• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla
    fransyskan skrev 2012-05-16 14:35:04 följande:
    Tur att det inte är dom som ska föda sen... Demon
    Verkligen! Karln har fint sagt : "Älskling.. jag vill inte titta rätt in i mumindalen på dig när du föder. Är det OK att jag står vid huvudändan under förlossningen?"
  • Tesdy
    Jag har också haft bara ovanför naveln fram till för några dagar sen då började den öven komma nerifrån, men den under når inte ända upp till naveln ännu... lite lustigt, jag trodde alltid dom började nerifrån och spred sig uppåt =)
    Jag har bara haft nedanför naveln, men har nu sista veckorna börjat få även ovanför naveln.
    fransyskan skrev 2012-05-16 14:26:59 följande:
    Skrattande Maken hade en liknande reaktion just när bebisen höll på att sparka mot mitten av magen så att naveln buktade. Det var verkligen "hjälp, ALIEN!" över hela hans ansikte .
    Min son på åtta år tyckte att bebisen såg ut som en alien när vi tittade på hur den rörde sig i söndags morse. Min man är inte det minsta intresserad av att titta på magen. :(
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • fransyskan
    Tesdy skrev 2012-05-16 15:00:12 följande:
    Jag har bara haft nedanför naveln, men har nu sista veckorna börjat få även ovanför naveln.

Min son på åtta år tyckte att bebisen såg ut som en alien när vi tittade på hur den rörde sig i söndags morse. Min man är inte det minsta intresserad av att titta på magen. :(
    En kollega med en son på.. ehm... 3-4 år måste han vara... berättade att hon hade suttit i soffan med sonen och pratat om hans nya lillebror och han fick känna lite på magen och så. Plötsligt så sparkade det till i magen och hennes son blev helf paff och hon fick förklara att ja, det var lillebror som sparkades och hade sig.

Omedelbart så ger sonen magen en rejäl dask med motiveringen att "jamen, man får ju inte sparkas!" :P
  • Tesdy
    fransyskan skrev 2012-05-16 15:07:07 följande:
    En kollega med en son på.. ehm... 3-4 år måste han vara... berättade att hon hade suttit i soffan med sonen och pratat om hans nya lillebror och han fick känna lite på magen och så. Plötsligt så sparkade det till i magen och hennes son blev helf paff och hon fick förklara att ja, det var lillebror som sparkades och hade sig.

Omedelbart så ger sonen magen en rejäl dask med motiveringen att "jamen, man får ju inte sparkas!" :P
    Sicken gullunge, så rätt han har. :P
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Challelotten

Idag har jag gjort glukosbelastingen. Mådde bättre efter denna gång men det smaker lika illa. Men fick bra resultat 4,6 när jag kom och 6,2 efter 2h.

Skönt att det är över iaf.

• ullis1990
    RockTheRebell skrev 2012-05-16 09:22:51 följande:
    Jag har upptäckt att det börjar bli hormonrand ovanför naveln, men inte under den xD

kan man få hormonrand när som helst i graviditeten? :)
  • fru Elle
    LindaPernilla skrev 2012-05-16 14:36:18 följande:
    Jag ringde hälsocentralen idag vid lunch för att jag misstänker att jag åkt på UVI.
    Klockan 13 ringde dom upp & jag fick en akuttid nu klockan 15. Damen i telefonen sa "försök nu att hålla dig från att kissa tills du kommer hit."

Vad händer? Innan hon avslutat meningen blir jag kissnödig! Typiskt. Men jag har hållt mig och ska nu börja traska dit. Obestämd
    Hoppas du slipper UVI, inte kul att ha det .
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Jag fick svag rand och utåtnavel runt v25-30 sist, nu ser det ut att bli en bred mage utan vare sig rand eller pluppnavel.. Olika kan det visst vara. Tror det är vanligt med rand från v 20. Men det är ju inte alla som får det.