• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Självklart byter ungarna position i magen, de snurar hej vilt i början och lugnar sg lite nu, men visst roterar de :) Ligger de med huvudet ner ena sekunden ligger de kanske med huvudet upp nästa timme :) Om man har en väldigt hjärtformad livmoder kan det vara svårt i slutet för dem att vända sig med huvudet neråt så de hamnar i säte istället.

• godisbit

Angelica - Vad skönt att höra att allt går åt rätt håll med din lilla Sofia! Även om det är många tankar som dyker upp när hon nu hade så bråttom att komma ut så får du inte glömma att det är tack vare dig hon är här. Infektioner kan ingen hjälpa, men tack vare att du uppfattade att ngt var fel och inte struntade i symtom och din oro så har det gått så bra som det gjort! Vill inte tänka på hur det kunde gått om du inte hade sökt och fått vård... Så även om det, som du skriver, dyker upp frågor om du kunde gjort ngt för att påverka så glöm inte bort att du har din tjej hos dig tack vare att du agerade när du gjorde!!

• isaochbel

Kampis: Det är säkert så att de bökar runt ( stora systeryster var överallt i magen) men han har legat exakt på samma sätt på båda UL och nu också, eftersom jag bara känner rörelser på samma ställen jämt så tror jag att han legat på tvären hela tiden, visserligen kanske vänt ryggen uppåt någon gång. Läste att om man har mycket fostervatten och gott om plats så är det inte säkert de vänder på sig.

• Tira
    cupcakekiller skrev 2012-05-16 23:46:12 följande:
    Min bebis har legat med huvet neråt från v.20, är risken större att jag föder förtidigt?
     Han har aldrig flyttat på sig utan har stått stilla sen dess..Min BM sa bara att det är bra om jag vilar en del för att han blir trött av att vara uppochned sist jag var hos henne förra veckan.
    Jag har heller aldrig haft några sammandragningar, men ändå, är lite småparanoid..
    Min dotter låg också neråt så tidigt men det var aldrig några problem mer än att större delar av slemproppen kom väldigt tidigt...då packade jag BB-väskan haha..men jag gick över tiden 10 dagar! Sammandragningarna börjar komma allt mer nu... jag har en hel del sammandragningar men så är detta mitt andra barn med och då är det vanligare att få sammandragningar tidigare och mer. Tror du kan vara lugn, men vila är alltid bra tror jag för det är ju inte allt för långt kvar tills dom små kommer ;P
  • Angelica1991

godisbit-dina ord värmer och jag blev alldeles tårögd av dom . :) ska strax åka till henne och mysa lite grann och sen få se hur hon svarar på antibiotikan :) ha en bra dag alla och Tack för dina värmande ord kram

• Hejåhå

Har dagen till ära köpt en slit-och-släng-vagn för dottern att sova i på dagis. En Brio Nova 7 år gammal som jag kommer fräscha upp lite.

Jag känner också bara sparkar nedåt blåsan och på sidorna, aldrig några starka buffar ovanför navelhöjd. Är lite orolig att detta är ytterligare en sätesbebis, men mycket kommer ju hinna hända innan det är dags att bekymra sig ordentligt.
    Något stort och hårt på vänster sida under naveln och jag gissar att det är huvudet.

• godisbit

Här är det en bebis som slår kullerbyttor och busar. Det buffar och sparkar och kittlar lite var stans! Igår var det som den lekte klockan - sparkade så magen hoppade vid "klockan fem, klockan sex, klockan åtta, klockan nio, klockan elva och klockan ett" (om man tänker naveln som mitten på en urtavla) inom bara en minut. Gick in i v25 igår så det ska ju finnas en hel del plats ännu och igår tror jag bestämt att bebben utforskade varje vrå av livmodern!

• NiniMe

Ahh jag måste ju bara visa, jag har fått en beställning på cupekakes till en 4 årings kalas, så vi bestämde att det skulle likna cookiemonster Så idag har jag gjort testing, inga ögon och mun nu men det kommer där vara sen men jag tyckte dom såg rätt mumsiga ut nu

• godisbit

Hihihi! Ser ut som kakmonster eller möjligtvis en smurf-chokladboll! Kommer bli kalasfint ninime!