• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Sen har jag ju moderkakan i bakvägg denna gången så jag har inget som skyddar fram, och jag kan säga att det ser skitskumt ut när hon rör och sträcker på sig därinne, det ser ut som i alienfilmen hahaha, både lite obehagligt men ändå coolt o se.. Med pojkarna hade jag moderkakan som skydda men inte denna gången, och när hon sträcker på sig så tror man att huden ska spricka och hon kommer ut det håller istället hahaha

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-06-01 07:45:06 följande:
    Sen har jag ju moderkakan i bakvägg denna gången så jag har inget som skyddar fram, och jag kan säga att det ser skitskumt ut när hon rör och sträcker på sig därinne, det ser ut som i alienfilmen hahaha, både lite obehagligt men ändå coolt o se.. Med pojkarna hade jag moderkakan som skydda men inte denna gången, och när hon sträcker på sig så tror man att huden ska spricka och hon kommer ut det håller istället hahaha
    Har oxå moderkakan i bakvägg & tycker det både känns och ser skitskumt ut när lillbus sätter igång och vevar! ;)
    Sambon låg och kände på magen igårkväll när det var som mest aktivitet där inne.. han håller ju på att smälla av varje gång han känner hur h*n vevar omkring som värst!
  • Sommaren12

Min första lediga dag och vaknade såklart oförskämt tidigt. Suck! Nu ska vi snart iväg på ultraljud och hälsa på bebis!! :)

• Albasmamma

Sommaren: härligt med ett till UL.

Hejåhå: hoppas du får komma till BM på en extra koll och att allt är bra med den lille!

Jag har fått så ont i min vänstra fot, eller mest runt fotleden. Jag är väldigt svullen, men om det beror på graviditeten så tycker jag att båda fötterna skulle vara svullna, nu är det ju bara den ena. Någon som vet?

• irruz

hej, skriver inte här så ofta men följer er aktivt :) jag har en fundering... är det någon som kan hjälpa mig att lista ut hur bebis ligger? brukar man känna sparkar på något specifikt ställe om den ligger i säte/om den har lagt sig "tillrätta"?! är i v 28 o min lilla skrutta sparkar nästan bara långt ner till höger... tror inte att mitt förra barn gjorde det, utan hon sparkat mest uppåt (harjag för mig, man glömmer ju så fort!!) o hon låg fixerad jättetidigt.. känner ibland också rörelser nere till vänster, o kan inte alls skapa mig en bild av hur lillan ligger.. hjälp?! :)

• Something01

Känner oxå mest rörelser nedåt, ska till BM på måndag så då sak ja be henne kolla hur bebis ligger :D
    Än så borde de juh finnas en massa plats å röra sig fritt där inne :D

• LiJon

Haha jag känner också de där vibrationerna, nästan varje dag. Hela magen skakar runt liksom. Annars tycker jag rörelserna har blivit annorlunda nu sista två veckorna (går in i v.30 imorgon). Det är inte så mycket sparkar längre, mer rörelser som att hon vänder runt och bökar därinne. Antar att det är för det börjar bli trångt! Det var så härftigt igår kväll, då höll hon på med en fot (måste det varit) hur länge som helst, kändes som en pingisboll som gled fram och tillbaks under huden, nästan så att man kunde grabba tag i den. Jag och sambon var helt fascinerade, haha.

Ni andra som vet vad ni väntar, har ni fått hormonrand? Jag har sen ett par veckor en rätt svag rand både över och under naveln... jag har börjat tänka på de här skrönorna om man väntar en kille så får man rand osv. Ska jag gå på det och hjärtljuden som legat under/runt 140 så kanske vi får en pojke ändå, haha. Det är absolut lika välkommet men jag börjar bli rädd att man ska vara mentalt inställd på tjej och så kommer en pojke... Vad jag förstår är det större felmarginal när man fått höra att man väntar tjej än tvärtom.

• bez imena

Min kickade igång nu efter frukosten, och jag vet inte hur moderkakan sitter på för vis. Men jag både ser och känner som att det bara är ett tunt hudlager den ligger under :0 det knölas under höger revben heela tiden!

Sommaren12; åh vad skönt och va ledig!!! Så avis :) själv väntar jag på besked från fk för gp...

• Noli
    irruz skrev 2012-06-01 08:46:41 följande:
    hej, skriver inte här så ofta men följer er aktivt :) jag har en fundering... är det någon som kan hjälpa mig att lista ut hur bebis ligger? brukar man känna sparkar på något specifikt ställe om den ligger i säte/om den har lagt sig "tillrätta"?! är i v 28 o min lilla skrutta sparkar nästan bara långt ner till höger... tror inte att mitt förra barn gjorde det, utan hon sparkat mest uppåt (harjag för mig, man glömmer ju så fort!!) o hon låg fixerad jättetidigt.. känner ibland också rörelser nere till vänster, o kan inte alls skapa mig en bild av hur lillan ligger.. hjälp?! :)
    Jag tycker att det är enklast att avgöra hur de ligger utefter var hickan känns, den kommer ju från ryggsidan och det i relation till var sparkarna känns mest brukar kunna vara bra ledtrådar! Men håller med om att det är svårt, ibland känns det som att det vevas och boxas omkring precis överallt i magen