• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R
    Aprilia1977 skrev 2012-05-16 11:58:52 följande:
    Åh, då har du samma problem som jag haft... det som räddade mig var stretchning av rumpmuskulaturen. Det var ett rent hel*ete att ha det. Kunde varken sitta eller gå. Så stretcha rumpa, lår och ben så blir det bättre. Nu ska man ju inte dra och slita i musklerna, men ta det försiktigt.

Nu mår jag prima ballerina! 
    Tack för tipset!

Natlup, hoppas det går bra och att din bm hör av sig! 
  • Gadget

Är det någon som har burit barn i Granits trikåsjal? Kostade 299 såg jag så det var ju åtminstone billigare än många andra färdiga sjalar. Trikå som trikå, eller?!

• godisbit
    Gadget skrev 2012-05-16 13:35:39 följande:
    Är det någon som har burit barn i Granits trikåsjal? Kostade 299 såg jag så det var ju åtminstone billigare än många andra färdiga sjalar. Trikå som trikå, eller?!
    Har inte provat själv, men har läst att de inte är riktigt lika stadiga (töjs?) som en del andra märken. Jag fick tag i en minimundus på tradera för ett tag sen och tänker prova om jag trivs med trikåsjal och isf kan jag sy själv om det behövs ngn mer att växla med mellan tvättar eller så. Har även skaffat snygga sjalringar och kommer sy en ringsjal. 
  • LindaPernilla

HAHAHA!

Sambon kom hem efter att ha jobbat halvdag. Jag låg i sängen med magen i vädret och tittade på hur den lill* i magen rörde på sig. Så skulle jag förklara för sambon hur bebis hade hållt på inatt. Så sa jag "Bebis måste ha dansat samba eller något och gjort såhär -vevar med hela kroppen-"
    Då knölar bebis upp sig så det blir värsta bullen på sidan av naveln, varav sambon skrek "OAAAAAAH, HJÄLP!!!!!" när han såg det.. han blev livrädd :D Det ser ju ganska sjukt ut på magen, men han höll på att smälla av :P

• fransyskan
    LindaPernilla skrev 2012-05-16 14:20:41 följande:
    HAHAHA!

Sambon kom hem efter att ha jobbat halvdag. Jag låg i sängen med magen i vädret och tittade på hur den lill* i magen rörde på sig. Så skulle jag förklara för sambon hur bebis hade hållt på inatt. Så sa jag "Bebis måste ha dansat samba eller något och gjort såhär -vevar med hela kroppen-"
    Då knölar bebis upp sig så det blir värsta bullen på sidan av naveln, varav sambon skrek "OAAAAAAH, HJÄLP!!!!!" när han såg det.. han blev livrädd :D Det ser ju ganska sjukt ut på magen, men han höll på att smälla av :P
    Skrattande Maken hade en liknande reaktion just när bebisen höll på att sparka mot mitten av magen så att naveln buktade. Det var verkligen "hjälp, ALIEN!" över hela hans ansikte .
  • LindaPernilla

Haha! Helt sjukt. Och han avslutade med orden : "Det där var nog fan det värsta jag har sett! Jag kommer drömma otäckt inatt!"

• fransyskan
    LindaPernilla skrev 2012-05-16 14:31:35 följande:
    Haha! Helt sjukt. Och han avslutade med orden : "Det där var nog fan det värsta jag har sett! Jag kommer drömma otäckt inatt!"
    Tur att det inte är dom som ska föda sen... Demon
  • DetGodaLivet
    godisbit skrev 2012-05-16 13:56:58 följande:
    Har inte provat själv, men har läst att de inte är riktigt lika stadiga (töjs?) som en del andra märken. Jag fick tag i en minimundus på tradera för ett tag sen och tänker prova om jag trivs med trikåsjal och isf kan jag sy själv om det behövs ngn mer att växla med mellan tvättar eller så. Har även skaffat snygga sjalringar och kommer sy en ringsjal. 
    Jag hade också tänkt sy en ringsjal men nu hittade jag en i fina färger på loppis för 60 spänn (Babylonia  bb-sling) så det fick bli det istället.

Har också köpt en minimundus trikåsjal på Blocket och en tricot-slen på loppis så jag ska ha två att byta mellan. Begagnat är mitt ips om man vill komma billigt undan då får man ju igen pengarna efteråt och det gör liksom inget om de ej skulle bli använda. Gav 200/st för trikåsjalarna har jag för mig.
  • LindaPernilla

Jag ringde hälsocentralen idag vid lunch för att jag misstänker att jag åkt på UVI.
    Klockan 13 ringde dom upp & jag fick en akuttid nu klockan 15. Damen i telefonen sa "försök nu att hålla dig från att kissa tills du kommer hit."

Vad händer? Innan hon avslutat meningen blir jag kissnödig! Typiskt. Men jag har hållt mig och ska nu börja traska dit. Obestämd