• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla

Min trötthet har kommit tillbaka. I början av graviditeten var jag trött jämt och sov nästan hela tiden. Känner samma nu, kan sova hur mycket som helst! Och känner nu att jag kan lägga mig för natten och sova..

• Kampis
    LindaPernilla skrev 2012-05-31 19:43:35 följande:
    Min trötthet har kommit tillbaka. I början av graviditeten var jag trött jämt och sov nästan hela tiden. Känner samma nu, kan sova hur mycket som helst! Och känner nu att jag kan lägga mig för natten och sova..

Har känt precis likadant nu två dagar, som om john blund har lagt ALLT sitt grus i mina ögon :/ Får se vad BM säger imorgon är kanske dags att börja äta järn nu
  • finski
    Tira skrev 2012-05-31 12:15:15 följande:
    Hej alla! Jag känner mig lite dum som inte varit så aktiv och läst alla andras inlägg men just nu har jag vart ledig och velat hitta på så mycket som möjligt med dottern innan jag börjar jobba heltid så tiden har inte riktigt räckt till.

Jag känner mig bekymrad nu. När jag väntade min dotter Ellie så blev min biologiska pappa väldigt sjuk i cancer och gick bort väldigt hastigt! Detta var otroligt jobbigt för mig som bara hade tre månader kvar tills jag skulle bli mamma o genomgå förlossning och något av det största man kan uppleva sitt liv. Allt var bara kaos känslomässigt men även allt runt omkring med bregravning, testamente, boupptäckning, hans hus och grejer!! Jag var ensam att ta hand om allt dessutom då mina syskon inte bor i samma stad. Iaf så har hans bortgått tagit väldigt hårt...samma dag vi var på emma ultraljudsklinik och fick veta att vi väntade en dotter så ringde jag upp till sjukhuset direkt efter för att berätta att det blir en flicka...men då hade han dött för 10 min sen! Allt blev bara så fel och inte alls som jag hade tänkt.

Nu är min pappa som jag växt upp med att säg pappa till sjuk och har blivit inlagd. Han har vart dålig väldigt länge och det har känts som en tidsfråga i snart 3 år nu...och att han kan dö närsom helst så jag vet det och är delvis förberedd. Men nu väntar vi vårt andra barn, en lillebror till Ellie och jag vill inte behöva gå igenom samma sak igen när man nu ska få ett barn till... han ska ju finnas där, han kommer in till oss varje dag och jag vill det ska fortsätta så i alla tider!  Han kanske klarar sig, jag vet inte men det känns inte alls bra. Ellie älskar sin morfar och vi träffar dom som sagt VARJE dag...just för jag och min sambo tog över huset från min biologiska pappa (och de bodde/bor grannar).

Jag har redan förlorat min bror som var 28 år när jag var 17 och som 14 åring fick jag vet att min granne var min biologiska pappa och han förlorade jag när jag var gravid med första barnet vid 22 års ålder och nu kanske även min andra pappa..vet inte hur mycket jag orkar faktiskt...  

Ja jag vet inte, kände att jag bara behövde skriva av mig lite av min oro o tyngd...hoppas allt är bra med er andra och era närstående.. <3
    Hej Tira!

Jag har nog skrivit en eller 2 gånger här men följer bildtråden så ofta jag går in.
     Jag känner igen mig i det du skriver och beklagar verkligen att sånt ska hända speciellt under en tid som denna som ska vara en lycklig tid i ens liv. Har precis förlorat min pappa och vakade vid hans sida i 2 dagar och var med honom när han somnade in. Ifredags var begravningen oxå. Jag har själv hamnat i en liten kris där jag känt att inget är roligt längre. Min vännina tvingade mig till att söka hjälp via min barnmorska och genom henne fick jag nummer till en kurator på kvinnokliniken. Jag var på mitt första besök idag. Måste faktiskt säga att idag har varit en bättre dag. Fick även en tid till vårdcentralen där jag var igår och fick utskrivet Lergigan som jag kunde ta på kvällen då min ångest kom som värst. Vill säga att man blir galet trött av dom. Hoppas att allt löser sig till det bättre, finns inget värre än att må så här plus med alla galna hormoner i kroppen. Och Tira, tveka aldrig att be om hjälp och gå och prata med någon.

Kram
  • Sommaren12

Är också helt slut! Skönt nu att äntligen va ledig. Ska unna mig så mycket sovmorgonar jag bara kan! Dock väcker lillan mig alltid alldeles för tidigt...

