går lite som om jag blivit överkörd av en 200kg man i ett dygn.... Ursäkta ;)

Det ser ut som om det är en tennisboll påväg ut, det är lixom svullet baktill, så att man frammifrån ser hur det bakre putar ut neråt, sen är blygdläpparna på insidan osynliga av svullnad och de yttre hänger som om jag hade stått med benen brätt isär.... Ja, ursäkta igen, men någon kanske var nyfiken ? :) dessutom är det tjocka blå ådror utanpå det hela.....

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-16 06:21:33 följande:
    Jag kan av egen erfarenhet säga att man har nog tyvärr aldrig några garantier när det gäller ens barn för all framtid.. Satt och snacka med en vän om detta häromdagen och dom första 12 veckorna är man orolig för missfall, sen stundas det ul och då går man och tänker på att hoppas allt är bra, sen börjar man analysera rörelserna i magen och blir orolig om det inte är som det bruka hela tiden, sen när bebis är ute är men rädd för psd och när den biten är över är man orolig för barnen trillar och slår sig eller blir sjuka osv hahaha ja detta kallar jag moderskärlek
    Man ska ju inte låta det påverka ens vardag men man tänker ju på det Ens barn är ju ens allt
    Jag håller helt med dig i det du skriver, NiniMe!
    Man oroar sig ständigt för någonting, där i bakhuvudet!

Sonen är snart 8 år, och det är ständigt någonting i orostankarna.
    När han är ute och cyklar, ute med kompisarna och leker, springer omkring.. och den känslan har ju suttit i sedan han låg i min mage :)

Jag är väldigt överbeskyddande, ibland lite väl mycket kan sambon tycka. "Men låt grabben leka & tjata inte" :P
    Men det kommer nog efter hur mina föräldrar, särskillt min pappa, var emot mig.. och ÄR fortfarande trots att jag fyller 23 i år. "Och så är du försiktig, och tar det lugnt och tar hand om dig och ser dig för och... ja!" så avslutas samtalen med honom fortfarande :)
  • Albasmamma

Angelica: Så fin din lilla Sofia är! Förstår att det är en omtumlande tid nu. Försök få stöd och prata med andra i samma sits. Stor kram!

Här har det inte blivit många timmars sömn i natt. Yngsta sonen har fått magsjuka i natt. Så nu stoppar jag i mig vitpepparkorn och spritar händerna hela tiden i hopp om att jag och övriga familjen ska klara sig. Så typisk, jag hade sett fram emot 5 dagars ledighet men inte detta.

• Roos26

Nä att ha silikon ska inte påverka amningen förutom att gångarna kan bli lite trångare beroende på storlek på inlägg. De jag är rädd för är på den Sudan de gjort litet lyft. De har ju då skurit bort bröstvårtan en gång å jag har ont där nu och de är ju känsligare där givetvis vid ammning. Drömmer att jag ska tappa den , Hahaha :P

• LindaPernilla

Ni som har barn sedan innan, vill dom känna på magen? :)

Min grabb (snart 8, som sagt) vill absolut inte känna på magen! Han tycker att det känns jätte konstigt att det ligger en liten människa där inne och rör på sig!  "Jag kan hålla i bebisen när den har kommit ut, men inte när den ligger där inne" brukar han säga :P Däremot vill han gärna titta på magen när den guppar och hoppar när lillbus där inne vevar omkring :)

Nu någon dag så ska jag träffa en väninna som är superduktig på att fotografera, så hon ska få ta lite fina bilder på mig och magen :) Får se om sambon ställer upp och vill vara med på lite bilder han också.

• Kampis

Helvete nån somvill ha en hund?! Min på 6 månader har just käkat upp (syrrans) bok och MINA FINA NYA SANDALER SOM JAG ANVÄNT EN GÅNG!!!