• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Kampis skrev 2012-05-28 14:16:19 följande:
    Just nu är dottern och hunden ute och leker med vattenspridaren! Hon tog fram rutschkanan och åker i 190 knyck medan hunden jagar droppar 
    Jag vet inte riktigt vad det säger om mig och huruvida jag riktigt är mogen nog att bli mamma, men tycker din dotter verkar ha riktigt bra koll på hur varma dagar helst ska spenderas!
  • Jloow

Bellatrixx: ring FK och be om en till blankett om inkomst i ge till extra jobbet så ska det nog ordna sig.. :)

• fru Elle
    jguz skrev 2012-05-28 12:52:40 följande:
    Jag skickade iväg ett mail till min barnmorska... Kopierar in det här. Någon som vet vad detta kan vara/bero på?

Jag är gravid i vecka 29 och igår kände jag hur huden på min höft är bedövad eller bortdomnad... Det känns som att jag har fått en spruta med lokalbedövning i skinnet. Jag kan nypa med naglarna men jag har ingen känsel alls. Det är på högra höften.
    När jag böjer mig eller sträcker på mig så hugger det som tusen nålar under huden på samma ställe och samma sak om jag trycker så gör det jätte ont inne under den bedövade huden.

I natt kunde jag inte sova på höger sida alls för att det gör så ont.
    Ibland sticks det i huden som när en fot har somnat ungefär.

Jag undrar om du vet vad det kan bero på? Det kanske inte har med graviditeten att göra men det känns så läskigt.
    Har inte varit med om det själv, vet inte vad det kan vara. Låter obehagligt.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Tesdy

Här sitter en som inte ens fått tummen ur att skicka in moderskapsintyget till FK än... Kanske är på tiden eftersom det känns som om lillbäsen trycker med sitt huvud allt h*n kan mellan varven nu...

Tror det även är en tillväxtperiod eller ngt för fy katten vad ont jag har i magen numera... Fogarna har även sagt hejsan till mig. Speciellt efter att vi i torsdags på en aktivitetsdag med jobbet gick en poängpromenad på 2,5 km.
    Lillbäsen är väldigt aktiv av sig också tycker jag.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Kampis
    fransyskan skrev 2012-05-28 14:30:23 följande:
    Jag vet inte riktigt vad det säger om mig och huruvida jag riktigt är mogen nog att bli mamma, men tycker din dotter verkar ha riktigt bra koll på hur varma dagar helst ska spenderas!

Oh ja, hon ville åka till sjön och bada fötterna och gäva i sanden men jag orkar inte åka + att pappa är här och bygger på övervåningen så jag får serva med massa vatten, kaffe och kakor ;)

Så vattenspridaren var en fullgott alternativ!  
  • tjockisbullen

Blir ni också tröttare snabbare nu i värmen? 
    Idag har bebis fest i magen men det är skönt att känna eftersom han va så lugn hela helgen! :)
    Är i v 28 nu känns som att tiden flugit förbi men det känns rätt segt nu tycker jag, hoppas på att jag föder runt v 38 ist för 40! :) 

• Kampis

Såg att det börjats diskuteras bristningar i bildtråden.

Förra gången började jag tro att jag skulle klara mig utan, men den första dök snöpligt upp i v 36-37 nånting, det var mindre än en månad kvar iaf. Sen fick jag några till men 70% av de jag har nu kom dagarna EFTER förlossningen när hormonerna skulle ur, riktigt surt! Sen bleknade de aldrig på mig heller utan är nästan lika lila som när de var nya.

Nu fick jag första redan runt v 20, nu har jag två nya och två som har förlängts. 

• Ellenbmt

Fick gå hem idag från jobbet. Hade lite sex i morse som inte gjorde ont alls, trotts bråck, men som en timma senare, blossade upp och blev irriterat, svullet, ömt och så tyngden på det. Ringde fl, de sa ryggläge, kyld binda, höga ben, resten av dagen, det var nog ett innre bråck som brustit... Härligt, Alvedon hjälper inte alls... :(

Dessutom hettsåt jag just två feta mackor, en stor fruktskål, yoghurt för barn och en kaka.... Suck :)

• natlup

Personligen så tror jag att jag kommer packa BB-väskan många gånger om.

Själv har jag fixar klart vagnen å spjällsängen samt alla kläder är införskaffade. Nu är set bara babygym å mobil till sängen.

Dock så ringde BM nyss och de visade sig att min sköldkörtel inte är som den ska. Så kommer kanske få äta Levaxin. Hoppas det kommer hjälpa mot tröttheten.

Hejåhå- stackarn hoppas det blir bättre och att du inte blöder mer. Krya på dig!