• Gadget

Jag har också fått tillbaka tröttheten. Sover middag kanske en timme nästan varje dag och ca 8 timmar per natt. Funderade på om det kanske också är all pollen som påverkar lite eller om det bara är graviditeten. Normalt är jag inte allergisk, men jag går även och nyser som en tok så jag gissar att jag ändå påverkas lite av dem.
    Skönt att jag har lyxen att kunna vila när jag behöver i alla fall.

Bebisen har nu också börjat trycka på mina revben så ibland är det riktigt tungt bara att sitta. Hoppas att jag ska kunna fortsätta att må så bra som jag ändå gjort hela graviditeten in i det sista, men det är väl bara att förbereda sig på att det kan bli några tunga sista veckor. Gick in i v 32 idag. Känns onekligen som om nedräkningen har börjat.

Jag känner med alla er som förlorat eller har sjuka anhöriga nu. Ibland känns det som om livet vill visa sitt kretslopp - en försvinner från jordelivet och en ny individ tillkommer.
    Jag berättade för några månader sedan om min svärmor som troligen inte skulle överleva vår sons födelse. Hon har cancer och fick ganska dåliga utsikter i början av året med bara någon månad kvar att leva, men hon mår fortfarande ganska bra vilket känns märkligt men förstås också underbart. Vi vet inte när det kommer gå utför, men då kommer det troligen göra det väldigt snabbt. Men nu kanske hon åtminstone hinner träffa sitt barnbarn.

• Roos26

Oj va alla donar å grejar:) Jag ligger lite efter känner ja:P Har inte ens beställt min vagn Bugaboo Donkey än:/ Vi ska göra de nästa vecka å på sönd blir de en tripp till Ullared för att köpa lite små grejer till bäbisen:) Mys ! För övrigt så har han vänt på sig å såhär hur han borra huvudet neråt på VUL häf om dagen . Inte konstigt de trycket på en massa neråt:D

• LiJon

Känner helt igen mig i onda fötter, jag har ont direkt jag ställer mig upp på morgonen. Känns som att jag skulle ha sprungit på stan i högklackat en hel dag... har tagit förgivet att det beror på den snabba viktökningen, att fötterna liksom inte hinner med. Men det kanske är som nån skrev att graviditeten påverkar mjukdelarna och skelettet även i fötterna som vid foglossning? Jobbigt är det iaf.

Sen orkar jag knappt gå längre, det känns som att jag trampar vatten, får ingen luft, mjölksyra i benen och ont i benhinnorna... bara av att gå till bussen (500 m) efter jobbet. Sjukt jobbigt! Åh vad jag vill känna mig lätt och smidig igen och orka promenera en hel timme utan att bli slut.

Är ju fortsatt sjukskriven och ringde till FK idag för att höra om sjukskrivningen är godkänd eller inte. Då frågar kvinnan om jag skickat in någon ansökan om sjukpenning... hade iiingen aning om att man skulle göra det? Hon sa dock att det är arbetsgivaren som ska göra det och att min inte har gjort det så jag måste ringa och påminna om det. Så... det lär väl inte bli någon utbetalning i juni antar jag... Får som tur är lön då från mitt extrajobb för det jag jobbat i maj, och så skattepengarna då (redan nästa vecka, wiho!) Så det är ju lugnt så men jag blir bara så matt på att grubbla över FK hela tiden, att inte veta om grav.penningen är beviljad eller vad min SGI kommer att ligga på.

• Lilja85
    Ursäkta, men jag bara måste... Skrattande

YEEEEEEESSSS!!! Är idag Götets absolut lyckligaste knubbsäl!! Försäkringskassan har ÄNTLIGEN kommit fram till att jag haft årsinkomst innan plugget, och Ja(!!) De har även slagit på stort å godkänt min ansökan för Grav.penning 100% från å med 7/6!!! WOHOOO!!!

Det var mitt glädjetjut! Sååå superlycklig, då jag kämpat som en gnu för å få fram ett beslut. Började fråga dem redan i V17 vad de ville ha men ingen kunde då ge mig svar. Inte för än att jag frågat samma fråga flera gånger om, och inpå två veckor sedan har de kunnat klämma ur sig vad de behöver. Så, sätter ner stridsyxan för den här gången.

Tira och ni andra med sorg: Beklagar verkligen! Kan inte sätta mig in i er situation, men styrkekramar åt er!    
  • Blomsterfröna

Tröttheten e rätt lugn här. Hade de i början av grav. Känns som jag knappt hinner vila ändå när dottern gör de för finns ju annat att pyssla med:)
    Ska oxå till BM imorgon så ska bli kul:)sen kommer mina pojkar som jag har varannan vecka :)