• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Tjockisbullen o mrsnoname, vad hade ni för bmi innan ni plussade? jag hade 28 o de rekommenderade att jag bara går upp 8-12 kg totalt. Ligger på +5 nu i v 26, så det borde ju gå tar sprutor med innohep (blodförtunnande) eftersom jag i v8 fick en blodpropp. Men annars har jag en drömgraviditet! Hur går det för er?

• Ellenbmt

Ikväll tog tålamodet slut! Brukar ha järnvilja när det gäller min dotter och trotts, men inte idag. Nu har vi bråkat konstant sedan halv sex, nu kom sambon hem och fick ta över. Helt slut är jag, sd och hög puls och ont i ryggen efter att ha städat hennes rum och full av ilska och frustration, jobbiga jäkla trottsålder försvinn!!! Och låt tiden till augusti skynda på så jag får föda barn och få sånnadär stålmannenhormoner igen!!! Orkar absolut inget alls nu!!

• Aprilia1977

Ellenbmt: Skickar dig lite styrka från lata mig. Sitter här framför datorn och äter frysta bananskivor.... godis istället för glass (som iof redan käkat 1/2liter av).

Måste fråga alla erfarna mammor. För ett tag sedan hade ni låååånga listor på vad som skulle inhandlas för bebisen den första tiden. Jag kommer ihåg att någon av er nämde att man skulle köpa omlottkläder till bebisen. Men är det någon vänlig själ som har lust att lägga upp listan igen. Jag har som sagt inte vågat köpa kläder än. Barnvagnen och babyskyddet var ett måste. Men det övriga allt vad gäller kläder, bebisens hygien (blöjor etc.) saker till mig som nybliven mamma, ja... allt det dära nödvändiga.

Eller finns det kanske någon hemsida där man kan läsa sig till. Jag kommer ihåg att någon av er nämnde att några saker som ni köpt till bebisen var onödiga.

Jag är verkligen enormt tacksam om någon kan hjälpa mig....

Hjärta

• Ellenbmt

Jag skrev en bara för någon dag sedan.... Kan inte kopiera på telefonen. Ska se om jag hittar vilken sida

• Aprilia1977
    Ellenbmt och jguz: Åh, tack tack... vad gulliga ni är! Jag ska kopiera samtliga tips jag får.... ni är helt fantastiska!!!
  • Ellenbmt

Jag hittar inte min, men jag skriver igen, så fatta tag i pennan!

Till dig:
    bindor xxl
    Amningkupor
    Bröstmjölksuppsamlare
    Bröstvårtscreme
    Nyponsoppa/läsk/saft
    Minst fem amningsbhar
    Plastad frotté till din säng?
    Bvitamin el något för hårväxten.
    en nalle att gosa med redan NU! (kleta på bröstmjölk osv så den är ett mamma-substitut i vagn å vagga sen!)
    Pump, om du vill pumpa?

Till babyn:
    Blöjor nr 1/newborn
    Små frottédukar till spyor och amning
    Plastad frotté
    Kudde
    Två bäddset
    Temp
    Babyolja
    Badbalja/stol
    Mjuk borste till skorv
    Mössor
    Strumpor
    Omlottbodys i både lång och kort ärm
    Byxor, gärna med muddar, jag ogillar de med fötter.
    Filtar, till vagn, till golv, till täcke osv...
    En napp (ifall att)
    Minifom (ifall att)
    Nallen som du haft.
    Våtservetter
    En flaska / matkopp( ifall att)
    Miniderm salva-till huden
    Inotyol salva- till röd rumpa

• Ellenbmt

Egentligen kan du ju köpa saker varteftersom, men alltid skönt å ha lite så man slipper.

• Sommaren12

Fru elle, vet inte vilken dosa jag har men har en mac. Mannen fick sitt att fungera för nåt år sen å vi använder samma dosa men för mig funkar det inte. Får nog kontakta kundtjänst. Tack iaf!

• Sandra1983
    anneh skrev 2012-05-17 17:05:35 följande:
    Gahh, nån dom har tips på hur man packar ner dricksglas bäst i flyttkartonger? Har tidigare packat i silkespapper, men nu har jag tyvärr slängt allt, och har inga tidningar heller :S
    bubbelplast! Väldigt bra Glad (och jag har typ flyttat 10 gånger!)