• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Alla värden såg bra ut, även järnet och urinprovet så känns ju lustigt men jaja fortsätter det får jag väl höra av mig. Tyckte bara att det var lite lustig reaktion då jag fått för mig att det är vanligt att man blir lite yr å så nu. Hon sa inte nåt om att det är normalt eller så utan pratade bara om att det inte var bra å så. Men jag vet inte, var en vickande bm så känner inte henne så bra. Hon blev också sur för att jag inte sa till när jag lämnade prover att jag har hepatit. Fick då förklara att det är autoimmun hepatit jag har och att den inte smittar på något sätt. Suck...

• Ellenbmt

Jag blir svimmfärdig dagligen, darrig och anfådd, det viftar dom bort....?

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 17:44:34 följande:
    Alla värden såg bra ut, även järnet och urinprovet så känns ju lustigt men jaja fortsätter det får jag väl höra av mig. Tyckte bara att det var lite lustig reaktion då jag fått för mig att det är vanligt att man blir lite yr å så nu. Hon sa inte nåt om att det är normalt eller så utan pratade bara om att det inte var bra å så. Men jag vet inte, var en vickande bm så känner inte henne så bra. Hon blev också sur för att jag inte sa till när jag lämnade prover att jag har hepatit. Fick då förklara att det är autoimmun hepatit jag har och att den inte smittar på något sätt. Suck...

Det är väl just sånt man har journaler till? Så att du ska slippa informera om allt? Nåja...

Så länge du känner dig bra är det nog helt okej, många är som sagt yra nu, speciellt när det är varmt.
  • Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-05-29 17:48:36 följande:
    Jag blir svimmfärdig dagligen, darrig och anfådd, det viftar dom bort....?
    Jamen senast igår när vi var på föräldrakurs sa dom att nu under tredje trimestern är det vanligt att må lite illa och känna sig lite yr ibland så jag tror inte det är konstigt. Men denna bm verkade lite lustig över huvud taget...

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 16:31:21 följande:
    Har förresten varit hos bm idag. På vanlig artig rutin frågade hon hur jag mådde idag och jag svarade då att jag var lite yr och darrig, att det svajade till i huvudet ibland. Hon reagerade starkt på det! Sa att om det fortsätter så måste jag ringa dom och få en läkartid eller till förlossningen om det är helg. Eftersom jag har två sjukdomar var det särskilt viktigt.

Men är det inte normalt att va lite yr och så nu? Är ni aldrig det? Har inte känt av det förr, först idag. Har druckit och ätit bra. Hon antecknade att att det i nuläget bedöms som stress pga slutspurten i skolan, men det tror jag inte det är för jag känner mig inte alls stressad. Kan det inte bara bero på att jag är gravid liksom?! Tycker det är lustigt att hon reagerade så starkt på det...
    Jag hade någon vecka mellan v.28-30 som jag kände mig mycket konstig, yrsel som kom när jag inte gjorde ngt osv, kände mig konstig i kroppen... Vad jag kollat upp är det rätt vanligt runt dom veckorna... Jag har inget nu och är i v32
  • Kampis

Någon som har koll på när beisarna börjar "övningsandas"?
    Gör de det nu så tidigt som v30? Såg ut som det när jag myste med magen innan

Min Bm förra gången sa att det är en typisk "höggravidgrej", att när bebisarna är färdiga och mest ska växa till sig  gör den  det, men där är jag ju inte än på länge än.  

• bez imena

Kampis; min har haft hicka sen ett par veckor.. Är inte det dör att dom då får in fostervatten när dom övar!? :) är i v 29+3

• bez imena

* för att....inte dör..

Jag är så less på iPhone som kommer med förslag hela tiden. Fostervatten blev fosterlandet först..

• Kampis

Mycket möjligt! Jag trodde att de hickade för att de svalde fostervatten, men när man kommit längre är det kanske en kombination?! För de borde ju logiskt sett få hicka av att andas in det med =)

• cupcakekiller

Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
    Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
    Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.