• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-05-29 19:14:15 följande:

Ringde FL igen och lyckades tjata till mig en undersökning, har en UI och foglossningar.
    Jag är inte pepp på att föda där inte, båda barmorskorna som jag har pratat med var snäsiga och gav mig knappt någon information, den sista gick ut ut rummet utan att säga något efter ctgn och undersökningen, sen kom hon tillbaka och sa "du kan gå nu" innan hon smällde igen dörren igen...
    Känndes som om de tyckte att jag bara upptog deras tid till ingen nytta.

Ja, men bra att du fick kollat UI, det är trots allt något som kan bli ganska allvarligt.
    Är det där du kommer att föda eller har du alternativ?
  • sally12

Brudar!
    Hur är det med era slemproppar?

Jag TROR att det är en bit av min som släppt igen.
    Vad skulle det annars kunna vara?

• Sommaren12

Cupcakekiller: men shit vilka idioter!!

Min mamma berättade att hennes barmorska när hon skulle föda mig sa åt henne att hålla tyst! Haha herregud vilka människor det finns...

Bez imena: du vet att du kan stänga av auto correct va? :)

Ninime: känns skönt att höra att nån känt liknande. Som du säger så känns det konstigt i kroppen. Nu ligger jag och vilar lite...

• Kampis

Usch och FY för dryga barnmorskor!!! de borde ju förstå att man är orolig.

Sally: Lite av min lossnade för nån vecka sen men de återbildas :) 

• DetGodaLivet
    bez imena skrev 2012-05-29 18:34:37 följande:
    * för att....inte dör..

Jag är så less på iPhone som kommer med förslag hela tiden. Fostervatten blev fosterlandet först..

Ja sådär är vår iPad också..den kämpar stenhårt för sina märkliga förslag.
  • DetGodaLivet

Jag har varit hos BM igen. Andra kontrollen efter inskrivningen. Hon är rätt laid back, och jag med. Det här besöket tog väl kanske tio minuter.Jag mår bra och har inget direkt att fråga om. Hon kollade sockret och blodtrycket och mätte sf-mått. Det var typ det hela.

• sally12

Kampis: Ja, jag har varit med om det en gång förut också :p
    Då är det iallafall en till som varit med om det :)

• Stövelkatten

Ni andra som går på MamaMia; de har inge föräldrakurser eller så va? Det som gäller är föreläsningarna på sjukan, har jag förstått det som. Är de något att ha?

Har ni några andra alternativ, gärna på engelska? Vi har kollat på Babycenters föräldrakurs online, och det är väl helt okej info inför förlossningen. Men jag skulle vilja ha lite mer om tiden efter! Så att sambon inte dör av chock, typ...

Idag anmälde jag en busschaufför som körde rätt över övergångsstället jag gick på, och dessutom hade mage att påstå att det är JAG som ska se mig för. (vilket jag alltid gör innan jag korsar en gata.)
    Don't mess, säger jag bara!

• Jloow

Cupcakekiller: du har alltid rätten att be om valfrihetsremiss om du inte känner dig trygg på den närmaste förlossningen. Dessutom anses en pågående förlossning som akutsjukvård så så länge det finns plats kan man inte nekas vård oavsett vilket sjukhus man åker till... Jag tycker du ska prata med din BM om du inte känner dig trygg..