• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Gillar verkligen Sixten, ett av mina favvonamn. Känner en fantastiskt charmig liten kille som heter så dessutom.

Har oxå blivit trött på sistone, och även så där hungrig som man var början. Hade blodvärde på 122 idag när jag var hos bm men hon sa att jag kunde börja med järn varannan dag eftersom jag är så trött. Har ju bara gått upp 2 kg sen inskrivningen oxå, så bebisen har tagit från mina kärlekshandtag. Gissar att hon behöver mer nu, för jag är alltid hungrig.

Härligt med hockeyn, nu är det sängen som gäller! Gonatt tjejer!

• Sommaren12

Fru elle: Sixten är jättefint! Passar ju bra till era andra barns namn dessutom! Låter som en söt liten syskonskara!

Aprilia1977: om det gör så ont, kan det inte möjligen vara bråck? Har aldrig haft det själv men har ju hört att det gör rätt ont mellan benen.

Issan: åh välkommen hem! Ska bli kul att se dina bilder! Hoppas jag inte inser att jag missade att köpa nåt! ;) jag har mått exemplariskt hela graviditeten eg. Inte mått det minsta illa eller så, inga andra direkta besvär heller. Nu har jag lite ont i svanken och revbenen och så kom tröttheten också men annars bra.
    Vet inte vad du vill ha för slags tips på förberedelser men jag tänkte prova på mindfullness för gravida. Finns cd att köpa på mecura på nätet. Har inte provat än dock, men hade så jääävla ont i magen här om dagen och försökte då tänka enligt mindfullness och det hjälpte faktiskt att bara acceptera smärtan ist för att försöka ignorera den.

• Novixi

har en fundering.. tror ni bebis kan ta skada om man är väldigt psykiskt stressad och mår dåligt? nu menar jag inte att jag mår dåligt i kroppen utan rent psykiskt. har en massa skit i mitt liv just nu och känner mig jättepressad, nedstämd och helt uttömd på all energi. inte utåt sett men invändigt, försöker hålla god min inför omgivning och så. är mest rädd att bebis ska ta skada på något sätt över att jag känner såhär. vad tror ni?

• Ellenbmt

Novixi- har hört att bebisen inte känner av psykisk stress eller depprission. Du kan nog vara lugn, bara du själv står ut! Kram!

Issan- smörj med någon olja dagligen, öva lite andning, knipövningar och lyfta rumpan från golvet och knipa, och så kanske läsa på om bedövningar?

Godnatt!!

• natlup

Aprilla1977- jag har oxå ont i underlivet. Precis som du beskriver, känns som man suttit på en cykelsadel förlänge.

Hur ser ditt jobb ut? Själv sitter jag från 10-18. Kan vara det som påverkar

• Lilja85
    anneh skrev 2012-05-15 19:32:07 följande:
    Här är en till med opererade bröst. Gjorde dom för lite mer 3år sen, 19år gammal. Har bakom muskeln. Det ska väl inte påverka amningen nånting? Hoppas allt funkar som det ska, men det ska väl inte vara några problems.

Ska absolut göra om op när jag är färdig med bebisverkstan. :)

Har oxå opererat brösten. Bakom muskeln, och nej det påverkar inte amningen Skrattande Definitivt fixa till när jag e klar med bebisar.
  • NiniMe

Ang tips:
    När jag läste till Doula så pratade vi om olika sätt att hantera smärtan, och en sak hon starkt rekomendera var dykmetoden, så läs på om den :) Jag kommer helt klart försöka använda mig av den denna gången...
    Denna förlossningen kommer jag ha med min syster som stöd, och för det ska bli en kul grej, min sista förlossning till hennes gudbarn,  jag tvivlar inte alls på mig själv för att föda barn men jag vet att det är tufft som anhörig och bära det lasset... Vi som föder är fulla av hormoner som gör att vi orkar föda, medans pappan kan vara där i fleeeera timmar och det blir tungt för han med, både psykiskt och fysiskt...
    När jag var med på en förlossning som stöd så var jag så glad att hon hade med sin mamma för det betyde att jag kunde vila lite mellan varven så man orkade vara ett bra stöd...

Jag kan av egen erfarenhet säga att man har nog tyvärr aldrig några garantier när det gäller ens barn för all framtid.. Satt och snacka med en vän om detta häromdagen och dom första 12 veckorna är man orolig för missfall, sen stundas det ul och då går man och tänker på att hoppas allt är bra, sen börjar man analysera rörelserna i magen och blir orolig om det inte är som det bruka hela tiden, sen när bebis är ute är men rädd för psd och när den biten är över är man orolig för barnen trillar och slår sig eller blir sjuka osv hahaha ja detta kallar jag moderskärlek
    Man ska ju inte låta det påverka ens vardag men man tänker ju på det Ens barn är ju ens allt

• fru Elle

Dykmetoden och profylaxandning har jag läst om inför mina förlossningar. Kunde använda mig av det. Var bara när värkarna var som intensivast som jag inte riktigt kunde andas genom värkarna. Men upplever att jag hade intensiva värkar under 10-15 minuter med båda barnen, en sån kort period står jag ut med. Sen var det tankar och avslappning som jag använde mig av när amningen gjorde som ondast.

• Angelica1991

Ang när jag var beräknad så var det ända fram till 20 augusti :) 3 mån och 10 dagar för tidig. tyvärr har hon resperatorn igen för det vart lite ansträngande för henne. hon kan vara utan men som sagt hon får vila lite sen tar dom bort den igen. träning!