• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977

Grattis till tvillingarna, Strongenough. Nu vill jag ha min lilla knodd.

• mrsnoname

7:e himlen: mitt BMI ligger på strax över 35 vilket tydligen är någon gräns som man ska hålla extra koll efter. Kommer göra ett extra UL i vecka 32 för att kolla tillväxt. Hittills har det varit en lätt graviditet och jag har inte haft några problem av min övervikt.
    Innan jag blev gravid tog jag tag i mig och gick ner 30 kg vilket gjort att jag iaf trots mkt övervikt kvar har jättebra värden och en bra kondition vilket nog är en fördel när man är överviktig och gravid.
    Äter heller inget godis och sånt så hoppas på att slippa gå upp för mycket.
    Ser dock inte fram emot all vätskesvullnad som förmodligen kommer med sommarvärmen sen...

• fru Elle

Känner med en sån tyngd, häromdagen fick jag så ont i fogarna fram. Men inte bara i fogarna utan en tyngd och svullen känsla. När jag skulle gå och hämta barnen på förskolan gjorde det fruktansvärt ont. Tror jag fick åderbråck i underlivet förutom mina foglossningsbesvär. Har aldrig haft problem med åderbråck tidigare graviditeter. Googlade detta och såg att man skulle försöka vila, ha fötterna i högläge. Sen hittade jag någon som hade någon gördel för att ge stabilitet åt magen och minska trycket mot underlivet. Har ingen gördel, men dagen efter tog jag på mig mitt foglossningsbälte och spände åt det så det gav stöd åt magen. Sen försökte jag ha fötterna i högläge och vila mig. Tror det hjälpte för fick aldrig denna tunga svullna spända känslan igår.

• Challelotten

Läste med inlägget nu vad hon hade skrivit i en annan tråd. Man blir lite rädd själv när det är bra ena stunden sen några dagar senare så är det akut. Hoppas att tvillingarna klarar sig.

Själv sitter man och jobbar igen en sån här fin dag då alla andra är lediga. Hade varit skönt att vara lite ledig. Börjar att kännas i kroppen att man börjar att bli stor och tung. Bara 8 veckor kvar till semester och 12 till bebis. Och snart har redan maj gått.

Någon som har varit på Ullared och kan säga mig vad det tar för madrass till vagga? Ca pris :0)

• Novixi

Sitter på glucosbelastningen denna fina dagen :( precis tryckt i mig "sockerdrickan" och känns som jag ska få upp den lika snabbt igen :( bläää!

• Sommaren12

Sista föreläsningen idag, sen blir det bara egenstudier två veckor. Känns lustigt att jag snart ska va ledig!

• Naimis

Den tyngden har jag känt av de senaste veckorna. Idag går jag in i vecka 31, 70 dagar kvar.