• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Bez: när man skickat in alla papper är den 30 dagars handläggningstid som allt annat på FK. Hörde att dom ligger runt 30 dagar så räkna inte med svar innan det gått 30 dagar...

• Naimis
    DetGodaLivet skrev 2012-05-18 09:32:12 följande:
    3`? Är det inteen julibebis då?

Det stämmer. Blev flyttad nästan 1 vecka på rul. Från 1/8 till 27/7.
  • Challelotten

Tack Tira då ska jag be grannen köpa en när hon åker ner i sommar. :0) tänkte åka i höst istället då jag vet vem som gömmer sig imagen.

• oxle bo

Grattis till dom små liven som kom lite tidigare än väntat..

angående gravidpening, så har jag ringt o tjatat på fk, är drygt en månad sen dom fick in paprena, men dom ligger efter,grrr så typiskt.
    jag har sökt från 1 juni,
    med min son gick jag hem utan o fått något svar..

har fått så ont i fogarna o smandragningar när jag anstränger mig,
    ska jobba nu fre-sön
    sen har jag lagt in sem sista två veckorna, (om jag får en en vikarie )

någon mer än jag som har ont undertill,typ junskarna,fast mellan benen.. är i v30

• Grizabella
    strangeryoutwo skrev 2012-05-18 09:58:51 följande:
    Jag studerar på högskola och har BF 2 augusti. Jag jobbade senast i somras. Kommer jag få lägsta ersättning om jag inte anmäler mig till arbetsförmedlingen den juni när terminen är slut? Jag vill ju inte jobba i sommar, jag vill bara ta det lugnt.

Kan jag ta ut havandeskapspenning under sommaren? Eller kan jag ta ut föräldrapenning innan barnet kommer. Vilka är reglerna? Har sett att det är andra i tråden som är i samma situation. Vad rekommenderar ni?
    Vet att man kan ta ut FP 60 dagar före bf, tror nog du måste antigen ta ut FP eller vara anmäld hos arbetsförmedlingen för att inte sänka ditt SGI eller bli nollad, havandeskapspenning får ju bara de som har tunga eller riskfyllda jobb. Men tror chansen är liten att du får jobb när du anmäler dig som arbetslös i juni, högravida är inte så himla attraktiva  och inte så kort tid innan bf.

Är själv arbetslös och sökt mängder med sommarjobb, inom vården, men så fort de får hör att jag är gravid så är jag inte intressant längre.  Hm ja det var ju synd brukar de säga och man märker direkt att de inte är intresserade av en.
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-05-17 20:53:08 följande:
    Egentligen kan du ju köpa saker varteftersom, men alltid skönt å ha lite så man slipper.
    Tack för listan!!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Xericax

26+0 idag. Har varit sjukskriven i två veckor p.g.a. regelbundna sammandragningar på nätterna. De har inte gjort ont, men som värst var de med 4-5 min mellanrum i över en timme (för att sedan fortsätta ca. var 15:e min), och en annan natt hade jag ca. var 5-10:e min i 3-4 timmar. Även fast det inte gjorde ont så blir man orolig och det blir ju inte bättre av att jag var ensam hemma. Jag hade dem nästan varje natt förra veckan men nu har det blivit bättre. Jag var på kontroll och allt såg bra ut, tappen hade inte påverkats och jag fick mitt 5:e ultraljud under denhär graviditeten. Har varken UVI eller någon typ av svamp, så de vet inte riktigt vad det beror på. Har haft det ganska stressigt på jobbet så kanske det påverkade.

Har även varit på glukosbelastning och resultatet var bra.  

• lills

Hej. Har inte känt liten alls sedan jag gick och la mig igår... Är lite av en hypokondriker så litar inte helt på mig själv..... Bör man ringa och fråga eller ska man vänta några timmar till å se om det blir liv i lådan? var ju hos bm i onsdags å då va allt bra enligt henne...

• lills

Känner något litet iblsnd, mrn kan ej avgöra om det är tarmar eller liten...

• strongenough

Tack så mycket för ni skrivit till mig

Mina flickor födde som sagt i onsdags den 16 maj kl 12:24 och 12:25 med urakut snitt. I söndags såg allt bra ut men nu i onsdags var det så illa att dem var tvungna att komma ut, jag hann knappt reagera innan jag låg på OP bordet. Dem hade tvilling transfusion tidigare i graviditeten som gick tillbaka av sig själv. Nu hade den helt plötsligt kommit tillbaka med full kraft och tvilling 1 var jättepåverkad så det gick inte att ha dem kvar.

Jag hade enorm tur, jag var på glukosbelastning och då kollade en annan BM än jag brukar ha  mig för min BM tyckte att det va lika bra när jag ändå skulle vara där 2 timmar. Hon själv var ledig! BM märkte då att hjärtljuden var dåliga, dem låg på 105-110 slag/minut och jag skickades direkt till spec. MVC för kontroll där dem genom flödes UL konstaterade att tvilling 1 var jättedålig. 1-2 dagar till så hade de varit försent sa läkaren efter.

Tvilling 1 vägde 950g och har sen hon kom mått bra. Hon har inte haft några större beskymer.

Tvilling 2 vägde 890g. Hon behövde hjälp att börja andas och sen har hon haft lite olika problem. Dock inget jätteallvarligt, än. Jag hoppas det håller sig ändå.

Så nu är mina flickor 2 dygn gamla Hjärta