• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

14mars- jag visste inte och jag märkte inte av den. alla mina värden har vart toppen, sofia har hela tiden mått kalas bra inget har vart konstigt förutom en sak som jag nu i efterhand skulle velat kolla närmare på och det var mina sammandragningar som inte gjorde ont men dom kom i stort sätt hela dagarna och jag var ständigt hård. jag minns inte om jag skrev det här men min bm tyckte jag hade så hård mage och mycket sammandragningar men det var ingen fara sa hon. Ja jag undrar det jag. och jag vet inte hur länge jag gick och var öppen 3 cm, då kan jag tänka mig att jag fick infektion. jag sökte för att jag fick onda sammandragningar och då såg dom allt :)

• any19877

Grattis Strongenough!

Sommaren12: va skönt att du inte har så mycket kvar;) jag har 3 veckor kvar och vi håller på att skriva b uppsats nu... Det går ganska ok men jag har bara bebisar i mina tankar nu:)
    Ska du söka Fp fr juni eller vara sjukskriven?
    Jag sökte graviditetspenning och hoppas att jag får den beviljad...

• cupcakekiller

Första natten sen typ februari som jag inte har behövt gå upp och kissa någongång, känns konstigt!
    Snart bär det av till MVC och ta blodprov, vill inte.

• Saftmedbulle
    Novixi skrev 2012-05-18 08:39:33 följande:
    Sitter på glucosbelastningen denna fina dagen :( precis tryckt i mig "sockerdrickan" och känns som jag ska få upp den lika snabbt igen :( bläää!
    Ska på min på onsdag... Mmmm, vad jag INTE längtar...
  • Blomsterfröna

Idag e en tung dag. Kroppen e tung. Så fort jag gör något så e de tungt. Måste sätta mig ner så fort jag gjort en sak, lite jobbigt:(

• Tira
    Challelotten skrev 2012-05-18 08:23:09 följande:
    Någon som har varit på Ullared och kan säga mig vad det tar för madrass till vagga? Ca pris :0)
    Jag har köpt madrass där...visserligen till spjälsäng...vi gav 139:- så till vagga lär det vara ännu billigare, kan tänka mig typ 89:- eller något sådant :)

Grattis Angelica till er dotter, så skönt att du och lilltjejen mår bra så får vi hoppas infektionen du hade inte påverkar henne allt för mycket.

Grattis också till Strongeough till tvillingarna! Hoppas ni alla mår bra!

Jag börjar bli lite smått orolig för min vikt faktiskt...jag vet att man inte ska tänka på det så värst mycket och alla går vi ju upp olika mycket men jag tycker det är tungt som det är nu och jag har ungefär 14 veckor kvar!! Jag har nu gått upp 11 kilo och är i v.26! Med dottern gick jag upp 17 totalt och då kom ju det mesta av vikten i slutet! Jag är oroad just för hur jag ska orka jobba...jag är jättetrött och lat. Jag är ledig nu två veckor och börjar jobba 4 juni. Man får ju inte banta och det vill jag ju inte heller men jag tycker det är svårt att försöka hålla vikten hyffsat..
  • fransyskan
    Angelica1991 skrev 2012-05-18 08:56:49 följande:
    inget har vart konstigt förutom en sak som jag nu i efterhand skulle velat kolla närmare på och det var mina sammandragningar som inte gjorde ont men dom kom i stort sätt hela dagarna och jag var ständigt hård. jag minns inte om jag skrev det här men min bm tyckte jag hade så hård mage och mycket sammandragningar men det var ingen fara sa hon
    Usch -- är just så jag haft det i månader nu. Alltid hård mage och sammandragningar i massor. Har kollat upp om det är en UVI men tydligen inte. (Trots att jag tycker att jag har symptom.) Har fått tabletter som heter Spasfon som jag ska ta två stycken tre gånger per dag men jag vet ärligt talat inte om det hjälper alls... :(
  • bez imena

Oj men grattis både Angelica 1991 och Strongenough till era små!!! Har läst lite mer i tråden nu :)

Ang tyngden vi många känner så kan ju gördel lr gravidbälte hjälpa... Som fru elle skrev.

En fundering; nån som vet. Ungefär hur lång tid det innan man får veta om man får gravidpenning av fk??
    Skickade in pappren förrförra måndagen

• strangeryoutwo

Jag studerar på högskola och har BF 2 augusti. Jag jobbade senast i somras. Kommer jag få lägsta ersättning om jag inte anmäler mig till arbetsförmedlingen den juni när terminen är slut? Jag vill ju inte jobba i sommar, jag vill bara ta det lugnt.

Kan jag ta ut havandeskapspenning under sommaren? Eller kan jag ta ut föräldrapenning innan barnet kommer. Vilka är reglerna? Har sett att det är andra i tråden som är i samma situation. Vad rekommenderar ni?