• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-06-01 20:02:32 följande:
    Lijon: mina appar varierar ons-fre på veckobytardag, men med samma bf. Jag räknar dock fredag som min riktiga dag eftersom bf är på en torsdag.

Var på gyn på mvc tidigare idag. Tappen tycks vara opåverkad så det är bra. Lämnade uvi odling och får en remiss på Ul för att kolla så att det inte är något knas med moderkakan och att det orsakar blödningarna. På samma gång gör de tillväxt-Ul och ser om bebis vänt sig, så det känns bra.

Skönt! Kunde de se varför du blödde?
  • novaunique

Vad är det som sägs om hjärtljud ang om det är flicka eller pojke?

• NiniMe
    novaunique skrev 2012-06-01 20:44:15 följande:
    Vad är det som sägs om hjärtljud ang om det är flicka eller pojke?
    Jag har hört att över 150, tös och under, pojk... Men mina pojkar låg deras på ca 140-145 när jag lyssna hos bm....
    När jag var inne på kontroll med magen nu så låg lillans på allt mellan 120-170 så jag tror absolut inte man kan lita på det
  • Jloow

Vår dotter låg på stadiga 144 minns jag.. Vi vet ju inte vad vi väntar men nu har vi pendlat mellan 140-148.. Ingen aning om vad det betyder men i alla fall.. :)

• cupcakekiller

Men vad ni har skrivit..Kom precis hem från att ha vart i Gbg i några dagar, galet jobbigt att vanka runt på stan med tunga magen och foglossning, menmen :)
    Nu ska jag läsa ikapp!

• Novixi

mina appar diffar också med en dag. har tre stycken och på två av dem har jag fått ändra BF till 9/8 istället för 8/8 och då byter de på samma dag Tungan ute

usch jag är så trött HELA tiden nu. känner igen mig så väl i det som många av er skriver. konstant trött och hade kunnat sova dygnet runt känns det som!
    sen blir det inte bättre av att jag pluggat så mycket sista tiden. har haft otroligt mycket i skolan. projektplansinlämning, kompletteringar, tentor m.m.
    Har sista tentan för terminen (och året) imorgon och är helt sönderstressad inför den Rynkar på näsan
    kanske inte så konstigt att man är trött Flört
    Men ska bli skönt att göra tentan och sen ta det lugnt! ingen mer skola på ett tag, njuta av mina 4 dagars ledighet och sen ta nya tag och börja på mitt sommarvik Skrattande är riktigt taggad att jobba på jourcentralen i sommar!

Men håll tummarna för mig imorgon! Nu har min hjärna totalstrejkat så nu ska jag sova. Godnatt alla fina mammor!

• Stövelkatten

Har börjat nojja för det ena och det andra... hur säker kan man vara på könet efter rutin UL? Maskinen de använder på MamaMia är ju ingen gammal skrutt direkt, och barnmorskan lät helt bombsäker, i journalen står även könet angivet, men... man läser om så väldigt många på familjeliv som fått fel besked och jag är faktiskt riktigt orolig för det nu. Inte för att en pojke skulle vara sämre, men för att en stor del av min mentala föreställning av barnet bygger på att vi visste vilket kön hen har. Några tankar?

• Sommaren12

Lycka till Novixi!! Jag har redan börjat sommarlovet. Sååå skönt!! :)

Ang hjärtslag så ligger min flickas på mellan 145-150 de gånger vi kollat det.

• mrsnoname

Stövelkatten: har samma nojja och pratade med min BM om det idag. Hon sa att det är jätteovanligt att de tar fel och att hon bart med om det EN gång under tiden hon arbetat som BM och hon är inte direkt ny utan snarare närmare pension. Så försök å inte oroa dig. Kändes mkt bättre för mig iaf när hon sa så :)