• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Idag var jag hormonig och härlig... För det första hade jag nära till tårar efter jobbet för jag skulle kånka väska o tvättpåse i 2,5 km för maken inte kunde hämta ( gick 5 km innan grav) nu hade jag ont i fötter o ben.... Nästan hemma så skäller grannfanshunden när jag går pch jag skriker 2 ggr HÅLL TYST hundfaaaan, fast husse satt där med den... Hoppsan! Kom hem å grät sönder ansiktet och sen drog vi till Ikea... Köpte mkt babysaker!! Nu är man halvdö men ändå rastlös.. Så... Nu har ja skrivit av mig :) go natt alla!

• bez imena

Shit va jag svamlar... Få se om man drömmer om förlossning i natt med. Vaknade iaf av att jag krystade :/

• Novixi
    Sommaren12 skrev 2012-06-01 22:51:30 följande:
    Lycka till Novixi!! Jag har redan börjat sommarlovet. Sååå skönt!! :)

Ang hjärtslag så ligger min flickas på mellan 145-150 de gånger vi kollat det.
    tack sommaren! Va skönt med sommarlov Glad

på tal om hjärtslag. sonens låg mellan 137-153 under graviditeten, denna gången har de legat på 148 (första gången) och 144 (nu sist). tror inte så mycket på det där med hjärtslag och hormonränder Flört
  • tjockisbullen

Här är en till som är trött precis hela tiden nu! 
    Lite jobbigt när man har en aktiv 3 åring som man måste roa:) Hon tycker nog att jag är urtrist o va med just nu så det är ju tur att hon har sin pappa som tar med henne ut på äventyr:)
    Hoppas tröttheten går över för det känns lite länge om man ska va trött i 8-12 veckor till. 

• Gadget

Jag har sovit så bra sista veckorna, inte ens alltid behövt gå upp och kissa. Men idag har jag snurrat runt i sängen sedan kl 4. Gick upp nu för att äta lite, blir ju hungrig av att vara vaken så länge. Hoppas jag kan somna om sen, det är mest så trist att bara ligga och stirra upp i taket....

• Hejåhå

Nej, hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån.

Det här med hur bebis ligger; jag hade en sätesbebis förra gången och kände inte så mycket sparkar annat än åt sidan och nedåt, alltid på samma sida. Man kände att kroppen låg åt vänster med ryggen, kändes som en limpa, och hickningar kändes ganska långt ner på samma sida.
    Den här gången känns det likadant, men mer tydliga rörelser, kanske för att moderkakan är i bakvägg.
    Förra gången trodde BM att hon låg rätt tills hon började fråga om vart jag kände sparkar. Då blev hon genast osäker om det verkligen var huvudet hon känt i bäckenet och skickade mig på Ul. Så denna gång kommer jag få ett Ul kring v 36 för att jag ska känna mig lugn. Jag vill inte gå två veckor över tiden, för att på förlossningen få reda på att det ändå blir snitt. Men kommer jag om några veckor känna ett annat rörelsemönster, med sparkar uppåt mot revbenen så kommer jag nog inte behöva detta Ul, utan då kommer jag nog känna mig trygg att han ligger rätt.

Nu igår hos gyn tyckte hon sig känna att han låg m huvudet ned. När jag berättar storyn att det precis var det samma förra gången och att det verkar vara svårt att känna, så blev gyn lite förnärmad och fnös, "jag har en viss erfarenhet och några år i yrket, och jag tycker att huvudet är ner".
    Vi får väl se vem som har rätt. Ska på TUL nästa vecka....

• Stövelkatten
    mrsnoname skrev 2012-06-01 22:54:32 följande:
    Stövelkatten: har samma nojja och pratade med min BM om det idag. Hon sa att det är jätteovanligt att de tar fel och att hon bart med om det EN gång under tiden hon arbetat som BM och hon är inte direkt ny utan snarare närmare pension. Så försök å inte oroa dig. Kändes mkt bättre för mig iaf när hon sa så :)

Tack för ditt svar! Nu känns det lugnare. så är det antagligen som vanligt på fl; "det hände en jag känner!"

• Stövelkatten

Jag har ett ganska stort dilemma; min sambo vill inte riktigt vara det stöd jag behöver under förlossningen. Han vill inte läsa på, ta del av förberedelser osv. Är en doula något jag bör fundera på? Jag känner mig lite olustig med att betala helt främmande människa för att vara mitt stöd, samtidigt så vill jag ju ha någon att förbereda mig med osv. Och jag kan absolut inte tänka mig att mamma eller någon kompis är med.

Några tips eller tankar?

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-06-02 06:22:31 följande:
    Nej, hon kunde inte se vart blödningen kom ifrån.

Det här med hur bebis ligger; jag hade en sätesbebis förra gången och kände inte så mycket sparkar annat än åt sidan och nedåt, alltid på samma sida. Man kände att kroppen låg åt vänster med ryggen, kändes som en limpa, och hickningar kändes ganska långt ner på samma sida.
    Den här gången känns det likadant, men mer tydliga rörelser, kanske för att moderkakan är i bakvägg.
    Förra gången trodde BM att hon låg rätt tills hon började fråga om vart jag kände sparkar. Då blev hon genast osäker om det verkligen var huvudet hon känt i bäckenet och skickade mig på Ul. Så denna gång kommer jag få ett Ul kring v 36 för att jag ska känna mig lugn. Jag vill inte gå två veckor över tiden, för att på förlossningen få reda på att det ändå blir snitt. Men kommer jag om några veckor känna ett annat rörelsemönster, med sparkar uppåt mot revbenen så kommer jag nog inte behöva detta Ul, utan då kommer jag nog känna mig trygg att han ligger rätt.

Nu igår hos gyn tyckte hon sig känna att han låg m huvudet ned. När jag berättar storyn att det precis var det samma förra gången och att det verkar vara svårt att känna, så blev gyn lite förnärmad och fnös, "jag har en viss erfarenhet och några år i yrket, och jag tycker att huvudet är ner".
    Vi får väl se vem som har rätt. Ska på TUL nästa vecka....
    Ang hickan så har jag under alla mina grav känt det långt ner lite åt sidan... och det har jag känt på samma ställe oavsett hur dom har legat Lillan här har ju legat på tvären ganska länge men jag kände ändå hickan strax ovanför blygdbenet, nu ligger hon rätt och jag känner på samma ställe Och jag har inga revbenssparkar
    Det som känns lite annorlunda när dom ligger ner i bäckenet med huvudet är att det har känts som, hmm hur ska jag säg, att hon flyttat på huvudet liksom, roterande känsla..
  • Hejåhå

Haha! Ok, jag känner mig så inställd på att det en sätes, just kanske för att inte bli besviken. Ska nog inte vara så säker på min sak då kanske :)