• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    strangeryoutwo skrev 2012-05-18 14:11:30 följande:
    När har du BF? Jag funderar på om jag kanske kan fortsätta studera direkt till hösten. Men jag vet inte om det är naivt att hoppas på att det skulle gå. Ska du vara hemma ett år? Jag har bara ett år kvar på mina studier nu.
    13/8. Jag ska va hemma ett år. Jag har alltid sett fram emot att vara mammaledig så jag skjuter hellre på studierna. Är rädd att jag ångrar mig om jag fortsätter plugga direkt. 
  • Lilja85

strongenough: Herre gud vilken pers! Å vilket vansinnigt "flyt" att hon kollade!! Blir tårögd när jag läser det! Stort stort grattis och lycka till med de små.

• ullis1990

Ligger hemma i sängen i fosterställning och har ont i magen.. I "bebismagen", som mensvärk men mycket mycket värre!! Och då e jag van vid rejäl mensvärk.. Magen drar inte ihop sig eller blir hård, har bara såå ont!! :/

• lills

Min har vaknat igen, var kanske bara lite trött idag. Ullis: vetekudde på magen? Kan hjälpa lite..

• jguz

Ullis:
    Om du har så ont så ska du åka in till förlossningen!!! Ligg inte hemma och plågas, kanske måste du få hjälp!!!

• Angelica1991
    Tira skrev 2012-05-18 09:43:28 följande:
    Grattis Angelica till er dotter, så skönt att du och lilltjejen mår bra så får vi hoppas infektionen du hade inte påverkar henne allt för mycket.
    Tack så mycket :) idag mår hon väldigt bra måste jag säga.. jag hade skrivit fel på siffran ang hennes sockervärde det var som högst 20 och igår låg hon på 10 och idag ligger hon på 6,5 tack vare att vi tog bort droppet =) så hon livnär sig bara på min mjölk hur bra som helst. och bakterievärdet har sjunkit så antibiotikan funkar utmärkt =) snart är hennes basiller borta <3
    fransyskan skrev 2012-05-18 09:46:33 följande:
    Usch -- är just så jag haft det i månader nu. Alltid hård mage och sammandragningar i massor. Har kollat upp om det är en UVI men tydligen inte. (Trots att jag tycker att jag har symptom.) Har fått tabletter som heter Spasfon som jag ska ta två stycken tre gånger per dag men jag vet ärligt talat inte om det hjälper alls... :(
    nej men fy då.. :( om jag vore du skulle jag vilja kolla tappen och lite såna saker.. jag blev också kollad och jag hade iofs massa vad det nu heter -.- ja tecken på UVI.. men ring dom igen och så tycker jag du ska be dom kolla tappen. min sofia mådde prima ballerina och jag med förutom onda sammandragningar 2,5 dagar innan hon plockades ut. så hade dom inte kollat min tapp hade jag nog fött en bebis hemma eller något liknande.. uppdatera hur det går!
    bez imena skrev 2012-05-18 09:56:57 följande:
    Oj men grattis både Angelica 1991 och Strongenough till era små!!! Har läst lite mer i tråden nu :)
     Tack så mycket =) min fina prinsessa utvecklas otroligt bra, hon växer också :) 0,5 cm på 1 vecka :D
  • Hejåhå

Strongenough: vilken tur att BM kollade dig lite extra. Härligt med engagerade människor! Grattis till dina tjejer!

• Sommaren12

Strongenough: Säger som alla andra, bra att hon kollade lite extra!! Om du har tid och lust så har vi förresten skapat en lista för de komna bebisarna där du kan skriva in om du vill. Flört 

Ullis: Ring förlossningen!!!