• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Jag har mycket sammandragningar idag och "mensvärk" men är inte orolig då det släpper och känns som vanligt emellanåt.

Jag har lite kvar att fixa med men tänkte ta tag i det efter helgen då vi har storkalas för maken som fyllt 40 och jag ska fixa mat till drygt 50 gäster. 
    Jag fick ytterligare en laddning saker av min svägerska så nu har jag en babykorg, bärsele, sängkläder, filtar skötväska och en massa kläder i blandade storlekar. Jag lämnade allt på landet tills efter helgen och då ska det fixas : ) Vi har redan spjälsäng till landet och babyskydd till bilen. Barnvagnen är inköpt (begagnad). Tror jag kommer att få en babysitter också så jag vet inte riktigt om det är så mycket mer att handla, mest bara att fräscha upp sakerna vi fått. Det som jag har mest av är nappar! Köpte några när vi var i NY har fått några i gratispaket och dessutom har sonen köpt några nappar som han gillade, tänk om inte bebben vill ha napp!

BB-väskan kommer jag nog inte packa än på ett tag eftersom jag har BF först i slutet av augusti.

FK regler känns som en djungel ibland men jag tycker att jag fått bra hjälp när jag ringt och pratat med dem. 
    Har haft en egen handläggare tidigare då min son var sjuk och hon var toppen. Bara en person som hade hand om våra ärenden och hade dessutom direkt.nr. till henne.  
    Nu väntar jag på att de ska bedöma min sjukskrivning och undrar vad man gör om man får avslag. Då blir man ju utan ersättning och lön ett tag. Hur har det fungerat för er? Hur lång tid tar det innan bedömningen gjorts?

• cupcakekiller

Blä för idag, är allmänt skitkinkig, är trött på att vara tjock, tung och svullen!
    Vill ha bebis, bli smal & snygg, kunna ha snygga kläder osv.
    Ska gå över gatan till Lidl och köpa cola och choklad i ren protest mot allting..

• 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-05-28 17:16:30 följande:
    Blä för idag, är allmänt skitkinkig, är trött på att vara tjock, tung och svullen!
    Vill ha bebis, bli smal & snygg, kunna ha snygga kläder osv.
    Ska gå över gatan till Lidl och köpa cola och choklad i ren protest mot allting..
    Åh jag vet precis hur det känns!! Idag har jag iofs känt mig snygg, men igår ville inget funka, inget satt snyggt och jag kände mig bara tantig! Usch! Men man FÅR ha såna dagar oxå, passa på att moffa masa gott och så kommer det kännas mycket bättre imorgon! *lovar*  
  • fru Elle

A R blev sjukskriven på 50 % och fick pengar utbetalt efter ca 3 veckor, så snabbare än vad jag trodde då de har en handläggningstid på 30 dagar efter de har fått in alla papper. Behövde inte komplettera något.

• isaochbel

natlup: Vi har INTE fixat något! Har handlat lite kläder i 56 sen har vi i princip allt kvar. Vi har haft jätte problem med väl av vagn denna gång men äntligen har vi bestämt oss för en, så det blir en stor handling av allt nästa vecka. BB väskan packas när vi ska ner till Malmö 4 veckor innan Bf eftersom vi ska vara där i ca 2 veckor. Kan ju hända att bebisen bestämmer sig för att komma till världen i Skåne ;).

• sally12

Bellatrixx: Jag har läckt i evigheter känns det som, men ingen klar vätska på väldigt länge utan mer gul/vit.

Jag har ful-dagar hela tiden nu, finns inga kläder som passar efter +17 vid sista besöket hos BM.
     Vågar inte väga mig, jag blir för deprimerad :/

• tjockisbullen

Jobbigaste grejen med att vara gravid denna gången i värmen tycker jag är att jag får svamp grymt lätt:( 
    Så jävla trist och jobbigt:(
    Har inte sett att ni andra diskuterat detta så jag kanske är ensam om problemt? 

• Hejåhå

Gadget: nej ingen vaginal undersökning hos BM idag och inget sex som kan ha retat några slemhinnor.

Inget mer blod, men en jäkla aktivitet på bebis och det känns som träningsvärk i nedre delen av magen. Fortfarande ömt när jag klämmer och känner på magen. Nu när jag gick på toa stoppade jag in lite papper någon cm in (kanske dumt) och då var det lite aprikoser igen.

Nu nattar maken och jag tänker inte röra mig en tum mer ikväll. Vi får se hur kvällen artar sig.

• jguz

TinTixie:
    Jag bytte mvc i vecka 24....
    Jag fick bara träffa vikarier och det störde mig otroligt att behöva dra min info varje gång.
    Jag ringde ett annat mvc och det gick kalasbra. Har träffat den nya bm 1 gång och ska tillbaka på torsdag och än så länge är jag kanon nöjd med mitt val av byte av mvc.