• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 19:31:37 följande:
    Cupcakekiller: men shit vilka idioter!!

Min mamma berättade att hennes barmorska när hon skulle föda mig sa åt henne att hålla tyst! Haha herregud vilka människor det finns...

Bez imena: du vet att du kan stänga av auto correct va? :)

Ninime: känns skönt att höra att nån känt liknande. Som du säger så känns det konstigt i kroppen. Nu ligger jag och vilar lite...
    Haha, oj, det visste jag inteSkäms Ska genast fixa! Tack
  • fru Elle

Jag gick en förlossningsförberedande kurs när jag väntade första barnet. Den BM som också jobbade på förlossningen sa att om man inte känner förtroende för den BM så är det inga problem att byta BM. Viktigt att man känner att man kan lita på den BM man har. Men man fick samtidigt inte gå laget runt . Sen fick man ha med sig vilken musik man ville ha, och behövde man skrika så fick man det. Det enda man inte fick göra var att slå eller sparka på BM enligt henne.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Sally- min slemmis har lossat två tre ggr alltså bara lite åt gången, men aldrig varit blodig så det är nog bara som det ska.

• 7eHimlen

Stövelkatten - det verkar som att föreläsningarna ska vara likvärdig föräldrautbildning. Den firat om förlossning o den andra om första tiden med bebis inkl amning. Ska dit nästa vecka på första så efter det kan jag berätta om det var nåt att ha

• Sommaren12

Det är ju inte sant! Finns ju en miljon olika typer av nappflaskor! Åh det är detta som får mig att lessna på bebisshopping, alla tusen val över en enda liten grej. 

Så... Vad rekommenderar ni för nappflaskor? Detta blir ju ett flaskbarn eftersom jag inte får amma så det känns viktigt att ha en bra nappflaska. Kanske behöver man mer än en?  

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-05-29 20:55:27 följande:
    Det är ju inte sant! Finns ju en miljon olika typer av nappflaskor! Åh det är detta som får mig att lessna på bebisshopping, alla tusen val över en enda liten grej. 

Så... Vad rekommenderar ni för nappflaskor? Detta blir ju ett flaskbarn eftersom jag inte får amma så det känns viktigt att ha en bra nappflaska. Kanske behöver man mer än en?  
    Ja, du behöver mer än en. Tänk som du själv använder glas. Klart du klarar dig med ett glas, men då får du också diska det direkt efter du använt det varje gång.
    Jag gillar Mam's ventilflaskor, de är simpla och fyller sin funktion med att inte släppa in en massa luft. Sen är jag inte så insatt i denna dåliga plast det pratats om i några år, så där har jag inga åsikter.
    www.mambaby.com/om-pr/om-produkterna/flaskor--muggar/flaskor/mam-first-bottle-160ml-539-26962-sv.html
  • Jloow

Jag rekommenderar att du kör på flaskor som går att få tag på överallt och inte bara barnbutiker för pajar dom sent en kväll är det bra om dom finns på typ Ica maxi eller Coop forum. Exempel är som stövelkatten skriver om MAM ventilflaskor... Dom hat vi också haft och jag tyckte dom var super plus att dom var lätta och diska eftersom dom går att ta bort botten osv..

• isaochbel

Sommaren: Provade minst 5 olika flaskor till min dotter och MAM var klart bäst! Finns i varje livsmedelsbutik, kostar inte skjortan så det gör inget om man råkar glömma eller snabbt behöver en ny. Kommer köra dom igen ifall den här blir ett flaskbarn samma med nappar. Enda nackdelen är att man måste få klämm på att få ventilen rätt i botten annars läcker de, fast man lär sig snabbt tekniken.