• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Tack för era svar!

ang gördel: Jag använde inte det sist och mina magmuskler var på plats igen tre veckor efter förlossningen så jag chansar på att det blir likadant igen och hopar det :) 

• trossan

Stövelkatten- ja precis, läste om din kris och funderade på om jag vågade chansa och kolla :)
    Fick du något svar från bm på ditt mail?

Kampis - använder alcosanal sedan en dryg vecka tillbaka och det har inte hjälpt alls!! Och jag gör allt man "ska", äter Linfrö, dricker vatten och promenerar. Men jag är inte hård i magen så det är nog inte problemet, utan det är väl livmodern som tar plats och trycker på :(
    Hoppas innerligt att det går över av sig själv efter förlossningen!!!

• Sommaren12
    trossan skrev 2012-06-05 10:24:03 följande:
    Är det fler som kollat på nya serien barnmorskan? Vågar man se den?
    Gillar ju program som en unge i minuten och så annars.
    Var detta värre?
    Tänkte kolla nu i eftermiddag. :) Det är väl en vanlig serie? Katten har nog personliga upplevelser i bagaget som gjorde det lite jobbigt. 

Herregud, det är så lustig känsla att vara ledig efter allt stenhårt plugg! Kan inte riktigt släppa stresskänslan. Går här hemma och pular med vad som faller mig in för stunden. Nu tänkte jag strukturera upp min mapp på datorn med tusentals bilder jag tagit genom åren. Salig röra där... Kanske skulle man baka ett bröd idag? Haha, rena lyxen att bara gå hemma och "glo"... Skål 
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 11:37:28 följande:
    Tänkte kolla nu i eftermiddag. :) Det är väl en vanlig serie? Katten har nog personliga upplevelser i bagaget som gjorde det lite jobbigt. 

Herregud, det är så lustig känsla att vara ledig efter allt stenhårt plugg! Kan inte riktigt släppa stresskänslan. Går här hemma och pular med vad som faller mig in för stunden. Nu tänkte jag strukturera upp min mapp på datorn med tusentals bilder jag tagit genom åren. Salig röra där... Kanske skulle man baka ett bröd idag? Haha, rena lyxen att bara gå hemma och "glo"... Skål 
    DU har så rätt, jag skulle inte säga att ALLA ska avstå bara för att jag är knäpp.

Min idiotgranne ringde på IGEN!? suck... kan man inte bara få vara ifred i sitt eget hem...
  • Challelotten

Kampis: jag fick något efter förlossningen föra gången men det var ett stor piller :0) kommer inte ihåg vad det var men jag har nu problem med denna gång med. Men det värsta är att det inte gör ont nu eller så men efter förlossningen kommer det att göra så ont.

Såg att Lindex har börjat med amnings bh någon som har testa deras? Såg en sån fin i spets och de hade även 2 för 199:-.

Någon som kan ge tips om nyttiga mellan mål så man håller sig mätt? Känner mig då svullen och har haft sånt sött sug nu det senaste så jag är rädd att vågen har sprungit iväg :0( även om jag har sagt till mig själv att inte tänka på vikten. Men set blir vägning hos bm på måndag. Första en inskrivningen även om jag har vägt mig hemma så har jag inte kollat sen jag var i v.25 är nu i v31.

• fru Elle

Vilken irriterande granne, ringer hon bara på när hon vill ha eller låna något? Att komma flera gånger i veckan och behöva låna för att slippa gå till affären är inte ok. Kan ju tyvärr vara så att hon har väldigt dåligt med pengar och inte kan gå och handla, men det är ju inte riktigt ditt ansvar att stå för dessa inköp. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sommaren12

Det finns möjligtvis INGEN i tråden som nån gång inte FÅTT amma? Jag får ju inte och de ska stoppa mjölktillförseln med tabletter på BB. Funderar på om jag ändå kanske behöver ha en skön behå och såna där koppar eller vad det är om det börjar läcka. Eller hur snabbt stannar mjölken upp liksom? Om nu nån vet... Känner mej så ensam i det här med att inte amma... :/ Får nog prata med bm om det lite...

• Novixi

Saftmedbulle: 1177 är sjukvårdsrådgivningens "nya" nummer. Du kan slå 1177 från vilken telefon som helst så kommer du till dem. De finns även på www.1177.se :) mycket bra fakta och riktigt bra nummer! Särskilt när man har barn ;) man kan ringa till dem dygnet runt.