• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sally12
    bez imena skrev 2012-05-28 13:08:14 följande:
    Är det bara jag som ser det eller är nästan alla gravida nu? Gick på Skansen igår och varannan brud hade en kula :å lika i vår by är det babyboom.. Så häftigt
    Haha! Jag var också på skansen igår och reflekterade över detta! ;)
  • Kampis

Håller med om att det är babyboom!!
    jag har fyra kompisar som redan har fått i år, sen jag i augusti, en kompis till i september, syrran, en kusin och en kompis i oktober!!

• Sommaren12

Har inte packat nån väska än och känner jag mig själv så blir det inte förrän typ när ska åka in :D
    Ska snart ta tag i att skriva förlossningsbrev iaf tänkte jag.

Kampis: gick du inte in i v 30 igår?! Du har ju bf en dag före mig väl? Jag går in i v 30 idag nämligen. Jaja...

Denna vecka provar vi Linas matkasse för första gången. Kändes så befriande att slippa hjärnverkstaden och få det levererat till dörren! :)

Har också varit på första föräldrakursen idag. Det var rätt trevligt, lite stelt i början bara. Dock höll jag på att garva ihjäl mig åt profylaxfilmen, den gick bara inte att ta på allvar! Så nu har jag väl gjort bort mig å får leka själv i lekparken framöver... Tyst 

• LiJon

Bellatrix; jag har precis samma med mina jobb. Löneassistenten (heter det så? :P) för mitt fasta jobb fick fylla i blanketten från FK och sen ringde jag den som har hand om lönen på extrajobbet, så skickade hon hem ett papper där hon intygade hur många timmar jag jobbat och hur mycket jag tjänat senaste 12 månaderna.... Hade mejlat FK innan och det skulle vara okej Däremot fick jag hem ett brev igår där det stod att det beräknades ta längre än de vanliga 30 dagarna innan jag fick besked... Antar att det är för att det tar längre tid att räkna ut inkomsten när man har två jobb? Jaja, man får hoppas det löser sig! Jag är lite nojjig dock att extrajobbet inte ska räknas med då jag hade ett glapp i januari då jag inte jobbade där... men då hade jag ändå jobbat från jan-11 till dec -11, och i år från februari och beräknar fortsätta till juli.

Ang vad vi fixat hemma så är de flesta stora sakerna klara, handlade skötbord och spjälsäng i helgen (har vagga sen innan), vagnen har kommit men är inte uthämtad. Babysitter ska mina föräldrar köpa men det har inte hänt nåt på den fronten så snart tror jag vi tar tag i det själva ändå.. ;) sen är det lite komplementering till kläderna och alla småsaker man behöver, salvor, tvättlappar, blöjor osv... Tror vi fixar allt det nån gång i juli, samma med packning av BB-väskan. 

• astro

Suck, åt för mycket till middag (förbaskade mumsiga grekiska sallad och sabla goda biff) och först sparkade Sjuan igång som en tokig och sedan kom sammandragningarna. Aj aj aj.

Känns så meningslöst att stå ut med dem dessutom eftersom det blir snitt så hela "livmodern behöver öva" är ju bortkastat.

• bez imena

Haha, Sally12.. Äre sant!? då kanske jag blängde på din mage..:)

• Sommaren12

Kampis: antar att det beror på hur man räknar då. Är 29+0 hos både bm, spec mv och min gravidapp. Men det brukar ju diffa en dag hit och dit beroende på hur man räknar.

• natlup

Usch jag mår så illa :( känns som jag ska få upp det lilla jag ätit idag. Hoppas verkligen inte jag åkt på magsjuka.
    Har inte ätit något sedan 13 tiden idag.

Hur e det med er. Börjar ni få tillbaka illamåendet?