• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Åh, jag gråter flera ggr om dagen nu, för allt möjligt. Går verkligen runt och tycker synd om mig själv för en massa saker.

Unnade mig en ny ammningsbh idag iaf, huj 500:- väck. Hoppas den passar. (en till från minimundus, för den som är intresserad)

• astro

Här är makens temperament ett bekymmer. Det har blivit stadigt bättre sedan vi gick över till LCHF men nu plötsligt är han tillbaka på att stressa upp sig och få "ryck" som inte sällan slutar i att han antingen skäller ut någon (som troligen inte förtjänat det) eller gör något galet, som idag t ex så hade han köpt nötter till dotter nr 3s matlåda och blandat flera sorter vilket fick henne att gå i baklås (ett, hon avskyr cashew, två, hon hatar blandad mat, och detta senare är maken väldigt medveten om) - varvid han fräste åt henne och hällde skålen med nötter i soppåsen.

Jag var inte där just då och han låtsas inte om att något hänt medan jag var ute (jag fick höra hela historien av dotter nr 2 och 3). Undrade hela kvällen om han kanske skulle säga något, men nej. Troligen känner han på sig att jag skulle tycka att det var tokigt gjort och det har han ju rätt i.

Det har varit rätt mycket jobbstress och så på sista tiden för hans del. Jag är föräldraledig och höggravid så han får dra familjefirman själv ... och så kom det in en jättebeställning på det ... men i alla fall, vad 17 håller han på med? Jag orkar inte vara den förnuftiga som ska gå in och medla och resonera hela tiden, inte nu när jag faktiskt behöver få fokusera på mig och på småbarnen. 

Känns lite ansträngande faktiskt att jag inte förstår vad det är för fel med honom. Frågar jag säger han bara att det inte är något (det är dock standard, det är vad han skulle svara om han hade två brutna ben ...) 

• Hejåhå

Natlup: jag börjar också bli lite morgonillamående och lätt åksjuk när jag åker och kör bil, precis som det var i början.

• Ellenbmt

Astro- känner igen det där humöret! Min sambo blir stissig i rörelserna när han blir arg, dottern blir alltid överraskad och rädd, hon hinner inte ens fatta varför han är irriterad på henne/ mig/ borren/ stekpannan?! Han är som en PMS tjej....

• Jloow

Natlup: jag mår illa typ hela tiden men jag har väldigt mycket halsbränna så jag tror att det beror på det.. Knaprar Rennie som om det inte finns någon morgondag.. :/

• Naimis

59 dagar kvar!!!!

Jag har också börjat få tillbaka åksjukan, men framförallt är den där sjuka tröttheten tillbaka. Har 1 månad kvar att jobba så nu börjar de kännas överkommligt men för.några veckor sedan höll jag på att bryta ihop.

Är de någon mer ön jag som inte köpt NÅGOT till bebis? Har köpt 2 plagg och har ju en del saker kvar från sytorebror. Men vi ska köpa vagn, vagga, tillbehör till dessa två saker och vi behöver köpa lite nya kläder i strl 50 och 56. Har inte riktigt varit läge att börja boa pga flytt men nu när vi börjar bli klara hemma vill jag börja. Får se om jag kan få med maken och shoppa snart

• Svipp

Jag har inte heller köpt något förutom en body och en napp. Men det beror främst på att vi redan har allt. Det är sparat från de äldre syskonen och jag köper inte nytt bara för att köpa. Min mamma har köpt ett set med kläder i storlek 50 som jag tänker ta med till BB.
    Det enda som vi inte har kvar är en gåstol och babygym som jag lånat ut men inte kommer att få tillbaka. Men det är ju inte så bråttom med det.
    Både skönt och lite tråkigt att inte köpa något. Men mest skönt. Har tvättat och piffat till lite grejor så det känns ändå som jag får boa.

Ni andra som har barn sen förr, har ni inte kvar sakerna från dem? Eller byter ni upp er?

• isaochbel

Svipp: vi byter upp oss på allt,har en tjej sedan innan som bara gått i klänningar och rosa. Ska ju bli en pojke nu så allt i kläd väg vi har går bort. Sen har vi gett bort allt från vagn till babygym till min kusin som fick barn för 2 månader sedan ( vi hade inte planerat att få ett barn till just nu).

• Jloow

Svipp: jo då vi har inte gjort oss av med något förutom sånt som vart trasigt eller förstört. Det som vi behövt köpa nytt är vagn eftersom vi vill ha en syskonvagn, babyskydd och vagga. Vagga har vi inte köpt än men det vill jag ha för att den är mindre än spjälsängen och jag vill inte att dottern ska känna ett bebis tar hennes säng på en gång. Vi har nämligen precis börjat med stor säng till henne.

• Ellenbmt

Nu lossade lite mer slempropp. Vet att det inte är någon fara men man blir ändå nervös, sist var det helt oförändrat så det är säkert så nu med.... Men äckligt är det.

Sitter med toklågt blodtryck i soffan och har sjukskrivit mig sedan igår för bråcket. Åtta-tio veckor känns länge tycker jag.... Men jag vill hinna njuta av sommaren!

Jag har köpt tre klädsett, en vagga, en nalle och ett babygym, det andra hade vi nästan hemma, ska hitta en ergosele, en calma flaska, en fin filt och liiiiiite mer kläder.

Jag har skrivit en kladd på fl-brevet, så jag ska renskriva det och packa väskan, känner på mig att det kan vara ett barn som vill ut kvickt... Och så är det dryga timman till bb... Plus 40 min för sambon från jobbet, om inte jag åker och plockar upp honom på vägen, gissar att man inte gör det med värkar... :)