• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Lilja85: grattis! Var lika glad när mitt beslut kom! Varför får du gravidpenning? Eller vad grundar dom det på eller hur man säger...

• Lilja85

Sommaren12: Tungt arbete för min del. Man kan också söka om man har ett jobb med farliga kemikalier. Riiiiktigt nöjd å kommer sova SÅ gott inatt.

• natlup

Var det inte några/någon i tråden som sa att det klickade lie från magen? Jag börja höra klick ljud nu. Det är inte super högt men man hör. Det klickar inte hela tiden. Läskigt.. Skickar även stryrkekramar till er som har de jobbigt just nu!

• ullis1990

Pepp och styrkekramar till er som har det jobbigt! Tröttheten har kommit tillbaka även för mig, var helt däckad i början av graviditeten men har sen mått prima! Men nu som sagt, skulle behöva sova middag varje dag.. Blev extra inringd på jobbet igårkväll för att sitta extra-vak, hann inte vila något innan.. Så nu ska det bli skönt att åka hem å krypa till kojs kl 07!! Ha en fin fredag allihopa, här ser det ut att bli regn och åska (Uppsala län..) kram på er! :)

• Hejåhå

Väntar på att BM ska ringa upp mig. Jag fick en pytteblödning i måndags och igår, bara några droppar på pappret och sedan över till aprikosa flytningar i två-tre timmar.
    På FL sa de att jag ska avvakta båda gångerna. Så länge jag inte har ont eller det kommer mer blod och bebis rör sig så bör jag inte oroa mig.
    Men inatt har jag mått kass. Kunde inte ligga på sidan för magen har känts öm och jag har skitsvårt att sova på rygg. Jag låg och nojade att det var sammandragningar och gick upp flera gånger, men då var det som att det lättade på magen. Det känns som träningsvärk, inte mensvärk, liksom spänt längre ut mot huden, fast ändå inte utanpå. Svårt att förklara.
    Jag vill iaf komma till BM/gyn och göra en undersökning av tappen.
    Skittrött idag och tidig på jobbet.

• capy
    natlup skrev 2012-05-31 23:56:55 följande:
    Var det inte några/någon i tråden som sa att det klickade lie från magen? Jag börja höra klick ljud nu. Det är inte super högt men man hör. Det klickar inte hela tiden. Läskigt.. Skickar även stryrkekramar till er som har de jobbigt just nu!
    Japp, här klickar det från magen flera gånger om dagen. Har börjat vänja mig nu Glad
  • NiniMe

Jag har inget klick men jag har en jävla massa vibrationer vissa dagar hahaha, häromdagen skakade magen flera gånger hela dagen hahaah och inte bara en sekund utan det kunde skaka i typ 10 sekunder..

• LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-06-01 06:48:39 följande:
    Jag har inget klick men jag har en jävla massa vibrationer vissa dagar hahaha, häromdagen skakade magen flera gånger hela dagen hahaah och inte bara en sekund utan det kunde skaka i typ 10 sekunder..
    Har också "vibrationer" vissa dagar! Känns skitmysko :-P
  • fru Elle

Idag blir det besök hos BM, tänkte mig för och skippade juice och annat som kan höja sockervärdet mycket. Få se om det blir ett bättre värde denna gång. Har inte lust att göra en till glukosbelastning i "onödan", för det var inte så roligt.