• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R
    Kampis och lillakotten, vad skoj att vänta och få barn samtidigt som sin syster. Jag har två systrar och tillsammans kommer vi i augusti ha 7 barn och det bara spridda åldrar. 

Fru Elle, Sixten är ett jättefint namn och jag tycker det passar mycket bra ihop med Molly och Harry! 

JAg var hos sjukgymnasten igår, har inte någon foglossning men mycket stela muskler i bröstryggen men det kan jag stå ut med. Det jag sökte för var ischiasnerven som blir klämd och mycket riktigt är det en muskel i skinkan som krånglar och klämmer på nerven. Fick både tens, akupunktur och massage, ska dit om en vecka igen och hoppas verkligen det blir bättre. 

Efter jobbet packar vi väskorna och åker ut till landet och ha en lång skön helg! 
  • Kampis

Ja det ska bli skoj =) Den andra syrran har en son som är 5 månader äldre än min dotter,, och de har alltid lekt och haft så roligt ihop. och nu kommer det ju bara skilja 2 månader så skojsigt!

Ha så skönt i helgen, hoppas ni får fint väder  =)

• Hejåhå

Ellenbmt: fy fasiken vad ont det måste göra! Hehe, målande beskrivning var ordet!

• bez imena

Har ingen hornonrand... Men de fulaste låren på denna jord.. :/ så gropiga och fulla i stora avlånga knölar, ser ut som ojästa limpor. Motion i massage verkar knappast hjälpa, men det kanske försvinner sen... Nån annan som har så??

• Gadget

Bez imena: jag har också fått mycket celluliter. Tror att det delvis beror på lite vätskeansamlingar och i så fall borde det försvinna efter förlossningen. Om inte annat vill jag gärna tro att mina planerade barnvagnspromenader ska vara som en mirakelkur för många delar av min kropp. Annars vet jag någon som behöver shoppa en helt ny garderob till vintern...

• natlup

Kom precis hem från läkaren. Visade sig att jag har lite äggvita i urinet och att jag läcker lite albumin från njurarna och mitt blodsocker låg på 7,5. Men blodtrycket var bra. Klart man blir orolig nu. Vet inte alls vad som kommer hända med bebis. Jag vill ju att hon ska må bra å stanna i magen tills hon e beräknad.

Väntar nu på att mvc ska ringa till mig så ska vi se om ja kan få en tid hos de så att uppfölja mina värden.

Hoppas hoppas att de slutar bra :(

• Aprilia1977
    A R skrev 2012-05-16 09:36:27 följande:

JAg var hos sjukgymnasten igår, har inte någon foglossning men mycket stela muskler i bröstryggen men det kan jag stå ut med. Det jag sökte för var ischiasnerven som blir klämd och mycket riktigt är det en muskel i skinkan som krånglar och klämmer på nerven. Fick både tens, akupunktur och massage, ska dit om en vecka igen och hoppas verkligen det blir bättre. 
    Åh, då har du samma problem som jag haft... det som räddade mig var stretchning av rumpmuskulaturen. Det var ett rent hel*ete att ha det. Kunde varken sitta eller gå. Så stretcha rumpa, lår och ben så blir det bättre. Nu ska man ju inte dra och slita i musklerna, men ta det försiktigt.

Nu mår jag prima ballerina! 
  • sowe81
    RockTheRebell skrev 2012-05-16 09:22:51 följande:
    Jag har upptäckt att det börjar bli hormonrand ovanför naveln, men inte under den xD
    Jag har också haft bara ovanför naveln fram till för några dagar sen då började den öven komma nerifrån, men den under når inte ända upp till naveln ännu... lite lustigt, jag trodde alltid dom började nerifrån och spred sig uppåt =)
  • sowe81
    natlup skrev 2012-05-16 11:09:34 följande:
    Kom precis hem från läkaren. Visade sig att jag har lite äggvita i urinet och att jag läcker lite albumin från njurarna och mitt blodsocker låg på 7,5. Men blodtrycket var bra. Klart man blir orolig nu. Vet inte alls vad som kommer hända med bebis. Jag vill ju att hon ska må bra å stanna i magen tills hon e beräknad.

Väntar nu på att mvc ska ringa till mig så ska vi se om ja kan få en tid hos de så att uppfölja mina värden.

Hoppas hoppas att de slutar bra :(
    hoppas det går bra!